Stovring Skrevet November 17, 2015 Rapporter Share Skrevet November 17, 2015 Har lige monteret en optisk/termisk røgalarm. Men når man aktivere den, lyser den røde diode på røgalarmen men lydgiveren siger ingenting, selvom udgangen fra lydgiveren er tilføjet i FB. Har testet om lydgiveren virker når jeg aktivere den gennem serviceview og der virker den? Hvad kan problemet være?? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henning Pedersen Besvaret November 18, 2015 Rapporter Share Besvaret November 18, 2015 Hej Stovring Velkommen til IHC-user. Tjaa - det kan være hele vejen fra din brandmelder, via dit indgangs modul til programmet. Fra programmet og ud til dit sirenen virker det. Prøv at teste dit program i Visual - klik på den lille grønne pil under "S"et i Simulering. Find og marker din indgang - tryk på mellemrums tasten - gør programmet hvad du forventede? Hvis ikke, så er det programmet der er problemet, ellers er det fra brandmelderen og ind til programmet. Du har selvfølgelig husket at konfigurere din indgang. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Stovring Besvaret November 20, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 20, 2015 Hej Henning.Har nu fundet ud af og få lyd på, når røgalarmen aktiveres;) . Nu er mit problem så, at når jeg laver RESET på alarmen med mit tryk (når alarmen er i gang) holder lydgiveren op, men starter igen når timeren for pause af røgalarmen er løbet ud (også selvom jeg laver et lang tryk). Når jeg kører simuleringen, kan jeg se det er fordi at indgangen til røgsensoren forbliver på værdi OFF(Alarm tilstand) selvom jeg laver en RESET. Er det ikke meningen at røgsensoren skal gå i tilstand ON, når jeg laver et RESET.Mvh. Jesper Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henning Pedersen Besvaret November 21, 2015 Rapporter Share Besvaret November 21, 2015 Hej Jesper Een mulighed kunne være at du ikke forsyner røgmelderen fra et IHC output modul. For at resette selve røgmelderen skal forsyningen kortvarigt fjernes. Dette sker automatisk via programmet, men kun hvis røgmelderen er forsynet fra et output modul. Hvis røgmelderen ikke resettes vil signalet fortsætte med at være Off. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1 Besvaret November 22, 2015 Rapporter Share Besvaret November 22, 2015 Hej Henning.Har nu fundet ud af og få lyd på, når røgalarmen aktiveres;) . Nu er mit problem så, at når jeg laver RESET på alarmen med mit tryk (når alarmen er i gang) holder lydgiveren op, men starter igen når timeren for pause af røgalarmen er løbet ud (også selvom jeg laver et lang tryk). Når jeg kører simuleringen, kan jeg se det er fordi at indgangen til røgsensoren forbliver på værdi OFF(Alarm tilstand) selvom jeg laver en RESET. Er det ikke meningen at røgsensoren skal gå i tilstand ON, når jeg laver et RESET.Mvh. JesperSåvidt jeg husker, vil et kort tryk på reset kun stoppe alarmen. En reset af røgsensoren kræver et langt tryk (>2sek) på reset. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Stovring Besvaret November 24, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 24, 2015 Hej igen. Vil lige starte med at sige tak for jeres hjælp (fantastisk hjemmeside). Så er jeg igang med mit projekt igen. Er kommet så langt, at min røgalarm går i gang ved røg og varme Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1 Besvaret November 24, 2015 Rapporter Share Besvaret November 24, 2015 Det er noget siden jeg sidst roede med alarm delen, så min hukommelse er lidt rusten, og jeg har ikke lige adgang til min IHC installation. Men det lyder umiddelbart bare til at du mangle at forbinde udgang 7.08 rigtigt i programmet. Prøv at trykke på F1 når du står på funktions blokken, så vil du få en udemærket villedning frem, som indeholder alle de forbindelser du skal lave mellem de enkelte funktions blokke og ind/udgange. F1 virker dog kun såfremt du ikke har ændret i funktions blokken. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henning Pedersen Besvaret November 25, 2015 Rapporter Share Besvaret November 25, 2015 Prøv evt. at lægge dit projekt op, det giver os lidt flere muligheder for at hjælpe dig. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Stovring Besvaret November 25, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 25, 2015 Hej Henning. Så fik jeg løst problemet Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henning Pedersen Besvaret November 26, 2015 Rapporter Share Besvaret November 26, 2015 Det kunne være interessant at høre hvad problemet var. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Stovring Besvaret December 1, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 1, 2015 Hej Henning. Har først lige opdaget nu. At mit svar med løsningen ikke var kommet med i forumet. (sorry) Men det var en lille simpel ting. Det var når jeg linkede de 2 FB sammen (den fælles og røg) så var værdien stillet til OFF som standard, så der var jo ingen forbindelse mellem dem. Så det eneste jeg gjorde, var at sætte værdien til ON. Så virkede det hele.SKØNT. Tak for beskederne, fantastisk side Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts