Hop til indhold
  • 0

IHC Remote

Mogens skøtt
 Share

Spørgsmål

Hej 

Jeg har problemer med at logge på på Cortrolleren med ihc remote. har lavet port forward på port 80 og har så lavet om til 10443 både på controller og router og har skrevet min offentlige ip i wan feltet. og der er krydet af under admin under alle instillinger. Men kan ikke få hul igennem den skriver authentication failed please verify settings og det er på en android med 5.0.

nogen som ved hvad det kan være?

2015-12-28.png

2015-12-28 (1).png

2015-12-28 (2).png

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

• 0

Når man går ind i google play står der under IRemote viewer at den pt. ikke virker med Android 5.0 det er dog ikke det jeg ser.

Efter skift ny telefon (Nexus 5X) med Android 6.0.1 virker appen ikke mere når man tilgår via WAN, virker fint med min gamle telefon (Moto G) som kører android 5.0.2.

Nogen der har en løsning eller forklaring på dette?

Igennem LAN med 6.0.1 virker det en gang imellem, men reagerer meget langsomt med op til et minut imellem man trykker i appen og lyset tænder.

Skal nok bare vente på at Morten Striboldt opdaterer til 6.0, ser dog ud til at app'en sidst blev opdateret tilbage i 2013 så det tyder ikke på den store aktivitet omkring denne app:-(

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Jeg har et lignende setup men har valgt at disable router funktionaliteten i min Stofaboks, og bruge min egen router. Stofa boksen er så reelt blot et "modem". Syntes at dette setup er mere " rent" da man ikke skal administrere to routere.

Når du har fået router setupet til at virke er det muligt at Android versions problemet kommer til at drille dig. 

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Med hensyn til ipadresser, ligger Stofa's FIBER ipadresser som lokal-dynamske bag nat 44, hvilket i praksis betyder du skal have en fast ipadresse før ovennævnte setup fungerer. når du får en fast ipadresse, skal du samtidigt sørge for at den trådløse forbindelse i fiberboksen bliver slukket, så fiberboken blot fungerer som et modem, således du får din faste ipadresse ud på port 1. I tilfælde af der ikke bliver slukket for det trådløse i fiberboksen, vil den "overtage" den faste ipadresse og aktivere routerfunktionen i fiberboksen, således den uddeler lokale ipadresser. problemet herved er at det ikke er muligt at konfigurere denne "Router"

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Det med manglende statisk IP kan vel løses med DDNS. Min Asus router supporterer det, så når jeg skal nå min router udefra tilgår jeg bare et Asus site som så peger hen på den IP som min router har på internettet. Der findes hvis også løsninger selv om du ikke har en Asus router med den funktionalitet.

Men step 1 for dig er vel at få det til at virke, uden ovenstående, selv du ikke har statisk IP skifter den vel ikke hele tiden, så for at teste om der er andre problemer kan du jo bare læse IP'en ud af din router og så bruge den til at teste med. Hvis det ikke virker er der et andet problem som også skal løses. I praksis finder du måske ud af at selvom du ikke er garanteret statisk IP fra Stofa så skifter den måske slet ikke.

Du skriver du har lukket for Wifi i fiberboksen, men det er ikke det samme som at disable router funktionaliteten, se billede.

I dette setup skal du kun have et ethernet kabel ud af Stofaboksen, som skal gå over til din router. Hvis du kobler andet direkte på Stofaboksen er det forbundet direkte på det 'onde' internet hvilket nok ikke er smart.

stofarouter.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites