Wincent Skrevet January 12, 2016 Rapporter Share Skrevet January 12, 2016 Hej, Jeg har skiftet en klassisk afbryder til en IHC afbryder/relæ. Jeg har sat kablerne på samme måde som i den tidligere afbryder, med det resultat at lyset blinker konstant og jeg kan hverken slukke eller tænde igen. Skal den kables anderledes end alm. Afbryder? På forhånd tak. vh Wincent Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Claus Skovgaard Besvaret January 12, 2016 Rapporter Share Besvaret January 12, 2016 Hej Jeg antager det en wireless kombiafbryder du bruger, som I sig selv har et standbyforbrug. Hvis det er en LED pære du har tilsluttet (som ikke er dæmpbar), kan man opleve dette fænomen at den blinker, fordi der konstant løber en lille strøm igennem ledningen, som akkumuleres i pæren og får den til at blinke. Prøv at skifte pæren til en LED der er dæmpbar eller en halogen. Mvh Claus Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Wincent Besvaret January 13, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 13, 2016 Hej Claus, tak for hurtigt svar. Jeg læste mig frem til det samme og har derefter skiftet til et Kombi allround relæ som jeg har forstået skulle kunne håndtere LED osv., men resultatet er det samme. Jeg vil forsøge at skifte til en alm. Lampe for at kontrollere om fejlen ligger der. Vh Wincent Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1 Besvaret January 15, 2016 Rapporter Share Besvaret January 15, 2016 Såvidt jeg ved er det kun lampeudtagne, som indtil videre er kommet i udgaver, som ikke kræver en minimums belastning på 5W. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Wincent Besvaret January 15, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 15, 2016 20 minutter siden, Lars1 skrev: Såvidt jeg ved er det kun lampeudtagne, som indtil videre er kommet i udgaver, som ikke kræver en minimums belastning på 5W. Denne? http://www.lk.dk/produkter/intelligente-systemer/ihc-wireless/rela/kombi/allround/lk-fuga-hvid-532893bf/# Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1 Besvaret January 15, 2016 Rapporter Share Besvaret January 15, 2016 41 minutter siden, Wincent skrev: Denne? http://www.lk.dk/produkter/intelligente-systemer/ihc-wireless/rela/kombi/allround/lk-fuga-hvid-532893bf/# Nej. Ø80 lampeudtag, som normalt sidder i loftet. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Wincent Besvaret January 15, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 15, 2016 18 minutter siden, Lars1 skrev: Nej. Ø80 lampeudtag, som normalt sidder i loftet. Det ved jeg Men linket er til det relæ jeg har benyttet. Jeg forstår at det er uden minimum og velegnet til LED? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
TorbenSørensen Besvaret January 15, 2016 Rapporter Share Besvaret January 15, 2016 Nu skriver du, at du har monteret ledningerne som på den tidligere alm. afbryder.. Har du også monteret Nul på den blå klemme, for den er jo ikke monteret på en alm. traditionel afbryder? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Wincent Besvaret January 15, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 15, 2016 40 minutter siden, Torben S. skrev: Nu skriver du, at du har monteret ledningerne som på den tidligere alm. afbryder.. Har du også monteret Nul på den blå klemme, for den er jo ikke monteret på en alm. traditionel afbryder? Hej Torben, Jeg har 3 afbrydere under/over hinanden. Der går et kabel til hver afbryder (dvs. 3 Kabler) samt et kabel som er "serieforbundet" mellem de 3 afbrydere og løber retur efter den sidste afbryder. Hvilket kabel bør sidde i den blå og skal det andet så sidde i sort eller rød? Vh Wincent Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Clemen Besvaret January 15, 2016 Rapporter Share Besvaret January 15, 2016 33 minutes ago, Wincent said: Hej Torben, Jeg har 3 afbrydere under/over hinanden. Der går et kabel til hver afbryder (dvs. 3 Kabler) samt et kabel som er "serieforbundet" mellem de 3 afbrydere og løber retur efter den sidste afbryder. Hvilket kabel bør sidde i den blå og skal det andet så sidde i sort eller rød? Vh Wincent Tag et billede af det og smid op i tråden så kan vi bedre hjælpe dig. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1 Besvaret January 16, 2016 Rapporter Share Besvaret January 16, 2016 15 timer siden, Wincent skrev: Hej Torben, Jeg har 3 afbrydere under/over hinanden. Der går et kabel til hver afbryder (dvs. 3 Kabler) samt et kabel som er "serieforbundet" mellem de 3 afbrydere og løber retur efter den sidste afbryder. Hvilket kabel bør sidde i den blå og skal det andet så sidde i sort eller rød? Vh Wincent Hvis du ikke har styr på hvad der er fase, nul og mellemledning, bør du få en elektriker til at skifte afbryderen for dig. Henning Pedersen og TorbenSørensen 2 Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
TorbenSørensen Besvaret January 17, 2016 Rapporter Share Besvaret January 17, 2016 På 15/1/2016 at 20:20 , Wincent skrev: Hej Torben, Jeg har 3 afbrydere under/over hinanden. Der går et kabel til hver afbryder (dvs. 3 Kabler) samt et kabel som er "serieforbundet" mellem de 3 afbrydere og løber retur efter den sidste afbryder. Hvilket kabel bør sidde i den blå og skal det andet så sidde i sort eller rød? Vh Wincent Som der også er vist i manualen til det wireless kombirelæ du linker til, SKAL den monteres med 3 ledninger. Derfor kan du ikke bare nøjes med at sætte de 2 ledninger i, som var monteret i den gamle afbryder. Den kræver som nævnt også en Nul, og hvis ikke der sidder en stikkontakt under afbryderne, er det slet ikke sikkert at den er ført med ned til afbryderen. Et billede vil måske hjælpe, men er nok tilbøjelig til at give Lars ret - det er ikke noget man bør pille ved, med mindre man ved hvad man laver. Dårlige samlinger/forbindelser er nok en af de største årsager til brand i elinstallationer i private hjem. Lars1 1 Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts