pshdo2 Skrevet November 28, 2015 Rapporter Share Skrevet November 28, 2015 Når jeg forsøger at få forbindelse til min controller fra Captain, siger den: Data fejlKunne ikke hente projektfilen fra IHC controllerenStatuscode 404Statustext Not FoundResponse UNABLE TO GET PROJECT Hvad gør jeg galt/har jeg overset ?? :-) Min controllerFirmware: 2.7.220Hardware: 6.1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret November 28, 2015 Rapporter Share Besvaret November 28, 2015 Er du helt sikker på det er den rigtige ip adresse du kontakter op imod? Lige umiddelbart lyder det ret galt. Kan lige grave dybere i morgen hvad præcist den fejl er triggered af. Send mig evt en privat besked med din offentlige ip adresse med port 22 sendt ind imod din raspberry pi. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
pshdo2 Besvaret November 29, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 29, 2015 Hej Mikkel. Captain loggede fint ind så det ud som om, det var først når den skulle hente projektet i punkt 2 eller 3, at den kom med fejlen. Men jeg fandt fejlen sent i går aftes, eller rettere... Jeg fik det på mystisk vis til at virke... Jeg fandt på at genstarte controlleren fra serviceview, og så kom der hul igennem til Captain... Men ellers vil jeg sige tusind tak for at du havde lyst til at undersøge sagen.Det er mig lidt underligt at serviceview godt kunne hente projektet, når captain ikke kunne før efter en genstart, men pyt, bare det spiller :-D Kunne man evt. få captain til at accepterer URL kommandoer uden noget i parameter linjen ? For så kunne den også bruges til at sætte andre ting i stand-by, tænde el.lign... :-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Clemen Besvaret November 29, 2015 Rapporter Share Besvaret November 29, 2015 Hej Mikkel. Captain loggede fint ind så det ud som om, det var først når den skulle hente projektet i punkt 2 eller 3, at den kom med fejlen. Men jeg fandt fejlen sent i går aftes, eller rettere... Jeg fik det på mystisk vis til at virke... Jeg fandt på at genstarte controlleren fra serviceview, og så kom der hul igennem til Captain... Men ellers vil jeg sige tusind tak for at du havde lyst til at undersøge sagen.Det er mig lidt underligt at serviceview godt kunne hente projektet, når captain ikke kunne før efter en genstart, men pyt, bare det spiller :-D Kunne man evt. få captain til at accepterer URL kommandoer uden noget i parameter linjen ? For så kunne den også bruges til at sætte andre ting i stand-by, tænde el.lign... :-) Du kan bare lave et mellemrum i parameter linjen Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret November 29, 2015 Rapporter Share Besvaret November 29, 2015 Det med at hente projektet ville jeg gerne have haft mulighed for at undersøge mere øv. Jeg fjerner kravet om parametre Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
pshdo2 Besvaret November 30, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 30, 2015 Jamen det virker som Clemen siger, ved at man bare kan sætte et mellemrum ser det ud som om, det havde jeg bare ikke tænkt på at prøve... :-) Men jeg vil love dig at hvis det sker igen, det med at den ikke vil læse projektet, så skal du nok få mulighed for at teste...- jeg var bare glad for at jeg fik løst det :-D Jeg kan nu skrive direkte på mit TV, når der eks. er folk ved hoveddøren...- så kan man nå at gemme sig når svigermor nærmer sig huset... :-D Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1 Besvaret November 30, 2015 Rapporter Share Besvaret November 30, 2015 Hvad med at kode en funktion, som kan tænde sprinkleren når hun nærmer sig. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret November 30, 2015 Rapporter Share Besvaret November 30, 2015 Jamen det virker som Clemen siger, ved at man bare kan sætte et mellemrum ser det ud som om, det havde jeg bare ikke tænkt på at prøve... :-) Men jeg vil love dig at hvis det sker igen, det med at den ikke vil læse projektet, så skal du nok få mulighed for at teste...- jeg var bare glad for at jeg fik løst det :-D Jeg kan nu skrive direkte på mit TV, når der eks. er folk ved hoveddøren...- så kan man nå at gemme sig når svigermor nærmer sig huset... :-D Del gerne dit kode - hvad du gør etc. - andre kan få glæde af det Video demo Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
pshdo2 Besvaret December 2, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 2, 2015 Det var meget simpelt, min TV modtager har en funktion så man kan skrive tekst direkte på skærmen vis en url...- intet andet... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret December 2, 2015 Rapporter Share Besvaret December 2, 2015 Det var meget simpelt, min TV modtager har en funktion så man kan skrive tekst direkte på skærmen vis en url...- intet andet... Sejt Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
line-web Besvaret December 12, 2015 Rapporter Share Besvaret December 12, 2015 På 2/12/2015 at 17:23 , pshdo2 skrev: Det var meget simpelt, min TV modtager har en funktion så man kan skrive tekst direkte på skærmen vis en url... - intet andet... Hvad er det for et tv? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomas Besvaret January 27, 2016 Rapporter Share Besvaret January 27, 2016 Har samme problem? Hvad er det for et arkiv der skal vælges. Virker heller ikke på pc. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret January 27, 2016 Rapporter Share Besvaret January 27, 2016 9 minutter siden, Thomas skrev: Har samme problem? Hvad er det for et arkiv der skal vælges. Virker heller ikke på pc. Ser ud til du har installation der er i stykker - den mangler jo hele login dialogen. Har du pillet i noget? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomas Besvaret January 27, 2016 Rapporter Share Besvaret January 27, 2016 Har hentet og installeret nyt image... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret January 27, 2016 Rapporter Share Besvaret January 27, 2016 1 minut siden, Thomas skrev: Har hentet og installeret nyt image... Så må det image da være i stykker - det mener jeg dog ikke - jeg må hellere snart få lavet et nyt image. Prøv lige at logge ind på din raspberry pi med en putty og kør følgende kommando: wget -q -O - jemi.dk/ihc/installihc | sudo bash -s update Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomas Besvaret January 27, 2016 Rapporter Share Besvaret January 27, 2016 Det er stadig det samme, ingen login.... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret January 27, 2016 Rapporter Share Besvaret January 27, 2016 Hvad browser bruger du? Prøv lige med Chrome Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomas Besvaret January 27, 2016 Rapporter Share Besvaret January 27, 2016 Hmm har lige formatteret sd kortet. Det er på 8gb men når man ser på egenskaber er der kun 55,7 mb? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomas Besvaret January 27, 2016 Rapporter Share Besvaret January 27, 2016 Det var så det med browseren. Brugte mercury browser på ipad, så virkede det. Herefter kan jeg nu bruge sarfari på ipad.... tak for hjælpen Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret January 28, 2016 Rapporter Share Besvaret January 28, 2016 9 timer siden, Thomas skrev: Det var så det med browseren. Brugte mercury browser på ipad, så virkede det. Herefter kan jeg nu bruge sarfari på ipad.... tak for hjælpen Undskyld hvilken browser gav problemerne? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomas Besvaret January 28, 2016 Rapporter Share Besvaret January 28, 2016 Ipad air med safari. Pc med xp og explorer. Virker dog efter man har logget ind med en anden browser første gang efter installation af image. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret January 28, 2016 Rapporter Share Besvaret January 28, 2016 55 minutter siden, Thomas skrev: Ipad air med safari. Pc med xp og explorer. Virker dog efter man har logget ind med en anden browser første gang efter installation af image. Det var dæleme mærkeligt. Jeg tester asap Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts