Søren Birkholm Eriksen Skrevet January 27, 2016 Rapporter Share Skrevet January 27, 2016 Hej Hvad er syntaksen, hvis jeg ønsker at afspille en fil,der ligger lokalt på RPi'n? Noget ala "/var/www/media/Sound-of-a-doorbell.wav" Samt, hvor vil det være mest optimalt at placere filen på filsystemet, så det ikke potentielt "skader" IHC Captain ved fremtidige version. Tak Mvh Søren Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Clemen Besvaret January 27, 2016 Rapporter Share Besvaret January 27, 2016 Du kan installere mpg321 sudo apt-get -y install mpg321 mpg321 bubbling_water_1.mp3 Vil du sige en tekst, kan du installere espeak og bruge det, den taler også dansk Mikkel Skovgaard 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Søren Birkholm Eriksen Besvaret January 27, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 27, 2016 Jeg skulle nok have tilføjet, at jeg ønskede IHC Captain til at afspille en lokal file igennem Sonos. Jeg fik lagt en fil over lokalt på RPi'n og Captain godtager denne URL http://<IHC Captain IP>/data/sounds/doorbell/Sound-of-a-doorbell.wav Nu skal jeg bare lige have testet at der også kommer lyd ud af Sonos, når jeg engang kommer hjem. Clemen, det var fikst det der, tak. Det er noteret, når behovet engang opstår Mvh Søren Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret January 27, 2016 Rapporter Share Besvaret January 27, 2016 Søren det virker fint i den mappe der :-D Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Søren Birkholm Eriksen Besvaret January 27, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 27, 2016 (rettet) Tak. Det er lidt mystisk. Når jeg vælger test i captain virker det fint, lyden afspilles. Men når jeg trykker på trykket, virker det ikke. Det betyder vel ikke noget at det er et input jeg bruger til test. Mvh Søren Redigeret January 27, 2016 af Søren Birkholm Eriksen Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret January 27, 2016 Rapporter Share Besvaret January 27, 2016 Nej det burde virke helt ens. hvad sker der hvis du beder den om at gøre en anden Sonos handling? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Søren Birkholm Eriksen Besvaret January 27, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 27, 2016 Det er det samme. Virker ved test men ellers ikke. Har også prøvet at sætte reglen på en udgang i stedet, ingen forskel. Jeg har et par andre tryk jeg benytter til play/pause via din Sonos fb, som blev sat op i den gamle version. De virker fint. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret January 28, 2016 Rapporter Share Besvaret January 28, 2016 9 timer siden, Søren Birkholm Eriksen skrev: Det er det samme. Virker ved test men ellers ikke. Har også prøvet at sætte reglen på en udgang i stedet, ingen forskel. Jeg har et par andre tryk jeg benytter til play/pause via din Sonos fb, som blev sat op i den gamle version. De virker fint. Jeg prøver lige selv og ser om jeg kan få det til at virke. Alternativt kan du indtil da lave en playliste med kun den lydfil i. Så kan du også ændre via sonos og slipper for at upload til raspberry Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Søren Birkholm Eriksen Besvaret January 28, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 28, 2016 1 time siden, Mikkel Skovgaard skrev: Jeg prøver lige selv og ser om jeg kan få det til at virke. Alternativt kan du indtil da lave en playliste med kun den lydfil i. Så kan du også ændre via sonos og slipper for at upload til raspberry Tak. Sådan har jeg det også til at køre nu, hvor lyd-filen ligger på et Windows share, men ved at benytte 'afspil fil' og ligge filen lokalt på RPi'n kan jeg fjerne en potentiel fejlkilde. Mvh Søren Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret January 29, 2016 Rapporter Share Besvaret January 29, 2016 @Søren Birkholm Eriksen er du sikker på stien til din fil er 100% rigtig - kan du åbne den hvis du åbner den ind i browseren - her er et eksempel på min: http://192.168.xxx.xx/beta/data/test.mp3 Kan se dit screenshot ikke har noget imellem /data og ip adr'en Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Søren Birkholm Eriksen Besvaret January 30, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 30, 2016 7 timer siden, Mikkel Skovgaard skrev: @Søren Birkholm Eriksen er du sikker på stien til din fil er 100% rigtig - kan du åbne den hvis du åbner den ind i browseren - her er et eksempel på min: http://192.168.xxx.xx/beta/data/test.mp3 Kan se dit screenshot ikke har noget imellem /data og ip adr'en Ja, der er ingen problemer med at afspille filen direkte i browseren. I mit screenshot afspilles på lokalt lan på port 80 _men_ min fil er en wav-fil. Men når det virker under test betyder det vel ikke noget? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret January 30, 2016 Rapporter Share Besvaret January 30, 2016 15 timer siden, Søren Birkholm Eriksen skrev: Ja, der er ingen problemer med at afspille filen direkte i browseren. I mit screenshot afspilles på lokalt lan på port 80 _men_ min fil er en wav-fil. Men når det virker under test betyder det vel ikke noget? Nej det skulle jeg ikke mene Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Søren Birkholm Eriksen Besvaret March 30, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 30, 2016 Godt nok et gammelt emne, men løsningen var at genstarte IHC Captain på webinterfacet, så afspilles den lokale fil helt fint - ja, det skulle have været det første jeg prøvede Mikkel Skovgaard 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts