Hop til indhold
  • 0

Pir problem :-(

Hot-Bikes
 Share

Spørgsmål

Hej Alle ihc prof.

Jeg er løbet ind i et lille problem.

Jeg har en pir sensor sidende i gangen, (fuga 230 180gr) jeg kan måle 230v over indgangen på inputmondulet når det trækker i ca 20sek.

Men udgangen trækker desværre ikke.

Når jeg køre simutation køre installationen super godt. :-)

Når jeg kører serviceview, trækker udgangen uden problemer :-) (lys i gangen)

jeg har prøvet simpelt pir FB 1.4.01.g. Simpel pir styring (uden held)

Og med rigtig god hjælp fra LK support har de anbefalet at tilføje følg/invertering 1.1.04.c. Følg / Invertering (også uden held)

Hvad går der galt?  

På forhånd stor tak

Martin

11-03.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Er indgangen til din PIR konfigureret rigtigt - altså sidder din PIR rent fysisk på indgang 4.01?

Kan heller ikke lige se hvad Følg/Invertering fb'en skal bruges til, med mindre at LK har bedt dig prøve, at sætte din PIR på indgangen, og lyset på udgangen i den fb., for at se om lyset så vil følge din PIR.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hej Torben

Udgangen køre ned i en x-klemme og derefter ned på indgang 4.01.

Jeg er generalt ligeglad med følg/inv funktionen, med LK sagde det var en smart måde at gøre det på. :-)

Jeg kan måle på 4.01 at når piren trækker sendes der 230v ned til den i ca 20sek piren trækker.

Jeg har ikke kunne måle noget på udgangen, ud over når serviceview trækker udgangen :-(

Martin

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Det SKAL virke, med den simple PIR styring du har sat ind, og uden følg/invertering.

Problemet må efter hvad jeg kan regne ud, være i forbindelse med inputmodulet - altså at inputmodulet ikke sender signalet til controlleren. Du kan vel heller ikke i serviceview se på din PIR (i venstre skærmhalvdel), når PIR'en påvirkes?

Er inputmodulet monteret helt efter vejledningen - har du husket at montere Nul på N-klemmen i toppen af inputmodulet?

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Og 0V - Data - 24V er også monteret, og sidder i de rigtige klemmer på inputmodulet?? Tænker her på, om eksempelvis 24V ledningen, er smuttet i den ekstra klemme med en pil, som kun skal bruges hvis man seriekobler 2 inputmoduler??

Ellers kan du prøve med en lus, at give indgangen en fase direkte udenom din PIR, for at se om lyset så tænder.. Husk at Nul og Fase til inputmodulet skal forsynes fra samme sikringsgruppe, og PAS PÅ FINGRENE.. :);)

Link til kommentar
Del på andre sites