SilverLine Skrevet December 12, 2015 Rapporter Share Skrevet December 12, 2015 Hej i gruppen Jeg har en udvendig sensor, som jeg godt kunne tænke mig at få en mail fra, når den bliver aktiveret om natten. Er det noget der kan lade sig gøre ? En der kunne beskrive hvordan i grove træk ? Jeg har controller med viewer... tak Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 BrianPedersen Besvaret December 12, 2015 Rapporter Share Besvaret December 12, 2015 Nu siger du grove træk, det får du.. Det foregår i scene design, og kræver en controller med viewer, her har du i toppen et logo med det brev, hvor du kan opsætte mail, og vælge på hvilken event den skal sende mail.. Kan ikke huske det, men du skal muligvis ind i IHC administrator også, og opsætte mailserver mv.. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 SilverLine Besvaret December 12, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 12, 2015 Dvs. man kan ikke bruge en alm gmail eller ligende ? Det skal være pop3/imap ? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 BrianPedersen Besvaret December 12, 2015 Rapporter Share Besvaret December 12, 2015 gmail kan kontaktes via pop3 og smtp http://www.hesk.com/knowledgebase/?article=72 så det burde være muligt ja.... tror faktisk at jeg sender via gmail på min.. men det er længe siden jeg har rodet med det.. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 SilverLine Besvaret December 12, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 12, 2015 Under administrator -> notifikationsbeskeder, har jeg prøvet både med min pop3/imap mail jeg har ved one.com samt min gmail med de smtp oplysninger der står i dit link. Den mislykkedes når jeg trykker udfør test :-( Er det pga. min udbyder har lukket for port 25 ? Jeg har prøvet med smtp fra google : aspmx.l.google.com som ikke skulle være SSL krypteret, men kan stadig ikke få hul igennem. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 BrianPedersen Besvaret December 12, 2015 Rapporter Share Besvaret December 12, 2015 kikker lige på mit setup når jeg kommer hjem... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret December 12, 2015 Rapporter Share Besvaret December 12, 2015 Gmail og flere andre anvender SSL som controlleren ikke understøtter. Du er nødt til at finde en mail udbyder den har åbent for port 25. De fleste tele/fiber selskaber hvor du fysisk er forbundet til, tillader ofte egne bruger at benytte port 25 på udbyderns egne mailserver. Har du f.eks. Telia som internet udbyder så kan du anvende deres SMTP server ala SMTP.telia.dk men prøv at søg lidt i forummet, emnet har været oppe flere gange før. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 SilverLine Besvaret December 12, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 12, 2015 5 minutter siden, Lars Jacobsen skrev: Gmail og flere andre anvender SSL som controlleren ikke understøtter. Du er nødt til at finde en mail udbyder den har åbent for port 25. De fleste tele/fiber selskaber hvor du fysisk er forbundet til, tillader ofte egne bruger at benytte port 25 på udbyderns egne mailserver. Har du f.eks. Telia som internet udbyder så kan du anvende deres SMTP server ala SMTP.telia.dk men prøv at søg lidt i forummet, emnet har været oppe flere gange før. Hej Lars Jeg har Sydfyns intranet, som du sikkert også har ? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret December 12, 2015 Rapporter Share Besvaret December 12, 2015 Så prøv med SMTP.sydfynsmail.dk Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 SilverLine Besvaret December 12, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 12, 2015 Og port 25 ? Det synes jeg nemlig ikke jeg kan få til at virke. Bruger du deres SMTP med succes ? Kan jeg samtidig bruge min mail gennem mit webhotel hos one.com ? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Bjarne Sørensen Besvaret December 12, 2015 Rapporter Share Besvaret December 12, 2015 Hvis du har IHC-captain er det en smal sag, jeg fik en overgang en mail hver gang der var en der gik ud på toilettet Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 SilverLine Besvaret December 12, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 12, 2015 Jep det ved jeg. Men det her er til en kammerat, og den eneste mail funktion han ønsker, er på den her udvendige sensor.... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Bjarne Sørensen Besvaret December 12, 2015 Rapporter Share Besvaret December 12, 2015 11 minutter siden, SilverLine skrev: Jep det ved jeg. Men det her er til en kammerat, og den eneste mail funktion han ønsker, er på den her udvendige sensor.... Ja så er der heller ikke grund til at lave noget overkill som man selv bare skal vedligeholde Men det kunne ellers være ret fedt hvis IHC-Captain kunne overvåge flere controllere, også en på nettet, men det må vel næsten komme. Så kunne du køre den lille tjeneste for ham Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 BrianPedersen Besvaret December 12, 2015 Rapporter Share Besvaret December 12, 2015 Ja, jeg må stå af på spørgsmålet, jeg bruger en mail på en ekstra domæne jeg har, og bruger port 587 til at sende på til domæne udbyderens smtp Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 SilverLine Besvaret December 13, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 13, 2015 Jeg har som sagt også domæne ved one.com men de kører også med SSL. Ja, Ihc Captain er nærmest det bedste der er sket for Ihc de sidste 5år, og så har de ikke engang æren for det selv. Utroligt at LK har lavet det så besværligt. Men det må næsten være fordi de ikke har fulgt med tiden, som med flere andre ting Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 BrianPedersen Besvaret December 13, 2015 Rapporter Share Besvaret December 13, 2015 Kunne dette evt. hjælpe dig ? http://www.ihc-user.dk/forum/forums/topic/4395-gmail-som-smtp/ Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Danni k Besvaret December 14, 2015 Rapporter Share Besvaret December 14, 2015 Jeg kunne ikke få gmail til at fungere men bruger smtp2go der kan du gratis sende 20 mails om dagen mener jeg.... https://www.smtp2go.com/ Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Szafranski Besvaret December 14, 2015 Rapporter Share Besvaret December 14, 2015 http://www.ihc-user.dk/forum/forums/topic/4603-email-notifikationer-igen/#comment-30903 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 SilverLine Besvaret December 14, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 14, 2015 48 minutter siden, Danni k skrev: Jeg kunne ikke få gmail til at fungere men bruger smtp2go der kan du gratis sende 20 mails om dagen mener jeg.... https://www.smtp2go.com/ Fedt tak. Så selvom at min udbyder evt. spærre for port 25, vil det stadig virke med mail gennem smtp2go.com ? Kristoffer Nielsen - Mange tak for link :-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Danni k Besvaret December 15, 2015 Rapporter Share Besvaret December 15, 2015 Det går jeg ud fra... Din udbyder spærre vel kun for porten gennem deres mailservere. Går ikke ud fra de kan spærre for andre... Det eneste jeg kunne få til at spille var i hvert fald det. Prøv. Det er gratis at tilmelde sig... :-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
SilverLine
Hej i gruppen
Jeg har en udvendig sensor, som jeg godt kunne tænke mig at få en mail fra, når den bliver aktiveret om natten. Er det noget der kan lade sig gøre ? En der kunne beskrive hvordan i grove træk ? Jeg har controller med viewer...
tak
Link til kommentar
Del på andre sites
19 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts