Hot-Bikes Skrevet March 20, 2016 Rapporter Share Skrevet March 20, 2016 Hej igen Har i nogen ideer, om hvilken Fb jeg skal bruge? Lyset skal tænde kl 20.30 og trinvis dæmpes i løbet af 30min. indtil det slukker. Har i nogen forslag? Martin Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Carsten L. Besvaret March 21, 2016 Rapporter Share Besvaret March 21, 2016 2.1.01.a. Ur, med 1 tidspunkt og så laver du bare en rampened over 30 min. Hot-Bikes 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Hot-Bikes Besvaret March 21, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 21, 2016 Tak Carsten Det må jeg prøve i aften :-) Rampened funktionen, er det ikke kun wireless læmper der kan lave det? Jeg har kabelmonteret uni 400 i tavlen Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret March 21, 2016 Rapporter Share Besvaret March 21, 2016 Jo rampetid er kun på wireless, så det kan ikke rigtig lade sig gøre med fortrådedet uni dimmere. man kan godt lave noget så dimmeren får flere pulser så den skruer ned over tid, med det vil ske i ryk og ikke glidende, og kan nemt komme ud af sync da der ikke er nogen tilbagemelding fra dimmeren om status/niveau. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Hot-Bikes Besvaret March 21, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 21, 2016 Hej igen Jeg har lige fundet et uni 250 Ø80 wireless udtag, i gemmerne, den må jeg kunne bygge ind i en kasse og sætte over loftet :-) så må jeg kunne gøre det via denne vej :-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Hot-Bikes Besvaret March 22, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 22, 2016 Hej igen Hvad laver jeg nu galt? :-) Nedtællingen går ligge stærkt ok ned på min rampetid ? kan har jeg brug for en ektra ud over FB 2.1.01a Dimmeren (udtaget) lysstyrken skal være fra 100% til 0% på 30min. mellem 20.30-21.00 Mvh Martin bertamsværelse.vis Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Carsten L. Besvaret March 23, 2016 Rapporter Share Besvaret March 23, 2016 Prøv lige at kigge på denne her, og så skal du lige huske at man ikke kan simulere de wireless komponenter. Bertamsværelse V1.vis Hot-Bikes 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret March 24, 2016 Rapporter Share Besvaret March 24, 2016 På 21/3/2016 at 17:03 , Hot-Bikes skrev: Hej igen Jeg har lige fundet et uni 250 Ø80 wireless udtag, i gemmerne, den må jeg kunne bygge ind i en kasse og sætte over loftet :-) så må jeg kunne gøre det via denne vej :-) Du behøver ikke lave en halv/hel ulovlig installation ved at bygge den ind i en kasse. Du kan tage et smut forbi din lokale harald nyborg og købe et Ø80 lampeudtags underlag. http://www.harald-nyborg.dk/p6280/ihc-w-underlag-oe-80-mm-hvid Det er beregnet til formålet. Hot-Bikes 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Hot-Bikes Besvaret March 28, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 28, 2016 På 22/3/2016 at 09:14 , Carsten L. skrev: Prøv lige at kigge på denne her, og så skal du lige huske at man ikke kan simulere de wireless komponenter. Bertamsværelse V1.vis Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Hot-Bikes Besvaret March 28, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 28, 2016 På 23/3/2016 at 15:00 , Lars1 skrev: Du behøver ikke lave en halv/hel ulovlig installation ved at bygge den ind i en kasse. Du kan tage et smut forbi din lokale harald nyborg og købe et Ø80 lampeudtags underlag. http://www.harald-nyborg.dk/p6280/ihc-w-underlag-oe-80-mm-hvid Det er beregnet til formålet. Jep det var/er også planen, men jeg skulle bare lige prøve inst. inden jeg hentede en Pl-dåse. jeg skrev "i tavlen" for ikke at forvire mig selv. Mvh Martin Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Hot-Bikes Besvaret March 28, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 28, 2016 12 minutter siden, Hot-Bikes skrev: Hej Carsten L Mange mange tak for din hjælp, jeg ved godt at for jer eksperter kan det godt være lidt basalt med vores begynder problemer. Men du skal vide jeg/vi sætter stor pris på jeres store hjælp. (jeg viste ikke man ikke kunne simulere wireless komponenter) Martin Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Carsten L. Besvaret April 4, 2016 Rapporter Share Besvaret April 4, 2016 På 28/3/2016 at 20:28 , Hot-Bikes skrev: Hej Carsten L Mange mange tak for din hjælp, jeg ved godt at for jer eksperter kan det godt være lidt basalt med vores begynder problemer. Men du skal vide jeg/vi sætter stor pris på jeres store hjælp. (jeg viste ikke man ikke kunne simulere wireless komponenter) Martin Jo jo, programmet giver fint mulighed for at simulere wireless på ligefod med alt det andet. Det virker bare ikke....! Du nød til at teste i controlleren. Hot-Bikes 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret April 4, 2016 Rapporter Share Besvaret April 4, 2016 Bertamsværelse V2.vis Jeg har aldrig rigtig rodet med de dæmpe tider der er i de wireless lysdæmpere, hvilket gav anledning til overraskelser. Havde da virkelig forventet at indstillingerne også havde effekt ved scenarie - det har det bare ikke. Indstillingerne har kun effekt når dæmperen betjenes via tænd og sluk. Desuden kan de kun indstilles op til 6000 ms eller 6 sekunder. Du kan derfor ikke rigtig bruge standard blokkene - Jeg har derfor lavet en blok som dæmper via signal ind på "Lysniveau", dæmpningen sker med 1% reduktion, hvilket ikke er flydende, der vil derfor kunne ses små ændringer i lysstyrken ved hver dæmpning. Hot-Bikes 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Hot-Bikes Besvaret April 25, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 25, 2016 Hej Henning Super super mange tak for hjælpen omkring mit ihc dæmp problem. Men jeg må nok kaste håndklædet i ringen, og vente lidt længere til jeg har fået mere styr på programmeringen, da jeg ikke lige kan få det til at virke 100% Mvh Martin Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Hot-Bikes Besvaret May 10, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 10, 2016 På 28/3/2016 at 20:15 , Hot-Bikes skrev: SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ Henning Nu har jeg knækket koden, mit lys virker skide godt, super mange tak for hjælpen. Jeg er virkelig glad, jeg manglede bare at sætte tiden op til 18ms :-) Tak Tak Martin Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Hot-Bikes
Hej igen
Har i nogen ideer, om hvilken Fb jeg skal bruge?
Lyset skal tænde kl 20.30 og trinvis dæmpes i løbet af 30min. indtil det slukker.
Har i nogen forslag?
Martin
Link til kommentar
Del på andre sites
14 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts