VagnP Skrevet March 20, 2016 Rapporter Share Skrevet March 20, 2016 Hej, Jeg har fået monteret et nyt alarm kodetastatur (120B1260) da det gamle tilsyneladende havde fået fugt. Nu vil det nye tastatur ikke aktivere alarmen. Efter indtastning af koden, fortsætter den grønne diode med at lyse. Jeg har 1 pir samt en sirene ude og en sirene inde. Min elektriker har undersøgt at det er monteret korrekt. Er der nogen som kan se hvad der er galt? Måske der et en forkert indstilling i programmet? Jeg vedlægger seneste vis fil. På forhånd tak :-) Mvh. Vagn Fra controller 2016-03-20.vis Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret March 20, 2016 Rapporter Share Besvaret March 20, 2016 Har du lagt den gamle kode i det nye kodetastatur? Alle koder til kodetastaturet bliver gemt i selve kodetastaturet, altså ikke i programmet - så når du udskrifter selve kodetastaturet så er alle koder væk og du skal starte forfra med indtastning af marsterkode og dine koder. Se evt. den vejledning der fulgte med det nye kodetastatur. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 VagnP Besvaret March 20, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 20, 2016 Hej Henning, Ja det nye tastatur er blevet kodet med den gamle kode, så det er ikke 99999. Når jeg taster den nye kode kommer der til sidst et bip og lidt efter et bip mere, men samtidig med grøn diode. Mvh. Vagn Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret March 20, 2016 Rapporter Share Besvaret March 20, 2016 Hvis du KUN har skiftet kodetastaturet og INTET andet - så er fejlen relateret til udskiftningen hvilket vil sige forket montering eller forkert eller manglende indtastning af koder. Der er selvfølgelig også muligheden for at det nye tastatur er defekt - men den tror jeg lige vi gemmer til senere. Du skriver at din elektriker har kontrolleret monteringen - selv om det er monteret rigtigt kan det stadig være forkert, forstået på den måde at det nye kodetastatur skal monteres som det gamle, hvilket ikke nødvendigvis er som tegningen viser. Fint at du har lagt nu masterkode i - har du også lagt samme kode på samme kodeplads som på det gamle. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 VagnP Besvaret March 20, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 20, 2016 Hej Henning, Det nye tastatur er monteret med de samme farvekoder som det gamle tastatur. I forbindelse med fejlsøgning af det gamle tastatur har en anden elektriker kigget på programmeringen inden han opgav. Den nye elektriker kan ikke programmere desværre. Så det er muligt at der er ændret noget i programmeringen eller indstillinger. Jeg har allerede prøvet at lægge nogle ældre backup's ind men det får ikke tastaturet til at virke. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 VagnP Besvaret March 20, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 20, 2016 Det sidste du skrev forstår jeg ikke: ..samme kode på samme kodeplads som på det gamle? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret March 20, 2016 Rapporter Share Besvaret March 20, 2016 Kodetastaturet kan indeholde 6 unikke koder, kodeplads 1 til 6 som hver har nogle muligheder/begrænsninger Kodeplads 1 virker altid Kodeplads 2 til 6 virker kun indenfor en givet tid Kodeplads 5 & 6 virker tillige kun på udvalgte ugedage Det er derfor ikke nok, kun at indtaste en nu marsterkode - det, eller de øvrige koder skal også indtastes, så hvis du "kun" har lagt en ny masterkode i kodetastaturet er du ikke færdig og koden virker ikke. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 VagnP Besvaret March 20, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 20, 2016 Tak for det! Nu skete der noget :-) Det virker næsten. Jeg valgte kodeplads 1 og alarmen kan aktiveres, men... Kodetastaturet skifter ikke til rød diode ved aktiveret alarm (har det noget med programmering at gøre?) Kun den udvendige sirene hyler når PIR'en aktiveres. (det kan måske skyldes at der ikke er fysisk forbindelse til den indvendige sirene?) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret March 20, 2016 Rapporter Share Besvaret March 20, 2016 Det glæder mig at det hjalp. I det program du har vedhæftet virker det fint, både med dioden til kodetastaturet og den/de indvendige lydgiverer - så fejlen bør være af fysisk karakter. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 VagnP Besvaret March 20, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 20, 2016 Mange tak igen. Det var en leder der ikke sad fast på den indvendige sirene. Så mangler jeg kun at finde ud af hvorfor tastaturet ikke skifter til rød farve ved aktivering af alarmen. Kan man ud fra vedlagte diagram se hvilken leder der ikke er forbundet korrekt? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret March 20, 2016 Rapporter Share Besvaret March 20, 2016 Ifølge det program du har lagt op, så skal den hvide leder fra kodetastaturet forbindes til udgangsmodul 3 klemme 06 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 VagnP Besvaret March 20, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 20, 2016 Hmm det er også der den er monteret. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret March 20, 2016 Rapporter Share Besvaret March 20, 2016 Så er jeg ret sikker på at der er brud på den hvide leder. Eller en dårlig montering. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 VagnP Besvaret March 21, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 21, 2016 Mange tak. Du har hjulpet mig godt på vej. Det ser ud til at den hvide leder er monteret korrekt på klemme 6 og jeg checkede status via Service Wiew. Der stod status på kodetstatur til "on" men selvom jeg skiftede til "off" ændrede det ikke noget. Jeg må bede elektrikeren om at kontrollere montagen igen. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
VagnP
Hej,
Jeg har fået monteret et nyt alarm kodetastatur (120B1260) da det gamle tilsyneladende havde fået fugt.
Nu vil det nye tastatur ikke aktivere alarmen. Efter indtastning af koden, fortsætter den grønne diode med at lyse.
Jeg har 1 pir samt en sirene ude og en sirene inde.
Min elektriker har undersøgt at det er monteret korrekt.
Er der nogen som kan se hvad der er galt? Måske der et en forkert indstilling i programmet?
Jeg vedlægger seneste vis fil.
På forhånd tak :-)
Mvh. Vagn
Fra controller 2016-03-20.vis
Link til kommentar
Del på andre sites
13 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts