Szafranski Skrevet December 31, 2015 Rapporter Share Skrevet December 31, 2015 Der bliver stillet en masse spørgsmål omkring Notifikationsbesked opsætning. Jeg har her lavet en guide som burde virke for alle. 1. Gå ind på www.smtp2go.com, Tryk "Free Signup" oppe i højre hjørne. Udfyld: Navn: Dit Navn E-mail: Din egen e-mail (Alle typer virker) Adgangskode: Valgfri 2. Her efter modtager du en "Bekræftelse Mail" Efter at have bekræftet mailen, bliver du mødt af billede 1. Her sætter du kryds i "I Would like to use that same as i use for the website login" og trykker "Finish" 3. Nu går du ind på www.smtp2go.com og logger in. Ude til venstre trykker du "IP Authentication" og indtaster din offentlige IP adresse. (Se billede 2) Hvis du ikke kende din offentlige IP, kan den ses her www.myip.dk 4. Åben "LK IHC Administrator" Se evt. billede 3 Vælg: Notifikationsbesked og udfyld SMTP host navn: mail.smtp2go.com SMTP host port: 2525 ESMTP server brugernavn: Dit brugernavn/email fra SMTP2GO ESMTP server kodeord: Dit kodeord fra SMTP2GO Her efter kan du indtaste din egen mail og se om der er hul igennem, til den mindre kloge bruger. Den skal lyse grønt Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret December 31, 2015 Rapporter Share Besvaret December 31, 2015 Jeg synes det er en god guide, men den vil desværre kun virke, hvis din ISP tillader at du sender e-mail's direkte til andre SMTP server end din ISP's. TDC tillader f.eks. ikke dette på hovedparten af deres private internet forbindelser. Du burde også lave en guide for hvordan man styre sin IHC installation via e-mail. Heldigvis findes der mig bekendt ikke ISP'er som bloker for adgang til andre POP3 server end deres egne. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Szafranski Besvaret December 31, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 31, 2015 Nu er jeg selv TDC kunde, og har haft rigtig svært ved at få det til at virke. For ca. et års tid siden lykkedes dette. Men i august stoppede det med at virke. Jeg har så endelig fået det til at virke igen, ved at indtaste min ip under ip authentication. Netop for at sende uden SSL og benytte port 2525. Så tænker det også kan lade sig gøre for andre TDC kunder. Men håber der kommer lidt feedback på tråden. Mht til email kontrol, så har jeg endnu ikke selv knækket koden , men jeg ser samtidig email funktionen som en outdated løsning. Bl.a. har vi app'n i dag (Når den kommer til at virke) Der burde bare tilføjes Pusher Notifikationer til den. Godt nytår Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Mikkel Skovgaard Besvaret January 1, 2016 Rapporter Share Besvaret January 1, 2016 Der er med ihc captain mulighed for at få push notifikationer. Det er relativt nemt at sætte op og virker upåklageligt og meget hurtigt. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Szafranski Besvaret January 1, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 1, 2016 1 time siden, Mikkel Skovgaard skrev: Der er med ihc captain mulighed for at få push notifikationer. Det er relativt nemt at sætte op og virker upåklageligt og meget hurtigt. Det ved jeg godt. Det er sgu bare følelsen af at have smidt så mange penge efter ihc og så ynder de ikke selv at udvikle deres produkt. Så sidder der en som dig og overhaler lk's dyrt betalte medarbejdere. Dit arbejde er uden tvivl tumbs up. Mikkel Skovgaard 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret January 2, 2016 Rapporter Share Besvaret January 2, 2016 På 1/1/2016 at 12:29 , Szafranski skrev: Det ved jeg godt. Det er sgu bare følelsen af at have smidt så mange penge efter ihc og så ynder de ikke selv at udvikle deres produkt. Så sidder der en som dig og overhaler lk's dyrt betalte medarbejdere. Dit arbejde er uden tvivl tumbs up. Mig bekendt er det største problem med e-mail notifikationer at de fleste ISP'er har blokeret for port 25 til andet end deres egen SMTP server, eller kræver bruger id/pw ved afsendelse af e-mail's, og man kan vel ikke klandre LK for noget, hvor de ingen indflydelse har. Jeg har selv for år tilbage rodet med både mail notifikation og styring via e-mail. Såvidt jeg husker fik jeg det til at køre på et par timer. Det største problem var at få hul igennem til mail serverne. I forbindelse med skifte af ISP holdt det op med at virke, og da jeg ikke rigtig brugte det, slettede jeg hele opsætningen igen. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Szafranski Besvaret January 2, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 2, 2016 Nu har jeg ikke den store forstand på hvilke porte og hvordan de forskellige ISP agerer. Men smtp2go tilbyder smtp uden SSL på både port 25, 2525, 8025 og mener faktisk der er en enkelt eller 2 mere. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret January 2, 2016 Rapporter Share Besvaret January 2, 2016 4 timer siden, Szafranski skrev: Nu har jeg ikke den store forstand på hvilke porte og hvordan de forskellige ISP agerer. Men smtp2go tilbyder smtp uden SSL på både port 25, 2525, 8025 og mener faktisk der er en enkelt eller 2 mere. Port 25 er standard porten for SMTP. Hvis du har en mail server med en MX record på et domain, SKAL den svare, og kunne modtage mail's på port 25. For at undgå spam og mail relaying, har mange ISP'er lukket af, så man kun kan bruge port 25 mod en af deres egne mail server. Port 25 er unecrypted, og må ikke krypteres. Hvis du vil udveksle mail's krypteret (SMTPS) findes der ikke nogen standard port, men de fleste bruger port 465 som standard port for SMTPS. Redirect til SMTPS sker som regl efter den første initielle forbindelse på port 25, hvis man ikke på forhånd har udvekslet TLS certifikater. Teknologien er den samme til til HTTP/HTTPS. Der findes flere mail services som smtp2go. Fælles for dem alle er at de bruger andre porte end port 25 for at komme uden om ISP'ernes blokade af port 25. Dette er ikke noget problem sålænge du har et mail program, som kan sættes op til at bruge andre porte end port 25, men det er kun port 25 som vil kunne bruges når en mail server skal sende mail's til en anden mail server. Bruger ID/PW kan admin. vælge at stille som et krave, både ved SMTP og SMTPS. Når der stilles krav om bruger ID/PW sker det sjældent på port 25 og 465, da dette vil bloker for den alm. mail udveksling mellem mail server. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Szafranski Besvaret January 2, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 2, 2016 Så blev jeg klogere på det, hvilket man altid kan bruge. Men alt i alt så virker denne løsning for mig og smtp2go er en af de få der stadig tilbyder smtp på port 25. Jeg har både tdc kobber og fibia fiber, den har fejlet med begge ISP, men virker med denne løsning. Så håber det kan hjælpe andre og folk må selvfølgelig stadig meget gerne melde tilbage, hvor vidt det virker for dem. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Szafranski
Der bliver stillet en masse spørgsmål omkring Notifikationsbesked opsætning.
Jeg har her lavet en guide som burde virke for alle.
1. Gå ind på www.smtp2go.com,
Tryk "Free Signup" oppe i højre hjørne.
Udfyld: Navn: Dit Navn
E-mail: Din egen e-mail (Alle typer virker)
Adgangskode: Valgfri
2. Her efter modtager du en "Bekræftelse Mail"
Efter at have bekræftet mailen, bliver du mødt af billede 1.
Her sætter du kryds i "I Would like to use that same as i use for the website login"
og trykker "Finish"
3. Nu går du ind på www.smtp2go.com og logger in.
Ude til venstre trykker du "IP Authentication" og indtaster din offentlige IP adresse. (Se billede 2)
Hvis du ikke kende din offentlige IP, kan den ses her www.myip.dk
4. Åben "LK IHC Administrator" Se evt. billede 3
Vælg: Notifikationsbesked og udfyld
SMTP host navn: mail.smtp2go.com
SMTP host port: 2525
ESMTP server brugernavn: Dit brugernavn/email fra SMTP2GO
ESMTP server kodeord: Dit kodeord fra SMTP2GO
Her efter kan du indtaste din egen mail og se om der er hul igennem, til den mindre kloge bruger. Den skal lyse grønt
Link til kommentar
Del på andre sites
8 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts