Daniel Diatek Skrevet November 24, 2015 Rapporter Share Skrevet November 24, 2015 Hej, Da jeg skal til at renovere til en IHC installation, søger jeg til rette pris:Controller med viewerStrømforsyning 72wIndput 24 - 4 stkIndput 24/3 - 1 stkOutput 230v - 5 stkOutput 24v - 2 stkTemp. sensor 1024001518 - 8 stkGulvføler 1024000179 - 9 stkFugt føler 1024001851 - 1 stkWireless dæmper 1067003395 - 4 stk Gerne brugt, men det virker! Venlig hilsenDaniel M. NielsenRanders. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Clemen Besvaret November 25, 2015 Rapporter Share Besvaret November 25, 2015 Hvad vil du give for de 4 wireless dæmpere? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Daniel Diatek Besvaret November 25, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 25, 2015 Hej Clemen.Alt efter hvor i landet du bor i forhold til fragt, 1200 krVh Daniel. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
B.K Besvaret November 25, 2015 Rapporter Share Besvaret November 25, 2015 Hej, Da jeg skal til at renovere til en IHC installation, søger jeg til rette pris:Controller med viewerStrømforsyning 72wIndput 24 - 4 stkIndput 24/3 - 1 stkOutput 230v - 5 stkOutput 24v - 2 stkTemp. sensor 1024001518 - 8 stkGulvføler 1024000179 - 9 stkFugt føler 1024001851 - 1 stkWireless dæmper 1067003395 - 4 stk Gerne brugt, men det virker! Venlig hilsenDaniel M. NielsenRanders.Hei, Jeg har norsk IHC materiell, det er ingen forskjell bortsett fra at det er skrevet ELKO istede for IHC. Jeg har en del til overs etter en stor installasjon. Hva vil du gi for 230/400 reler 8*16A? har også mye annet hvis du er intressert. mvhBård Kaldestad Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Clemen Besvaret November 25, 2015 Rapporter Share Besvaret November 25, 2015 1200 er for lidt, nypris er 683kr pr. stk. Jeg plejer som minimum at få 400 pr stk på dba. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Daniel Diatek Besvaret November 25, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 25, 2015 Hej Clemen.Så 1500 leveret. Ellers vil jeg venligst afvente og og se :-)Hej BårdTak for tilbuddet, men grundet lidt OCD/snobberi, foretrækker jeg samme mærke på enhederne og har allerede en del af det. Men tak igen :-)Vh Daniel. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
von B Besvaret January 9, 2016 Rapporter Share Besvaret January 9, 2016 Hej Daniel, Hvad er du interesseret i at give for 2 stk. - Output 24v? Vh Morten Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1 Besvaret January 9, 2016 Rapporter Share Besvaret January 9, 2016 Du efterlyser 8 rum/gulv tempsensor, 9 gulv føler og 1 rum/fugt tempsensor. Du skal være opmærksom på at rum/fugt tempsensoren ikke har terminaler for gulvføler. Den kan kun måle rum temperatur og fugt niveauet i rummet. Den kan ikke også måle gulv temperaturen. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Daniel Diatek Besvaret January 11, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 11, 2016 Hej. Von B - har egentlig købt, men kunne godt bruge 1 mere 250 kr Hej Lars1 tak for at du nævner det, det havde jeg ikke set. er der en anden mulighed for st få gulvføler på, uden den alm temp. Sensor? Vh Daniel. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1 Besvaret January 11, 2016 Rapporter Share Besvaret January 11, 2016 Nope. Alle 3 temp. sensor er bygget over den samme arkitektur, som kun har 2 måle punkter. Så vil man have fugt eller lux målinger, må man give afkald på gulv sensoren. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Daniel Diatek Besvaret January 12, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 12, 2016 Ok tak. Må se hvordan det kommer til at virke i praksis. Smider nu gulvføleren i alligevel, så den er der. Just in case. Har iøvrigt forsøgt at lede efter en placeringsmetode af gulvføleren i et trægulv med varmeplader. Nogle forslag? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henning Pedersen Besvaret January 12, 2016 Rapporter Share Besvaret January 12, 2016 I det rum hvor du både ønsker rum, gulv og fugtmåling kan du anvende LK´s temp/fugt måler og bruge en temperatur sensor fra www.zigza.dk til gulvet. Gulvføleren bør placeres lige under det færdige gulv, og ca midt imellem varmefordelingspladerne / varmeslangerne. Klip evt. et par cm af pladerne, så sensoren ligger frit. Da sensoren fylder lidt, bliver det nok nødvendigt at fræse et spor i den nederste plade. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Daniel Diatek Besvaret January 12, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 12, 2016 Tak for svar Henning. Som jeg læser det: jeg fræser et spor i gulvspånpladen, imellem varmefordelingspladerne(læs rørene). Disse afkortes så de ikke har fysisk kontakt med røret. Så lægger jeg et 16mm rør med en prop i enden og skubber gulvføleren deri. Er der forskel på om det er frem eller retur strengen jeg placerer den ved? Jeg kan planlægge mig til begge dele. Jeg kender ikke Zigza's produkter, men jeg kan blot føre det direkte til et indput på mit 24/24 modul? Så omsætter IHC fint signalet til brugbar data? Vh Daniel. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henning Pedersen Besvaret January 12, 2016 Rapporter Share Besvaret January 12, 2016 Det er korrekt forstået. Føleren bør, ideelt set, nok ikke placeres lige hvor vandet kommer fra fordeleren og nok heller ikke hvor det løber retur. I virkeligheden betyder det nok ikke så meget da du har mulighed for at indstille offset på temperaturen. Føleren fra Zigza føres direkte til modulet, jeg ville nok vælge en 3/24. Daniel Diatek 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1 Besvaret January 12, 2016 Rapporter Share Besvaret January 12, 2016 6 timer siden, Daniel Diatek skrev: Tak for svar Henning. Som jeg læser det: jeg fræser et spor i gulvspånpladen, imellem varmefordelingspladerne(læs rørene). Disse afkortes så de ikke har fysisk kontakt med røret. Så lægger jeg et 16mm rør med en prop i enden og skubber gulvføleren deri. Er der forskel på om det er frem eller retur strengen jeg placerer den ved? Jeg kan planlægge mig til begge dele. Jeg kender ikke Zigza's produkter, men jeg kan blot føre det direkte til et indput på mit 24/24 modul? Så omsætter IHC fint signalet til brugbar data? Vh Daniel. Temp sensorne er ikke supporteret på et 24/24 modul. De er kun supporteret på et 24/3 modul. Generelt har du ikke noget at bruge et 24/24 modul til idag. Det var kun de gamle udendørs PIR, som krævede 24/24 input moduler, men dem har du ikke kunnet købe i snart 5 år. Røgsensor og tilsvarende, bør ALDRIG forbindes til et 24/24 modul, da de vil holde indgange ON indtil de afgiver en alarm. Så længe indgange er ON, vil du trække 24mA på et 24/24 input modul, mens du kun vil trække 3mA på et 24/3 input modul. Føleren bør placeres lige langt fra både frem or retur løb hvis muligt. Du ønsker at måle gulvets temperatur, ikke temperaturen på frem eller retur løbet. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Clemen Besvaret January 12, 2016 Rapporter Share Besvaret January 12, 2016 Jeg er ret sikker på at jeg kører en enkelt eller to temp sensorer på et 24/24 modul uden problemer. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1 Besvaret January 12, 2016 Rapporter Share Besvaret January 12, 2016 Genstarter din controller ikke tidt? Det er en af de ting, som LK påstår kan få contolleren til at genstarte ofte. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikael Offersen Besvaret January 13, 2016 Rapporter Share Besvaret January 13, 2016 Jeg har 4 stk input 24/24, lettere brugte men fuldt funktionelle... 200 pr.stk? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts