Szafranski Skrevet December 28, 2015 Rapporter Share Skrevet December 28, 2015 Jeg er aldrig rigtig kommet i gang med sceneview og har derfor et spørgsmål, som jeg ikke har kunne finde svar på i forummet. Hvis jeg gerne vil tilgå Sceneview ude fra, skal jeg ha programmet installeret på den pågældende computer? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henning Pedersen Besvaret December 28, 2015 Rapporter Share Besvaret December 28, 2015 Det korte svar er nej. Sceneveiw bliver afviklet på IHC controlleren og vises på din computer via Java. For at få adgang "udefra" kræves dog at du har tilladt dette i administrator. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Szafranski Besvaret December 28, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 28, 2015 Så er jeg lidt på bar bund. Jeg har 2 internet udbydere. IHC er sat op via min TDC (kobber) Der er lavet port forward, osv. I admin delen er der givet tilladelse til at tilgå sceneview ude fra. Hvis jeg logger af min tdc forbindelse og logger på min Fiber forbindelse, så kan jeg godt få adgang til sceneview hvis jeg åbner sceneview programmet på min pc og indtaster min want adresse. Men hvis jeg bare indtaster ip adresse (http://x.x.x.x:443) i browser, så skriver den "Denne side kan ikke vises. Kontroller af webadressen er korrekt. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Machine Besvaret December 28, 2015 Rapporter Share Besvaret December 28, 2015 Har ikke selv en controller, men dette virker som et netværks problem. I og med du har 2 Internet udbydere har du sikkert også 2 lokal logisk separate netværk sikkert også fysik separat. Derfor fejler lokal adressen når du sider på fiberen. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Szafranski Besvaret December 28, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 28, 2015 Tror du misforstår. IHC'n sidder på tdc forbindelsen. Jeg prøver ikke at tilgå min controller fra fibernetter via en lokal adresse men via min tdc wan adressen. Det samme er gældende hvis jeg bruger min tlf som hotspot (3. Forbindelse) Kan godt tilgå controller med min tdc wan adresse, så længe jeg bruger programmet sceneview Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Szafranski Besvaret December 28, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 28, 2015 Her er lidt screendumps. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Szafranski Besvaret December 28, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 28, 2015 Nå, jeg valgte at smide IHC´n over fibernettet og wupti så fik jeg hul igennem. Men bliver nu mødt af følgende besked (Se vedhæftet fil) Søgte lidt i forummet, men kan kun finde gamle tråde omkring problemet og det er der man normalt bare trykker continue, men denne mulighed har jeg ikke. Kan det virkelig passe at man skal sætte sikkerhedesniveauet ned for java, for at kunne tilgå Sceneview ude fra? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Szafranski Besvaret December 28, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 28, 2015 Dette problem opstår ikke når jeg tilgå via Lan. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1 Besvaret December 29, 2015 Rapporter Share Besvaret December 29, 2015 Jeg mener dit JAVA sikkerheds problem er rettet i firmware 2.7.220, men ellers er det korrekt at nogle browser er mere pernitten med korrekte certifikater når man til går public IP addresser, end når man tilgår lokale IP addresser. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Szafranski Besvaret December 29, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 29, 2015 Jeg er på nyeste firmware, men gik ind i java kontrolpanelet og lavede sær regel for min ip adresse. Er ved at være godt træt af, at det skal være som omstændigt. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts