ronnyburger Skrevet February 25, 2016 Rapporter Share Skrevet February 25, 2016 Jeg er ny som IBI (ICH'er). Når jeg fortråder min IHC, er der så regler for hvor mange ledere jeg må have under en klemme? Eller kører man efter "forsvarligt fastgjort", så jeg kan sætte flere ledere under en klemme, så længe at de sidder korrekt og forsvarligt fast? pft Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Wilborg Nielsen Besvaret February 26, 2016 Rapporter Share Besvaret February 26, 2016 Nix, ingen regler. Din elektriker skal blot sørge for en god og sikker forbindelse. Personligt har jeg max 2 ledere i én klemme og kun hvor der sløjfes mellem modulerne. din elektriker bør følge de fine diagrammer som LK har lavet ;-) God fornøjelse Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 ronnyburger Besvaret March 4, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 4, 2016 Tak for svaret, Jeg er selv en 'næsten' elektriker. Jeg skal bruge det til når jeg bygger min tavle på Svendeforløbet Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret March 4, 2016 Rapporter Share Besvaret March 4, 2016 Så bør du tage en snak med din lære om det. Han kan 90% sikkert fortælle dig hvad din sensor vil lægge vægt på når han spitter din installation i atomer. Jeg husker stadig sensoren på mit første skole ophold (ca. 25 år siden). Selv vores lære sagde at han var kugle skør. I alle installationerne forsøgte han at trække kablerne ud af tavlerne, stikkontakterne og lampeudtagne. Og det var ikke et let træk. Han lagde virkelig kræfter i. Da det ikke lykkes ham at trække et eneste kable ud af min installation, gav han mig en anmærkning for at installationen var sjusket lavet, hvilket jo ikke er så sært når han lige har trukket i alle kablerne med vold. Men det kan selvfølgelig også skyldes at jeg tillod mig at grine da han fik stød efter at havde trukket et kabel ud af en afbr. hos en af de andre. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
ronnyburger
Jeg er ny som IBI (ICH'er).
Når jeg fortråder min IHC, er der så regler for hvor mange ledere jeg må have under en klemme? Eller kører man efter "forsvarligt fastgjort", så jeg kan sætte flere ledere under en klemme, så længe at de sidder korrekt og forsvarligt fast?
pft
Link til kommentar
Del på andre sites
3 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts