Hot-Bikes Skrevet March 5, 2016 Rapporter Share Skrevet March 5, 2016 Hej Alle Jeg har lige været på et super godt kursus hos LK. (ihc grund) Nu skal mine nye talenter overføres til min controller :-) Not... Mit problemer er at jeg kan dovnloade frem og tilbage via usb (visuel). men kan ikke komme i kontakt til adminstratoren og når jeg skriver til ipadressen sker der heller ikke noget :-(, jeg ville gerne kunne sætte kontrolleren op så jeg kan komme i kontakt med den via lokal nettet. Hvad gør jeg galt? jeg har prøvet med to comp. Win 10 og Win 7 uden held Mvh Martin Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Msstone Besvaret March 6, 2016 Rapporter Share Besvaret March 6, 2016 Det er controllerens IP adresse Du skal skrive i adresselinjen. Du skriver at DU kan downloade frem og tilbage via USB, men ikke kan få forbindelse via USB? Du skal også installerer IHC Visual. Vh. Msstone Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
TorbenSørensen Besvaret March 6, 2016 Rapporter Share Besvaret March 6, 2016 Kan se at du forsøger med https://usb.. Hvad sker der, hvis du prøver med http://usb i stedet for? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1 Besvaret March 6, 2016 Rapporter Share Besvaret March 6, 2016 Selve IHC controllerens forside kan kun tilgåes med HTTP: Den understøttes ikke af HTTPS: SSL fejlen skyldes at LK benytter gamle krypterings standarder, som ikke længere understøttes af de nyeste browser versioner. Det gør så at man ikke får en error 403 forbiden access, som man retteligt burde få. I Firefox omgår man krypterings problemet ved at tilføje IHC controllerens IP adr. ud for security.tls.insecure_fallback_hosts i about:config. Om man kan gøre det med USB også ved jeg ikke. Jeg ved heller ikke hvordan man omgår problemet i andre browser. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Hot-Bikes Besvaret March 6, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 6, 2016 Hej Alle Mange tak for alle de dejlige indput :-) Jeg fandt fejlen, det var den nye Java der spærede forbindelsen til adminstrator prg. Mvh Martin Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret May 17, 2016 Rapporter Share Besvaret May 17, 2016 nogen der har en løsning på hvordan man kan komme ind via IP når Java nu ikke vil tillade det, er lidt ked af at skulle nedgradere Java og dermed ikke have den opdaterede sikkerhed? LK har tilsyneladende ingen løsning Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1 Besvaret May 25, 2016 Rapporter Share Besvaret May 25, 2016 På 17/5/2016 at 10:23 , Thomasbl skrev: nogen der har en løsning på hvordan man kan komme ind via IP når Java nu ikke vil tillade det, er lidt ked af at skulle nedgradere Java og dermed ikke have den opdaterede sikkerhed? LK har tilsyneladende ingen løsning Det afhænger af hvad du gerne vil. Visual har jo ikke problemer med Java, og så er der websceneviewet, som heller ikke kræver Java. Serviceview og SceneView kræver begge Java, så hvis det er dem du skal bruge, så er der ingen vej uden om at nedgrader. Men nu vi snakker Java, kan du så ikke gøre denne tråd til en FAQ, eller på anden måde får den til at blive mere synlig. Jeg forsøger at holde den opdateret med de Java problemer vi løber ind i, og jeg kan se at den er blevet refereret en del gange efterhånde. Primært til bruger, som ikke kunne finde den via søge funktionen. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret May 26, 2016 Rapporter Share Besvaret May 26, 2016 jeg får den lavet som FAQ. mit problem er at jeg kan ikke tilgå administrator delen i controller via IP. sådan noget møg Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1 Besvaret May 30, 2016 Rapporter Share Besvaret May 30, 2016 På 26/5/2016 at 08:08 , Thomasbl skrev: jeg får den lavet som FAQ. mit problem er at jeg kan ikke tilgå administrator delen i controller via IP. sådan noget møg At du ikke kan tilgå admin delen i controlleren via IP, skyldes ofte at din PC og controller ikke er på samme subnet. I LK's IHC kan admin delen ikke tilgåes fra internettet, ligegyldigt hvilke rettigheder du sætter i controlleren. LK's IP implementering er så tudse gammel at dengang de designede den var det meget normalt at betragte alt som ikke er på samme subnet som dig som internet, hvilket de så stadigvæk gør. Hos mig køre IHC controlleren og mine andre ikke LK IHC ting i deres egen DMZ. For at få adgang til admin delen på controlleren har jeg lavet en NAT regl, i min FW, således at controlleren tror min PC sidder på samme subnet som IHC controlleren. Du vil have samme problem med Java, hvad enten du tilgår controlleren via USB eller IP. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts