Hop til indhold

Ny router - ingen adgang fra internettet...

Marc88
 Share

Recommended Posts

Hej Alle.

Jeg har for nyligt fået ny router (cisco 3940L) fra mit antenneselskab, og kan nu ikke længere "finde" min IHC over internettet, men har ingen problemer lokalt...

Jeg har prøvet og åbne port 80 og 443 men det hjælper ikke..

Der er også givet alle de nødvendige tilladelser i administrator programmet.

Nogle der har nogle ideer??? :unsure:

Vh. Marc

Skærmbillede 2016-02-03 kl. 17.37.45.png

Skærmbillede 2016-02-03 kl. 17.40.34.png

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg ved dette er ret basale spørgsmål, men min erfaring er ofte at det er de samme basale fejl der begåes, især af professionelle. :)

1. Den offentlige IP du prøvede med er den samme som du ser med myip.dk?
  2. Den offentlige IP du kan se i din Cisco router er den samme som på myip.dk?
  3. Du har ikke andre router mellem din offentlige IP og din IHC controller end den cisco router du har vist billedet af?
  4. Din Cisco router har tilsyneladen DMZ support. Dette er ofte en eller flere specifike interfaces på routeren. Hvis din IHC controller sidder på en af disse porte skal der måske konfigureres DMZ regler også. Dertil kommer at nogle router kun tillader inbound traffik til DMZ zonen.
  5. Er der nogle logs under administration, som giver nogle fejl?
  6. Hvad sker der helt præcist når du siger det ikke virker?
Link til kommentar
Del på andre sites

1. Har prøvet med den ip jeg ser på myip.dk + den ip der hedder "internet IP address" som jeg kan se inde i min router opsætning (denne ip virker når jeg er på mit hjemmenetværk)

2. Nej det er to forskellige...

3. Nej kun en switch, men den sad der også da jeg havde den gamle router og det virkede perfekt

4. Ja det har den, denne har jeg også prøvet og udfylde med 192.168.10.20 og "enable" uden held

5. Har ikke kigget på logs under administration, hvordan gøres dette??

6. Når jeg er på mit hjemmenetværk, virker både min lokale og offentlige ip, hvor jeg kommer hen til IHC "forsiden" Men når jeg prøver fra f.eks. min telefon fra 4G netværk finder den intet... den bliver bare ved med og søge..

Link til kommentar
Del på andre sites

1. Din internet IP i din router og den offentlige IP du ser på myip.dk bør være den samme, medmindre du har endnu en router mellem din router og internettet, eller du har flere offentlige IP adr. tilknyttet din internet aftale. Hvad er det første tal i din internet IP?
  2. Kan du ikke beskrive helt præcist hvilket udstyr du har mellem det kabel som kommer ind i huset udefra, og din IHC controller. Rækkefølgen er også vigtig.
  3. Jeg går ud fra at switchen sidder efter din Cisco router?
  4. Nu ved jeg ikke lige hvordan Cisco har implementeret DMZ i denne router, men sommetider er det internet IP'en man skal angive. Jeg tror dog mere at det er forskellen mellem myip.dk og din internet IP i din router, som er problemet.
  5. Klik på administration i menuen, og se hvad der ligger af log menupunkter derunder.
  6. Myip.dk fortæller dig hvilken IP du har når du browser på internettet. Dette er normalt din offentlige IP. Den IP der står som internet IP, er den IP din router har på din ISP's netværk. Det er ikke altid at den kan nåes fra internettet, men den kan godt nåes fra dit interne netværk.
    De fleste ISP'er idag laver dog mapning af den IP du ser på myip.dk til den IP du ser som internet IP, hvis den ikke er den samme. Hvordan de gør det er forskelligt fra ISP til ISP. Nogle ISP skal gøre det manuelt, mens andre gør det automatisk. Hvis det skal gøres manuelt, glemmer de det sommetider når kundens rotuer bliver skiftet.
Link til kommentar
Del på andre sites

Der er nogen udbydere, de har ikke en offentlig IP-adresse på deres slutkunde udstyr, som standard. Dette kræver at du har bestilt en offentlig fasi IP adresse.

hvad adresse skriver din router den har på ydersiden?

Hvis den hedder noget med 10.X.X.X eller 172.X.X.X eller 192.168.X.X så er en privat adresse og du skal bestille en offentlig adresse.

Link til kommentar
Del på andre sites

1. Det første tal ifølge routeren er 100, det første tal ifølge myip.dk er 185

2. Mit internet og tv kommer ind i et coax kabel (antennekabel) først i en fordeler hvor der er udtag til tv og data, fra data udgangen går det op i min router, også i coax kabel, derfra har jeg et pds kabel fra min router til min switch, i denne switch går min controller også i.

3. Korrekt, min switch sidder efter routeren.

4. Jeg har også prøvet og indtaste internet ip´en, men så melder den "invalid ip address"

5. Har fundet log´en, den er helt tom.

6. Har på fornemmelsen at det er ip´en der starter med 100, altså den der står som "internet ip address" i min router som jeg skal bruge, da det er denne virker når jeg er koblet på mit hjemmenetværk... Men er dog ikke sikker!!

Sætter stor pris på din hjælp Lars da jeg er HELT på bar bund...:wacko:

Det mærkelige er at i forhold til da det virkede, har jeg ikke gjort andet end at tage ledningerne af den gamle router og sætte den nye på...

Link til kommentar
Del på andre sites

Du skal have fat i din ISP, og have dem til at lave mapning mellem din 185.x.x.x offentlige IP, og din routers 100.x.x.x internet IP.

Det der er gået galt er at enten har du fået ny "internet IP" i forbindelse med router udskiftningen, eller også er mapningen røget i forbindelse med din "internet IP" er blevet mappet til en ny IP.

Link til kommentar
Del på andre sites

OK, Når det er HAS, så skal der bestilles offentlig IP ved din ISP ( Internet Service Provider ) De laver ikke en mapping fra 185.x.x.x adressen.

Som jeg skrev før er flere udbydere begyndt at bruge private adresser til deres kunder, hvis de ikke har behov for en offentlig. Det er i dag ret dyrt at købe offentlige IP-adresser ved RIPE, som står for IP-adresserne i Europa. Dette gælder bl.a. HAS og WAOO kunder.

Link til kommentar
Del på andre sites

Prøv at tage fat i din ISP. Det er ikke alle som tager betaling for offentlig IP, hvis du ikke ligefrem kræver fast IP. Hvis du kan leve med at den skifter fra tid til anden er det ofte gratis.

Du kan jo også prøve at argumenter for at du før router skiftet havde offentlig IP, og det vil du gerne have igen på samme vilkår.

Men når det er sagt, så er det faktisk en fordel ikke at have offentlig IP, medmindre man skal bruge det. Man slipper for RIGTIG meget virus og hacker angreb, når ens router ikke kan nåes fra internettet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Share

• Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok