Thomas Fabricius Strømlund Skrevet January 20, 2016 Rapporter Share Skrevet January 20, 2016 Hej, Jeg er ved at lade badeværelse hvor jeg har installeret en IHC Wireless kombi lysdæmper, den skal dæmpe 6 stk. 230 V indbygningsspots hvori der lige nu sidder halogenlyskilder. Dem vil jeg dog gerne have byttet ud med LED. Jeg ved godt LK har lavet en LED guide, men jeg tør ikke stole på den alene, så jeg kunne godt tænke mig nogle af jeres erfaringer istedet. Så er der nogle der har succes med 230 V LED-lyskilder med GU 10 fatning der kan dæmpes af en wireless dæmper?! Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
René J Besvaret January 20, 2016 Rapporter Share Besvaret January 20, 2016 Ikeas Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
StenKrog Besvaret January 21, 2016 Rapporter Share Besvaret January 21, 2016 Disse kan uden problemer: Philips Master LED Spot Value 3,5W 827, 260 lumen GU10 40° Dæmpbar (A++). Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
David Teute Pedersen Besvaret January 21, 2016 Rapporter Share Besvaret January 21, 2016 jeg bruger dem her. er godt nok lidt pebret i indkøb men de holder og har et super lys. https://www.greenline.dk/k/lyskilder/led-paerer-gu10/p/sunflux-led-paere-5w-gylden Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lachris Besvaret January 21, 2016 Rapporter Share Besvaret January 21, 2016 Folk skal også huske at fortælle hvor godt de dæmper ned. Hvis altså det er et krav. Jeg ved godt det er subjektivt, men det irriterende når de rammer ned på ca. 30% og næste step er sluk. Det er en ting LKs guide slet ikke tager højde for. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Claus Skovgaard Besvaret January 21, 2016 Rapporter Share Besvaret January 21, 2016 Hej Thomas Jeg har selv brugt Nordtronic low profile LED spots (http://nordtronic.dk/product/1701-1709-low-profile-230vac-6w-2700k/) i badeværelser m.m. De kan findes til ca 300,- og kan indbygges direkte i isoleringen. De kan dæmpes helt ned til 3-4% mener jeg, men de kræver ca. 15% for at tænde fra slukket tilstand. Jeg ved godt at det er ikke GU10 pærer, men blev selv gjort opmærksom på at det kan være en ulempe at have driveren indbygget den lille pære - levetiden kan være kort eller også fylder de for meget. Ved et dedikeret LED downlight/spot (som fx nævnte) er driveren placeret selvstændigtigt med bedre varmeafledningsevne og mindre pladsbrug (hvis aktuelt). Erfaringer fra andre mht. dette er velkomne. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomas Fabricius Strømlund Besvaret January 21, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 21, 2016 Rene: Jeg mener ikke Ikea har LED med GU 10 fatning, synes ikke jeg kunne finde nogle ihvertfald?! Claus: Jeg har allerede købt indbygningsspotsne, så gider ikke til at bytte det hele ud.. Nøjes med lyskilden. David: Jeg har godt overvejet Sunflux.. Er det også wireless lysdæmper du bruger den med, og dæmper de godt? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Szafranski Besvaret January 22, 2016 Rapporter Share Besvaret January 22, 2016 Jeg har Nordtronic i alle mine spot. De har tendens til flimmer ved lavt niveau. Kommer du under 15% lyser de uens eller slet ikke. De er sammenkoblet fra 2 og op til 12 stk. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret January 22, 2016 Rapporter Share Besvaret January 22, 2016 16 timer siden, Thomas Fabricius Strømlund skrev: Rene: Jeg mener ikke Ikea har LED med GU 10 fatning, synes ikke jeg kunne finde nogle ihvertfald?! http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/30304651/ Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
lassebasse Besvaret January 28, 2016 Rapporter Share Besvaret January 28, 2016 Har 4 Hilux R8. De kan dæmpes helt ned. (Dog lyser pæren stadig mere end tilsvarende halogen) Den ene kan ikke tænde på laveste niveau. Men ellers giver de et flot lys og har høj ra værdi. http://www.dioder-online.dk/led-spots-paerer/gu10/doled-hilux-r8.html Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts