Hop til indhold
  • 0

Programmerings problemer med blinkende lys

ronnyburger
 Share

Spørgsmål

Hej,

Jeg er løbet ind i et programmerings problem. Jeg er ved at lave en "mad" programmering, der går ud på, at man i køkkenet har et tryk der gør, at lyset blinker i et par sekunder, der indikerer i hele huset, at nu er maden klar. Så skal man ikke stå og råbe til ungerne på førstesalen.

Problemet er i blinkefunktionen. Jeg kan sagtens få lyset til at blinke, men når blink funktionen er slut, har jeg kun 2 valgmuligheder.

Enten så er lyset OFF, eller, så er det ON. Hvordan får jeg lyset til at gå tilbage til hvad det var? Så hvis funktionen bliver brugt i et rum som er slukket, så ender det stadig med at være slukket. Ligeledes, så vil der i rum hvor lyset er tændt, fortsat være tændt? Som jeg lige kan lure det, kan jeg ikke få den til at vende tilbage til den status, et lampeudtag havde, før blinke funktionen sættes i gang.

Nogen der har erfaring med dette?

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Hej Ronny

Som Henning skriver kan du bruge 'Ringeklokke' i en af LK IHC Standard blokke.

Jeg bruger selv en modificeret '9.1.07. LK IHC Standard gang og skur' til at blinke med lyset i garagen, således får jeg en tilbagemelding på at nu er sluk-alt/hjemmesimulering aktiveret (en rar funktion når man sidder i bilen og aktivere hjemmesim. via fjernbetjening). Den går tilbage til den tilstand som var tidligere. Jeg har slettet alt unødigt i blokken så der kun er den funktion tilbage, jeg skulle bruge.

Jeg vedhæftet den jeg bruger - Du kan åbne blokken og ændre på 'blinke tid' eller 'antal blink' efter hvordan du ønsker.

Mvh Søren

Blink med lyset ved aktivering af hjemmesimulering.ifb

Link til kommentar
Del på andre sites