Hop til indhold

Pir Opfører Sig Mærkeligt

BrianH
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg har i min garage flere rum med PIR sensorer i. Det ene rum - Rum 1 - har en 507NA303 også kendt som 507N0303. Den sidder i 2m højde i en indmuringsdåse. Der er dør fra dette rum ind i selve garagen, hvor der også er en PIR (507NA304)

Der er et rum mere med adgang til garagen - Rum 2 - som deler indermur med rum 1. Jeg har også PIR i dette rum (507NA304). Denne PIR deler også IHC ledning med PIR i Rum 1. De har dog hver deres 4 ledere og deler således intet - heller ikke 0V. PIR i Rum 2 sidder også i 2m højde i en indmuringsdåse ryg mod ryg med dåsen i Rum 1.

Nu kommer det underlige. Når jeg har døren lukket til Rum 1 og så åbner døren til Rum 2 så tænder lyset i Rum 1. Piller jeg PIR fysisk af i Rum 2 og i selve garagen, så tænder lyset stadig i Rum 1.

Jeg har isoleret det til at bare hvis jeg puster op på PIR i Rum 2 så tænder lyset i Rum 1. Jeg tænker at den er så temperaturfølsom at det lille træk det giver når døren presser luft ind/ud af lokalet og når jeg puster på væggen, så er det nok til at den aktiveres i det andet rum.

Nu har jeg skiftet den ud med en 507NA304 jeg har stjålet fra min gang. Der skulle så lige etableres 24V før den virkede. Nu virker det uden at jeg kan provokere aktivering.

Jeg har for god ordens skyld også testet med en anden 303'er, hvor der også var problemer. Jeg har også prøvet at isolere gennemføringen i indmuringsdåserne. Det hjalp heller intet

Er der nogen der ved om 303'eren bare er helt ekseptionel følsom over for træk og temperaturændringer?

Mvh.

Brian

Link til kommentar
Del på andre sites

Share

• Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok