Hop til indhold
  • 0

Lysstyring

Msstone
 Share

Spørgsmål

Hej Allesammen

Jeg har behov for en lysstyring der kan følgende:

• Tænd konstant
  • Sluk
  • Tænd med timer
  • Skumring / Ur
  • Scenarie tænd / sluk

Jeg ville også gerne hvis den kunne udvides med en skumringsfunktion der var afhængig af ur og alarmtilstand (alarm til eller fra)

Jeg håber at der i et af de kloge IHC hoveder er en god idé?

MS

Link til kommentar
Del på andre sites

12 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Hej Msstone

Prøv om vedhæftede fb løser dit problem, OBS jeg kunne ikke lige gennemskue hvordan du tænkte alarmen skulle påvirke lyset, har lavet det så du selv kan vælge.

Uanset status på skumring, ur og alarmen kan du tænde og slukke lyset manuelt eller tænd med timer.

Når skumring, ur eller alarm skrifte status, opdateres udgangen til den nye situation.

Msstone lysstyring.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Det er korrekt, uanset om skumring, ur eller alarm ændres så vil lyset blive indstillet efter den nye status, også hvis du selv har tændt eller slukket lyset.

Blokken er hændelsesstyret, hvilket vil sige at sidste komando bestemmer om lyset er tændt eller slukket.

Om dette er en "bug" i virkeligheden eller det kun er under afprøvning må du afgøre.

Hvis det er en "bug" i virkeligheden skal jeg bede om en rimelig præcis beskrivelse af dinne ønsker.

Min erfaring siger mig at det ikke er programmeringen der er sværest, men afklaringen af ønsker og krav til programmet.

PS. Jeg er ikke ved en computer med Visual før mandag.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hej Mikkel

Ny funktionsbeskrivelse:

Er lyset tændt via "Tænd konstant" kan det kun slukkes via "Sluk"

Er lyset tændt via "Tænd med timer" forbliver lyset tændt indtil udløb af timer eller "Sluk" aktiveres, også selv om ur, skumring eller alarmen ændres. Når timer udløber falder lyset automatisk ind i den normale rytme, dvs. lyset slukkes  hvis ur, skumring eller alarm er Off, ellers forbliver det tændt.

Hvis ingen af ovennævnte er gældende tændes og slukkes lyset via ur, skumring og alarm.

"Sluk" vil altid slukke.

Msstone lysstyring.vis

Link til kommentar
Del på andre sites