Hop til indhold
  • 0

Nyt hus med IHC

Nuser49
 Share

Spørgsmål

Hej derude. Er lige flyttet ind i nyt hus med IHC. Det lød rigtig smart (iflg. sælger), men jeg er lidt i tvivl om jeg nogensinde får mig sat ind i systemet. Der har allerede været problemer med lamper der tændte af sig selv midt om natten, skumringsrelæ der ikke virkede, lysdioder der bare lyste konstant (nu har elektriker afmonteret ledninger, så de ikke lyser, men så kan jeg jo ikke programmere dem til noget som helst og det var jo ikke lige hensigten) osv. osv. Så jeg er lidt modløs pt. Har læst lidt i brugsanvisningen, men kan ikke engang komme i forbindelse med controller via min PC. Der skulle være adgang via LAN og internet også fik jeg at vide. Anlæg er monteret med Wireless dæmpere i kanal ved tavlen, alle 9 bliver brugt til loftspots med alm. GU10 lamper 25W, men jeg kunne selvfølgelig godt tænke mig at udskifte dem med LED, grundet strømforbruget (her ville elektriker heller ikke hjælpe, da de havde haft problemer med LED sammen med dæmpere). Nogle forslag her? Antallet er 2,4,6 og 8.  Som man kan se, har jeg VIRKELIG brug for nogle råd om næsten alt. Håber der er nogen der er tålmodige med en total nybegynder, der pt. er helt LOST.

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Hej Nuser49

Velkommen til IHC-user.dk

Det lyder som en dårlig start i et nyt hjem, der er dog mange muligheder i systemet så ingen grund til at opgive.

Det lyder ikke til at ”din” elektriker kan bruges til ret meget, hvilket jo er trist – især hvis det er ham der har installeret anlægget.

Når du både har problemer med lys der tænder på mærkelige tidspunkter, skumringsrelæer der ikke virker og dioder der lyser konstant mm. kunne man godt frygte at anlægget både indeholder programmerings- og monteringsfejl, hvilket selvfølgelig vil vanskeliggøre din fejlfindingen.

Der findes flere tråde herinde som omhandler problemer med at få adgang til systemet – søg og du skal finde.

Der er også flere tråde herinde som omhandler valg af GU10 pærer – den sidste jeg har fundet og anbefaler er http://detled.dk/gu10-led-der-erstatter-45-50w/1287-sunflux-gu10-led-paere-65w-2700k-350lm-ra95-dim-60.html der både har den rigtige farve og farvegengivelse samt kan dæmpes helt ned.

Med et godt og gennemtænkt IHC program kan du få en rigtig lækker komfort, samtidig med at der opnås gode energibesparelser og et højt sikkerhedsniveau.

Du er velkommen til finde inspiration på min hjemmeside www.i-bi.dk

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Der er noget der hedder remote desktop, fjernskrivebord og Teamviewer.

Men ellers vil jeg da anbefale at man starter med at læse manualen/vildledningen til produktet. Der findes både en hurtig Quick guide og en større. De bliver begge installeret på PC'n sammen med Visual programmet. Det kan godt være det ikke er det brugere er vant til idag (at læse manualer) men så ved man hvad det kan kan. Så skal man bare have rutinen og erfaringen. Den kommer med (daglig) brug.

Der findes desværre ikke rigtig ret meget Online hjælp/vejledninger/kurser og lign. til IHC. Jeg har dog lavet et par youtube videoer, desværre er de uden lyd, men rimelig selvforklarende:

https://www.youtube.com/channel/UCHE3ZvNnMn9yTU2lcnt-4qg

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Tak alle for input. Jeg vil prøve at bruge påsken til at studere! Nu har jeg da fået adgang til controller og indstillet  div. adgange, så jeg kan sidde på kontoret og prøve mig frem (på en kopi forstås), det ser ikke nemt ud, må jeg indrømme. Skiftet 52 spots fra 25w halogen til 6w LED og alle dæmpere virker endnu, hurra! God Påske.

Link til kommentar
Del på andre sites