Hop til indhold

lysstyring

hpjd
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har en lysdæmper PTS60M som jeg gerne så virke. Den skal have N og L og styresignal L til at slukke, tænde op og ned.

Jeg har sat L styresignalet  til en 230v output modul udgang 1.03. Hvilken funktionsblok skal jeg bruge? (funktionen skal virke som et ringetryk).

Indgang er svagstrømstryk øverst til venstre 1.01 

Er det muligt at slukke samtidig for 230v når lyset er slukket. Så den ikke bruger standby strøm?

Mvh Peter,  nybegynder :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Først skal du sikre dig at du har samme fase på det output modul som styresigalet kommer fra, som L og N på din dimmer, ellers risiker du at brænde din dimmer af når du prøver at bruge den første gang.

Du kan nemt lave din egen FB. Det skal bare indeholde 1 indgang og 1 udgang. Programmet skal sætte udgange = indgange, når indgangen ændres. Alternativt kan du bruge fb. 1.2.01, men den er voldsomt avanceret til dit behov. Du skal kun bruge indgang "Tænd/sluk og reguler op/ned (1 tast styring)" og "Udgang for touch (tænd / reg. op)

Det er lidt forskelligt om en dimmer har et standby forbrug, men det er som regl meget lavt. Hvis du gerne vil kunne slukke helt for den, tager du bare fasen (L) fra en udgang på dit 230V output modul. Igen skal du sikre dig at fasen og styresignalet er på samme fase. Der er mig bekendt ikke nogen funktions blokke til styring af dimmer hvor du også slukker for fasen. 1.2.01 har en udgang der hedder sluk for 230V, men dette er kun en off puls, så den kan du ikke bruge.

Link til kommentar
Del på andre sites

Share

• Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok