Ulle Skrevet March 16, 2016 Rapporter Share Skrevet March 16, 2016 Hej Hvad er de optimale pulsvarme ON og OFF tider, samt hysterese indstilling? Har både følere i et rum for gulv og i et andet rum med radiatorer, alt vandbåren. Bruger Danfoss 24v direkte på udgang. hilsen Ulrich Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret March 16, 2016 Rapporter Share Besvaret March 16, 2016 De optimale tider afhænger af dit varme anlæg, om du bruger gulvvarme, om denne er støbt ind i beton eller ligger i et trægulv, hvor godt huset er isoleret og 1000 andre parameter. Standard indstillingerne fra LK kan mange leve med og er gennemsnitligt nok de mest optimale. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Ulle Besvaret March 26, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 26, 2016 Tak for svar. Har en radiator med Danfoss 24v Telestyrelsen på, den siger som en ko af og til Er det ikke muligt at få den til at stoppe med det ved at ændre på tider, den tager ca 3 min for vandre fra lukket til helt åben og omvendt. Hilsen Ulrich Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret March 26, 2016 Rapporter Share Besvaret March 26, 2016 De 3 min. kan du ikke ændre på. Det er den tid det tager for en telestat at åbne og lukke. Det skyldes den måde som en telestat er konstrueret på. Men telestater på en radiator er generelt en dårlig løsning. Specielt hvis der ikke er retur termostater på dem. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Ulle Besvaret March 26, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 26, 2016 Hej Ja jeg ved de 3 min er vandre tid på telestat, det var der jeg tænkte om det ikke var muligt at ændre på IHC on/off tider, så de vandre lidt anderledes, fx kortere ad gangen i stedet for yderpunkt til yderpunkt når nu tiden er 7 og 20 minutter. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret March 26, 2016 Rapporter Share Besvaret March 26, 2016 Hvis du bruger standard IHC FB's til varme styring, så kan puls tiderne sættes under indstillinger i de enkelte FB's via service view'et. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Ulle
Hej
Hvad er de optimale pulsvarme ON og OFF tider, samt hysterese indstilling?
Har både følere i et rum for gulv og i et andet rum med radiatorer, alt vandbåren.
Bruger Danfoss 24v direkte på udgang.
hilsen Ulrich
Link til kommentar
Del på andre sites
5 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts