Hop til indhold

Ny begynder med IHC

Recommended Posts

Jeg er blevet heldig ejer af en lejlighed med IHC anlæg. Har kun kigget kort på anlægget, derfor ved jeg ikke hvad for en kontroller er monteret.I første omgang vil min brug af IHC anlægget være relativ simpel. Der er 5 PC`er der skal på nettet, 3 fjernsyn og ikke meget andet. Senere vil jeg gerne "lege" med opsætning, men den tid,den glæde.Jeg har et par spørgsmål som jeg håber I kan hjælpe med.- Det ene TV skal placeres ca. 10 meter fra stikket i vægen - hvad for et kabel skal jeg bruge? Fandt kun kabler op til 3 meter længde. Skal dette kabel forlænges med almindeligt antenne kabel?- Under det samme TV skal jeg bruge PC (media center) og Media Streamer. Begge delle skal på nettet og der er kun et stik tilbage i dette rum. Kan jeg bruge almindelig 4 port switch for at tilslutte PC, Streamer og evt. flere enheder?- Ved El-tavlen, hvor IHC er placeret skal jeg bruge ADSL modem, Router og 8 ports Switch. Kan disse enheder kobles til IHC med almindelige patch kabler?- Hvordan definerer jeg brug af stikkene i forskellige rum (TV/Radio/data/telefon)? Er det noget man skal gør i IHC? Ville typisk kabel TV/Radio allerede være forbundet til IHC? - Det billigste sted på nettet at købe kabler? Jeg håber I eksperter vil hjælpe, ellers er jeg på bar bund. TV skal helst fungere fra dag 1. da de 3 børn skal underholdes mens vi voksne pakker ud mindst 70 flyttekasser :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Ad 1 - Jeg mener at der er et forum indlæg om at forlænge TV kabler her et sted... Noget med at LK er kommet med en løsning.Ad 2 - Ja, du kan bare bruge en switchAd 4 - Du skal foretage ændringerne i dit krydsfelt. Ved selve dit IHC anlæg skal du trække kabler fra de relevante udgange (der svarer til de stik i huset hvor de skal bruges) til henholdsvis TV modulet, telefon modulet og switchen.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 3 weeks later...

Nu har jeg endelig fået nøgler til den nye lejlighed. Jeg fik taget et par billeder - og jeg er ikke blevet smartere. Der virker som der er noget der mangler - et eller andet modul med tilslutning til TV, Radio, Telefon. Kunne heller ikke se stik til hverken ADSL/Telefon eller kabel tv. Jeg håber I kan hjælpe med at sige hvad er det der mangler :( [img size=240]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/images/IMG_5730_resize.jpgEdit: Har vedhæftet flere billeder i ZIP fil [file name=IHC.zip size=1065685]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/IHC.zip[/file]

post-1755-13549256688324_thumb.jpg

IHC.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, der mangler en del. Ser ud til at netværk-, tv antenne- og telefonmodulet er blevet pillet ud eller aldrig har været installeret. Har du netstik siddende rundt om i lejligheden? Altså RJ-45 stik ligesom almindelige netværksstik? For det ser heller ikke ud til at disse er blevet installeret i krydsfeltet.Kan være du lige skal have en snak med den tidligere ejer, hvis det er muligt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Share

• Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok