Søren Birkholm Eriksen Besvaret February 17, 2016 Rapporter Share Besvaret February 17, 2016 Så fik jeg monteret bypass dimmer på mine udendørs spots, hvilket har gjort at jeg har kunne droppe den enkelte halogen pære og sætte en LED i og lys slukker helt. Desværre har det ikke påvirket at lyset kan tændes ordentligt på et lavere niveau end tidligere. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret February 18, 2016 Rapporter Share Besvaret February 18, 2016 20 timer siden, Søren Birkholm Eriksen skrev: Så fik jeg monteret bypass dimmer på mine udendørs spots, hvilket har gjort at jeg har kunne droppe den enkelte halogen pære og sætte en LED i og lys slukker helt. Desværre har det ikke påvirket at lyset kan tændes ordentligt på et lavere niveau end tidligere. Den her virker for mig: https://www.greenline.dk/k/led-paerer/led-diverse/p/nordtronic-dim-bob-0-2w Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Søren Birkholm Eriksen Besvaret February 22, 2016 Rapporter Share Besvaret February 22, 2016 Hej Søren Jeg har lige lavet et indlæg hvor jeg deler lidt erfaring med FGB-002 og en tilsvarende anordning Dimbob. Mvh Søren Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
AndersKjergaard Besvaret June 25, 2016 Rapporter Share Besvaret June 25, 2016 På 1/21/2016 at 17:28 , Søren S skrev: Hej Søren, Så fik jeg testet lidt med lave procenter og tænding og det spiller bare! Tænder selv ved 5% (dog lidt langsomt og med noget flicker) og ved 10% spiller det bare. Jeg har 2 lamper tilkoblet lampestedet. Skal dog siges at jeg har testet med E27 pærer. Nå du skriver spots har du sikkert GU10, hvilket jeg ikke har fået fingre i endnu, da de var udsolgte overalt sidst jeg var i IKEA. Har ikke dimmer på til udendørslys, så der kan jeg desværre ikke hjælpe... Hej Søren Fik du fat i IKEA's GU10 og testet? Jeg vakler mellem at købe dem eller en Fibaro-dims, da mine spots blinker. Vh Anders Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
AndersKjergaard Besvaret June 26, 2016 Rapporter Share Besvaret June 26, 2016 Hej igen Min tålmodighed kan ligge på et meget lille sted, så jeg måtte i IKEA for at købe LED'er. Jeg købte 4 stk. LEDARE GU10 som bliver brugt med en kombi-dæmper. Det virker glimrende med 2-4 stk. Ved 1 stk. blinker pæren når den er slukket. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret June 26, 2016 Rapporter Share Besvaret June 26, 2016 Jeg må også sige jeg har været ganske godt tilfreds med gu10 led fra IKEA, specielt ift prisen. Selvfølgelig kan man finde noget bedre, men så koster de ofte også mere end dobbelt så meget. Jeg benytter dem enten uden dimmer, eller med en tavlemonteret uni400. Har ikke prøvet dem enkeltstående på en wireless dimmer. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lachris Besvaret June 27, 2016 Rapporter Share Besvaret June 27, 2016 17 timer siden, AndersKjergaard skrev: Hej igen Min tålmodighed kan ligge på et meget lille sted, så jeg måtte i IKEA for at købe LED'er. Jeg købte 4 stk. LEDARE GU10 som bliver brugt med en kombi-dæmper. Det virker glimrende med 2-4 stk. Ved 1 stk. blinker pæren når den er slukket. Hvordan er niveauerne i forhold til %-vis dæmpning?. Kan den komme langt ned? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
AndersKjergaard Besvaret June 27, 2016 Rapporter Share Besvaret June 27, 2016 28 minutter siden, Lachris skrev: Hvordan er niveauerne i forhold til %-vis dæmpning?. Kan den komme langt ned? Nej, jeg har desværre opdaget at de ikke kan komme ret langt ned i dæmpning. De kan gå ned til 20 %, men det giver stadig et meget kraftigt lys. Jeg har bestilt sådan en i håb om at det kan hjælpe. Jeg giver en melding når det er testet. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Søren Birkholm Eriksen Besvaret June 28, 2016 Rapporter Share Besvaret June 28, 2016 På 6/25/2016 at 19:24 , AndersKjergaard skrev: Hej Søren Fik du fat i IKEA's GU10 og testet? Jeg vakler mellem at købe dem eller en Fibaro-dims, da mine spots blinker. Vh Anders Hej Anders Nej, det nåede jeg aldrig. Mvh Søren Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Søren Birkholm Eriksen Besvaret June 28, 2016 Rapporter Share Besvaret June 28, 2016 23 timer siden, AndersKjergaard skrev: Nej, jeg har desværre opdaget at de ikke kan komme ret langt ned i dæmpning. De kan gå ned til 20 %, men det giver stadig et meget kraftigt lys. Jeg har bestilt sådan en i håb om at det kan hjælpe. Jeg giver en melding når det er testet. Det er samme udfordring jeg har når huset er i Nat-mode, nogle spots lyser for meget, men kan kun dæmpes til 17%. Ved ikke om du har set dette indlæg, men her deler jeg lidt erfaring med Dimbob og Fibaro Bypass mht. hvor langt der kan dæmpes ned. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts