KJohnsen Skrevet February 15, 2016 Rapporter Share Skrevet February 15, 2016 Hej Har et hus, hvor der er en del fortråede dimmere, som jeg gerne vil lave nogle scenarier med : Madlavning, spisning osv osv Men kan ikke rigtig gennemskue hvordan dette skal gøres, da jeg ikke kan "fange" scenarierne på dimmerne? Nogle der har et program forslag? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret February 15, 2016 Rapporter Share Besvaret February 15, 2016 Scenarier er ikke 100% understøttet på fortråde dimmere det er kun på wireless. Hvis du bruger de rigtige FB´r så er det muligt at få en Scenarie udgang til at fremkalde mem1 eller mem2 på din fortrådede dimmer, så du kan lave noget der ligner. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 KJohnsen Besvaret February 15, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 15, 2016 Når du siger "de rigtige" FB, hvilke snakker vi om ? Er med på der kan laves noget , men der findes ikke nogle som er "klar" ? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Thomas Besvaret February 15, 2016 Rapporter Share Besvaret February 15, 2016 De skal udføres med ledninger og der kan kun laves 2 scenarier pr. Dæmper. http://www1.lk.dk/katalog/vejledning/98209_01.pdf Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret February 15, 2016 Rapporter Share Besvaret February 15, 2016 8 timer siden, KJohnsen skrev: Når du siger "de rigtige" FB, hvilke snakker vi om ? Er med på der kan laves noget , men der findes ikke nogle som er "klar" ? Jo da. f.eks.: FB 1.2.01.c. Fortrådet simpel dimmer FB 1.2.02.b. Fortrådet avanceret lysdæmper FB 9.05. LK IHC Standard Stue FB 9.06. LK IHC Standard Køkken/Alrum Men der findes altså ikke kun "den rigtige" løsning/FB med IHC. Bare det virker efter hensigten når der trykkes. Programmeringen kan så gøres mere eller mindre professionel og smart, men det er jo en anden snak. Ovenstående FB´r kan du f.eks. styre fra en FB 4.1.16. Fremkald Scenarie (Sluk alt) og dermed få en rigtig scenarieudgang til andre enheder eller FB´r der understøtter dette. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 KJohnsen Besvaret February 16, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 16, 2016 Super, takker for hjælp. Som det nok kan høre, er det mange år siden jeg har rodet med det sidst Kan se der er kommet noget "nyt" siden sidst jeg roede med det. Bolig Master, Bolig Rumstyring samt Bolig Fortråedet dimmer hvor der er mange funktioner lagt ind i. Er det noget som er værd at bruge ? Syntes ikke jeg kan få Sluk til at virker på 9.2.04 ?? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret February 18, 2016 Rapporter Share Besvaret February 18, 2016 Inden du kommer for godt i gang med programmeringen bør du sikre dig at klemme 3 og 4 på dine fortråede dimmere er monteret. se evt. det link som Thomas har lagt ind i hans kommentar. Hvis ikke, så skal du først ud og købe nye 24 output moduler, og her skal du være opmærksom på begrænsningen på max 16 outputmoduler Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 KJohnsen Besvaret February 18, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 18, 2016 Der er monteret ledning til hver 1 og 2 memory Dog kun 1 udgang til sluk alt. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
KJohnsen
Hej
Har et hus, hvor der er en del fortråede dimmere, som jeg gerne vil lave nogle scenarier med : Madlavning, spisning osv osv
Men kan ikke rigtig gennemskue hvordan dette skal gøres, da jeg ikke kan "fange" scenarierne på dimmerne?
Nogle der har et program forslag?
Link til kommentar
Del på andre sites
7 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts