Carsten Christiansen1354922232 Skrevet September 28, 2008 Rapporter Share Skrevet September 28, 2008 Hej.Jeg er ved at bygge nyt hus og gik med den ide at bygge små switch kontakter i alle mine velfac døre og vinduer. efterfølgende skulle der så monteres en touch skærm i entreen hvor der er en tegning af huset sådan at man kan se om alt er låst så man er fri for at rende hele huset igennem hver gang man skal ud af døren. Hvis den så skulle være lidt ekstra liret skulle ihc alarmen være koblet over skærmen så udefra kommende kan se gennem døren at alarmen er aktiveret.Vil det kunne lade sig gøre evt. ved at bruge rs-232 klemmerne på controlleren.????mvh.Carsten. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Bruun Besvaret September 28, 2008 Rapporter Share Besvaret September 28, 2008 RS232 er på de gamle controllere, er det en gammel controller??Der er RS485 klemmer på alle controllerne, og dem ved jeg ikke helt hvad du kan med, men hvis du skal ud og købe en controller, så køb en med Viewer, så kan du sagtens lave det du snakker om.Viewer-delen er nemlig det at du kan få et billed af dit hus, og faktisk også styre lyset på den.Se eksempel her Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Carsten Christiansen1354922232 Besvaret September 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 28, 2008 Hej Jacob.Det skal selvfølgelig være den nyeste model controller da det er nybyg.Men jeg var inde på lk hjemmeside og se på controllerne men jeg må jo ha fundet en gammel da jeg mener kun at have set den med RS232RS485 super...Har du nogen erfaring med touchskærme mærker? størelser? pris? andre features?mvh. Carsten Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Bruun Besvaret September 29, 2008 Rapporter Share Besvaret September 29, 2008 Du kommer ikke til at bruge RS485 udgangen... Det kører via dit LAN.Jeg har selv en lille pc med uBuntu og en LG Touch skærm. Jeg synes ikke uBuntu kører så godt, så jeg vil foreslå Windows XP i stedet for.Den koster omkring 2.500 kr for en 15". Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
McenterFreak Besvaret October 1, 2008 Rapporter Share Besvaret October 1, 2008 Vista er langt bedre til at spare på strømmen, hvilket er nødvendig når det skal køre 24/365. En udtjent notebook er god til opgaven, den bruger kun lidt strøm. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Bruun Besvaret October 1, 2008 Rapporter Share Besvaret October 1, 2008 McenterFreak skrev:Vista er langt bedre til at spare på strømmen, hvilket er nødvendig når det skal køre 24/365. En udtjent notebook er god til opgaven, den bruger kun lidt strøm.Jeg har bygget en VIA-Epia maskine, den bruger omkring 15-20W når den kører.. Så kan man jo sætte den i standby, så brude vi være langt nede i forbug, og så også slukke på selve skærmen når man ikke bruger den. Muligvis sætte en føler som tænder skærmen når man er foran den, og lave noget smart noget med at den også vækker computeren. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
McenterFreak Besvaret October 1, 2008 Rapporter Share Besvaret October 1, 2008 Jakob Bruun skrev:Muligvis sætte en føler som tænder skærmen når man er foran den, og lave noget smart noget med at den også vækker computeren.Nu er det jo IHC vi snakker herinde, så mon ikke det "smarte" burde være en IHC PIR, som tænder for skærmen. Der skal så bare en berøring af skærmen til, så Touch USBen får maskinen ud af slumre tilstand.Grunden til at jeg foreslog en bærbar er at mange har sådan en liggende som er outdatet, eller man kan købe en billigt i Den Blå Avis Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts