Christian Alexandersen Skrevet February 13, 2016 Rapporter Share Skrevet February 13, 2016 Hej er der nogen der har erfaring med at installerer IHCCaptain på en Raspberry pi med eksisterende Domoticz jeg får en hulens masse fejl når jeg prøver Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1 Besvaret March 2, 2016 Rapporter Share Besvaret March 2, 2016 Det lykkes for mig, og jeg har mindre end lidt erfaring med Linux. Min opskrift var. Indkøb 1 stk. Raspberry PI 2 (PI 3 er lige blevet frigivet i sidste uge såvidt jeg husker) Få den op og køre. Installer IHC captain jfv. automatisk installation (wget -q -O - jemi.dk/ihc/installihc | sudo bash -s update) Få IHC Captain op og køre Installer Domoticz via vejledningen på deres website. Bemærk dog at du skal holde øje med hvor du står når du køre make kommandoen. Jeg stod /var/www/html/Captain/data, hvilket gjorde at Domoticz rod kataloget kom til ligge her, så jeg måtte lige have lidt hjælpe fra en Linux kyndig til at få flyttet det til /usr (såvidt jeg husker) Hvis du har en Raspberry PI 2, bør du også køre make kommandoen med -j parameteren (så vidt jeg husker). Dermed kan du udnytte at du har flere cores til rådighed på din CPU, hvilket gør at make kommer til at køre hurtigere. Den havde jeg lige overset, så make tog omkring 1 times tid på min Raspberry. Søren Birkholm Eriksen 1 Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts