Hop til indhold

Tryk på Wireless enhed registres ikke første gang

Tss
 Share

Recommended Posts

Jeg har et ret simpelt setup, med en controller, og nogle kombi/relæ enheder rundt omkring i huset.

Indtil videre køre kombi/relæ enhederne bare igennem controlleren, og styre sig selv, med samme funktionalitet som var de standalone. Alle kontakter har godt signal.

Jeg oplever desværre "ofte", at et tryk ikke registreres, måske en gang om dagen. Jeg har en fornemmelse af at det ofte er første tryk der ikke registreres, f.eks. hvis jeg skal tænde for 3 kontakter efter hinanden. Men det er ikke altid det første.

Mit spørgsmål er om noget af det jeg oplever skyldes at controlleren "sover", og man kan gøre et eller andet der. Næste skridt er at gå tilbage i standalone mode, for at se om det giver en anden oplevelse, men jeg ville være ked af hvis det skulle være en permanent løsning.

Gode råde modtages.

Link til kommentar
Del på andre sites

6 timer siden, Tss skrev:

Jeg har et ret simpelt setup, med en controller, og nogle kombi/relæ enheder rundt omkring i huset.

Indtil videre køre kombi/relæ enhederne bare igennem controlleren, og styre sig selv, med samme funktionalitet som var de standalone. Alle kontakter har godt signal.

Jeg oplever desværre "ofte", at et tryk ikke registreres, måske en gang om dagen. Jeg har en fornemmelse af at det ofte er første tryk der ikke registreres, f.eks. hvis jeg skal tænde for 3 kontakter efter hinanden. Men det er ikke altid det første.

Mit spørgsmål er om noget af det jeg oplever skyldes at controlleren "sover", og man kan gøre et eller andet der. Næste skridt er at gå tilbage i standalone mode, for at se om det giver en anden oplevelse, men jeg ville være ked af hvis det skulle være en permanent løsning.

Gode råde modtages.

Hvis din firmware er ældre end 2.7.199 bør du opgrader den til 2.7.199 eller 2.7.220. Den sidste er mere ustabil end den første på nogle controller. Tilgengæld er TLS 1.1 og 1.2 kryptering supporteret, hvilket det ikke er i 2.7.199.

Derudover bør du checke serviceview, når du oplever problemerne. Ofte skyldes manglende reaktion at der er et flag eller tilsvarende i ens program, som står anderledes end forventet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Share

• Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok