Friis Skrevet January 12, 2016 Rapporter Share Skrevet January 12, 2016 Hej Alle. i forbindelse med at jeg skal lave gulvvarmestyring siger min vvs'er at vi kan spare pumpeshunten væk da pumpe i mit Vailant gasfyr kan klare opgaven. Dog skal styringen i gasfyret have besked fra gulvarmestyringen når der ikke kaldes på varme fra telestaterne. Er der nogle der har erfaring med denne problemstilling? Mvh Søren Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret January 13, 2016 Rapporter Share Besvaret January 13, 2016 Ikke noget problem. Det er der status udgange på i IHC varmestyrings Funktionsblokkene. Du kan faktisk også styre selve fyret via en IHC udgang. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret January 15, 2016 Rapporter Share Besvaret January 15, 2016 På 12/1/2016 at 23:16 , Friis skrev: Hej Alle. i forbindelse med at jeg skal lave gulvvarmestyring siger min vvs'er at vi kan spare pumpeshunten væk da pumpe i mit Vailant gasfyr kan klare opgaven. Dog skal styringen i gasfyret have besked fra gulvarmestyringen når der ikke kaldes på varme fra telestaterne. Er der nogle der har erfaring med denne problemstilling? Mvh Søren Jeg vil da håbe at din VVS'er ved hvad han taler om. Man bruger normalt pumpeshunten til at blande koldt returvand med det varme fremløb, for at få 30-40 grader på fremløbet til gulvvarmen, så man ikke ødelægger et træ gulv. Normal fremløb for en radiator er 50-60 grader, og til opvarming af brugsvand køre nogen helt op til 90 grader. Men hvis du ikke har radiator, og dit gasfyr kan levere et fremløb på 30-40 grader, så kan du helt undvære blandesløjfen til din gulvvarme installation. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Friis
Hej Alle.
i forbindelse med at jeg skal lave gulvvarmestyring siger min vvs'er at vi kan spare pumpeshunten væk da pumpe i mit Vailant gasfyr kan klare opgaven.
Dog skal styringen i gasfyret have besked fra gulvarmestyringen når der ikke kaldes på varme fra telestaterne.
Er der nogle der har erfaring med denne problemstilling?
Mvh Søren
Link til kommentar
Del på andre sites
2 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts