Fireblade08 Skrevet November 28, 2015 Rapporter Share Skrevet November 28, 2015 Hej Folkens. Det er efterhånden en del år siden, jeg sidst har rodet med ihc. Jeg lavede for snart 10 år siden en IHC installation hos en kammerat med visuel veiwer 2 controller. Den gang var det smart at hente ihc standard programmet, og montere efter det. Jeg har aldrig fået koblet alarmen op. De har uheldigvis haft indbrud for nyligt. Så nu skal dette selvfølgelig gøres. Min kammerat har selv demonteret 1 pir inde i stuen. Da den konstant lyste rød. DVS. sabotagekredsen er brudt.Nogle dage senere sender jeg ham en ny fil med små justeringer. Da han downloader denne til controlleren, går alarmen igang. Altså både indvendig/udvendig lydgiver + alt lys i huset blinker. Da vi aldrig har fået sat alarmen op med koder på kodetastaturene. Kan han ikke slukke alarmen. Han slukker for hpfi samt batteribackup. Han får monteret piren op igen inde i stuen, og den stopper med at lyse konstant rød. Status trykket kan heller ikke afstille alarmen. Da han sætter strøm på igen, og går ind i huset, detekterer pirene ham, og alarmen går igang igen. Han har heller ikke her mulighed for at afstille alarmen. Han slukker igen strømmen, og holder sig ude af huset. Hvorefter han programmere tastaturene. Altså ændre masterkode og tildeler en ny kode. Men kodetastaturene ( 2 stk. ) bliver ved med at lyse rød. Status er nu: at han har downloadet samme program igen til controlleren. Afmonteret lydgiverne. Men kodetastaturene lyser stadig røde. Men lyser blinker ikke, når de færdes i huset ?. Jeg har desuden at andet problem med udvendig lys. Det har kørt upåklageligt i knap 10 år.Selve installationen består af:Skumringsføler placeret nord/vestOpus 74 udv. Pir i indkørsel.Ur styringTvangsstyring ved hoveddør Efter vi rodede med programmet for noget tid siden, begyndte det at gøre følgende:Lyset tænder ikke på skumring/pir ved skumring.Det tænder om dagen, når man passerer piren. Men ikke om aftenen.Man kan dog stadig overstyrer det ved fordør. Pallehelt.vis Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Dolfi Besvaret November 28, 2015 Rapporter Share Besvaret November 28, 2015 Kan tilføje at der er konstant rød lys i kodetastaturene og der er lavet ny adminkode og 4 nye brugere koder. Men intet hjælper.Når jeg taster en af de nye koder ind forbliver dioden rød (stady, blinker ikke) Mvh Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
TorbenSørensen Besvaret November 28, 2015 Rapporter Share Besvaret November 28, 2015 Det nemmeste er helt klart at fejlsøge i ServiceView, så du kan se status af indgange/udgange. Ting du bl.a. kan kigge efter: - Er sabotagekredsen sluttet, så indgangen er ON?- Valg af alarmpakke under indstillinger? (230m2 hvis der både er PIR og magnetkontakter. 160m2 hvis der kun er PIR)- Hvis der er brugt magnetkontakter, er alle 3 indgange for magnetkontakter så monteret? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
BrianPedersen Besvaret November 29, 2015 Rapporter Share Besvaret November 29, 2015 Du skal i serviceview og fejlfinde som Torben skriver, de PIR du bruger, er det alarm pri, eller almindelige bevægelses pir? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Fireblade08 Besvaret November 29, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 29, 2015 Det nemmeste er helt klart at fejlsøge i ServiceView, så du kan se status af indgange/udgange. Ting du bl.a. kan kigge efter: - Er sabotagekredsen sluttet, så indgangen er ON?- Valg af alarmpakke under indstillinger? (230m2 hvis der både er PIR og magnetkontakter. 160m2 hvis der kun er PIR)- Hvis der er brugt magnetkontakter, er alle 3 indgange for magnetkontakter så monteret?Sabotagekredsen er ikke brudt.Der er valgt lille alarm pakke på 160 kvm uden magnetkontakter. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
TorbenSørensen Besvaret November 30, 2015 Rapporter Share Besvaret November 30, 2015 Så ville jeg som sagt kigge i ServiceView, for at blive klogere på hvad problemet er.... Altså om indgange/udgange gør som forventet..Har for et par gange, nogle år siden, set lignende problem, hvor en udgang i alarm-fb. manuelt skulle sættes ON, efter upload af program/genstart af controller.. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts