Daniel Mathias Nielsen Skrevet January 5, 2016 Rapporter Share Skrevet January 5, 2016 Hej. Hvilke telestater vil i bruge til jeres gulvvarme kreds, styret af IHC? Der findes jo et hav af muligheder, så jeg er sku lidt lost pt. Yderligere skal de jo passe med det fittings som monteres på gulvvarmeinstallationen. Intet er indkøbt endnu, så mulighederne er åbne. VH Daniel Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henning Pedersen Besvaret January 5, 2016 Rapporter Share Besvaret January 5, 2016 Hvilke forskelle der er på de enkelte typer ved jeg ikke. Jeg ville gå efter 24V telestater, de kan monteres direkte på et 24v output modul og larmer ikke. 230V telestater skal forbindes til et 230v output modul som "klikker" hver gang det skifter status. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Daniel Mathias Nielsen Besvaret January 5, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 5, 2016 Hej Henning. Det var jeg også kommet frem til, så det er godt at høre. Så er det blot om man skal gå efter et bestemt mærke eller bare få en vvs grossist til at samle noget sammen :/ Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Szafranski Besvaret January 5, 2016 Rapporter Share Besvaret January 5, 2016 Jeg kender ikke til gulvvarme styret af ihc. Men der findes to typer telestater NO og NC. Få tjekket op på om det har nogen betydning i forhold til ihc. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1 Besvaret January 5, 2016 Rapporter Share Besvaret January 5, 2016 9 timer siden, Daniel Mathias Nielsen skrev: Hej. Hvilke telestater vil i bruge til jeres gulvvarme kreds, styret af IHC? Der findes jo et hav af muligheder, så jeg er sku lidt lost pt. Yderligere skal de jo passe med det fittings som monteres på gulvvarmeinstallationen. Intet er indkøbt endnu, så mulighederne er åbne. VH Daniel Du skal første og fremmest gå efter en telestat, som passer til din varme installation, men som Henning og Szafranski skriver kommer telestater ofte i flere varianter til de enkelte varme installationer. 24V/230V. Som Henning vil jeg vælge en 24V variant, hvis ellers din strømforsyning kan klare det. Check strømforbruget på telestaten. Er det på 2W eller derunder bør der ikke være noget problem medmindre du skal bruge over 10 telestater. NO/NC. Hvis muligt vil jeg vælge en NC telestat, da dette vil give det laveste strømforbrug og mest logiske programering. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henning Pedersen Besvaret January 5, 2016 Rapporter Share Besvaret January 5, 2016 NO / NC telestater ? Det har jeg aldrig hørt om, muligheden for at vælge NO eller NC findes mig bekendt heller ikke på varmeblokken? Eller er det mig der har sovet i timen? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1 Besvaret January 5, 2016 Rapporter Share Besvaret January 5, 2016 Telestater findes i både NO og NC. Se bare her. http://products.danfoss.com/productrange/documents/heatingsolutions/climate-controls/twa-standard-actuators/ Men det mest normale er NC telestater og NO ventiler. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henning Pedersen Besvaret January 5, 2016 Rapporter Share Besvaret January 5, 2016 Se - se, så lærte man noget nyt i dag. Jeg har så bare været "heldig" altid at møde NCér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Szafranski Besvaret January 5, 2016 Rapporter Share Besvaret January 5, 2016 Mener også NC er det mest normale. Men inden jeg skiftede til Roth, havde jeg et fra noget der hed LK vvs, og de var NO. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret January 5, 2016 Rapporter Share Besvaret January 5, 2016 Jeg ville ikke bryde mig om NO telestater/aktuatorer, jeg ville frygte lidt for mine trægulve ved en evt fejl, men okay der kan jo også ske fejl den anden vej rundt så der bare bliver åbnet op for varmen, men ved en forsyningsfejl, eller når telestaten brænder af ville den bare åbne. Tag de billigste fra billigvvs.dk eller lign. bare gevindet passer på manifolden, og der har jeg ikke set forskelle, men jeg har bestemt heller set alt VVS Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts