Nicolai T Skrevet March 19, 2016 Rapporter Share Skrevet March 19, 2016 Jeg har et lille problem med IHC Captain og Sonos. Jeg har installeret Sonos modulet i min IHC Visual og oprettet nogle inputs. Når jeg så går ind i Indstillinger/Moduler så står Sonos styring som deaktiveret. Hvordan får man det til at skifte? /Nicolai Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Nicolai T Besvaret March 19, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 19, 2016 Det lader til at jeg har løst mit problem ved at genstarte mine Sonos dele. Men da jeg bootede IHC Captain tabte jeg forbindelsen igen:( Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret March 21, 2016 Rapporter Share Besvaret March 21, 2016 Det kunne tyde på din raspberry-pi har svært ved at finde dine sonos enheder. Sidder de på samme netværk? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Nicolai T Besvaret March 28, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 28, 2016 Det er et ja. IP liste 10.253.1.50/24 IHC Controller 10.253.1.51/24 IHC Captain (Statisk IP via DHCP reservation) 10.253.1.60-66/24 Sonos enheder. (Statisk IP via DHCP reservation) /Nicolai Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret March 28, 2016 Rapporter Share Besvaret March 28, 2016 Hmm hvis jeg skal grave dybere skal jeg nok ind på raspberry-pi og se på det Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1 Besvaret March 28, 2016 Rapporter Share Besvaret March 28, 2016 5 timer siden, Nicolai T skrev: Det er et ja. IP liste 10.253.1.50/24 IHC Controller 10.253.1.51/24 IHC Captain (Statisk IP via DHCP reservation) 10.253.1.60-66/24 Sonos enheder. (Statisk IP via DHCP reservation) /Nicolai Prøv at ændre IP på din IHC Captain til statisk uden DHCP reservation. DHCP tildelingen sker meget senere i startup sekvensen end en statisk IP som er sat på netværks interfacet. Det er ikke utænkeligt at IHC Captain forsøger at forbinde sig til Sonos enhederne før netværks interfacet har fået en IP når du køre med DHCP tildeling. Mikkel Skovgaard 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Nicolai T Besvaret March 30, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 30, 2016 Nu har jeg prøvet og ændre den fra DHCP til statis IP og det virker helt fint. men det løser desværre ikke mit Sonos problem:( @Mikkel du skal være velkommen. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1 Besvaret March 31, 2016 Rapporter Share Besvaret March 31, 2016 Når du genstarter IHC captain, genstarter dine Sonos enheder så også? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Nicolai T Besvaret March 31, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 31, 2016 nej det gør de ikke. Det er kun ihc captain. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret April 3, 2016 Rapporter Share Besvaret April 3, 2016 meget mystisk - har du prøvet kun at have 1-2 sonos enheder tændt - mest for at se om det er et timeout issue etc. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts