Msstone Skrevet November 10, 2015 Rapporter Share Skrevet November 10, 2015 Hej Allesammen Jeg har behov for en lysstyring der kan følgende: Tænd konstantSlukTænd med timerSkumring / UrScenarie tænd / sluk Jeg ville også gerne hvis den kunne udvides med en skumringsfunktion der var afhængig af ur og alarmtilstand (alarm til eller fra) Jeg håber at der i et af de kloge IHC hoveder er en god idé? MS Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret November 10, 2015 Rapporter Share Besvaret November 10, 2015 Hej Msstone Prøv om vedhæftede fb løser dit problem, OBS jeg kunne ikke lige gennemskue hvordan du tænkte alarmen skulle påvirke lyset, har lavet det så du selv kan vælge. Uanset status på skumring, ur og alarmen kan du tænde og slukke lyset manuelt eller tænd med timer. Når skumring, ur eller alarm skrifte status, opdateres udgangen til den nye situation.Msstone lysstyring.vis Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Razzor Besvaret November 10, 2015 Rapporter Share Besvaret November 10, 2015 Hej Henning, Det var faktisk også lige den funktionsblok jeg gik rundt og manglede. Mange tak Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Msstone Besvaret November 11, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 11, 2015 Hej Henning Tak for det. Jeg prøver, men hvorn dælen er det nu man får den ind i Visual så jeg kan vælge den? MS Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Msstone Besvaret November 11, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 11, 2015 Hej igen Hvis jeg åbner projektet, højre klikker på den fb under udvendigt og vil gemme den under en af de eksisterende mapper kommer der en fejl om at jeg ikke har tilladelse? Nogle gode ideer? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret November 11, 2015 Rapporter Share Besvaret November 11, 2015 Gem den i "din egen mappe". Lav evt. en til formålet. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Msstone Besvaret November 11, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 11, 2015 Hej Lars Selvom jeg opretter en mappe får jeg denne fejl? (se vedhæftet screendump) Mikkel Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret November 11, 2015 Rapporter Share Besvaret November 11, 2015 Tjaa det virker underligt.Hvad hvis du gemmer i mappen "Mikkel" som foreslået. Kan du det ?Bemærk du skal genstarte Visual før du kan se og benytte den nye gemte FB i projekter. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Msstone Besvaret November 11, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 11, 2015 Ja. Det lykkedes. Her efter har jeg kopieret til rigtig mappe via stifinder Takker for hjælpen Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Msstone Besvaret November 14, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 14, 2015 Hej HenningJeg syntes at der er en lille bug. Hvis skumring er on og ur er off. Der tændes konstant og skumring derefter går off, så slukkes lyset. Dette var ikke tanken. Kan det ændres?Vh Mikkel Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret November 14, 2015 Rapporter Share Besvaret November 14, 2015 Det er korrekt, uanset om skumring, ur eller alarm ændres så vil lyset blive indstillet efter den nye status, også hvis du selv har tændt eller slukket lyset.Blokken er hændelsesstyret, hvilket vil sige at sidste komando bestemmer om lyset er tændt eller slukket.Om dette er en "bug" i virkeligheden eller det kun er under afprøvning må du afgøre. Hvis det er en "bug" i virkeligheden skal jeg bede om en rimelig præcis beskrivelse af dinne ønsker. Min erfaring siger mig at det ikke er programmeringen der er sværest, men afklaringen af ønsker og krav til programmet.PS. Jeg er ikke ved en computer med Visual før mandag. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Msstone Besvaret November 15, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 15, 2015 Hej HenningDet jeg gerne vil er følgende: Lyset tændes automatisk hvis skumring/ur/alarm er on og slukkes hvis en af delene går off. Hvis eksempelvis skumring er on men ur er off og lyset tændes konstant, skal lyset forblive tændt når skumring går off. Håber det giver mening? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret November 15, 2015 Rapporter Share Besvaret November 15, 2015 Hej Mikkel Ny funktionsbeskrivelse: Er lyset tændt via "Tænd konstant" kan det kun slukkes via "Sluk" Er lyset tændt via "Tænd med timer" forbliver lyset tændt indtil udløb af timer eller "Sluk" aktiveres, også selv om ur, skumring eller alarmen ændres. Når timer udløber falder lyset automatisk ind i den normale rytme, dvs. lyset slukkes hvis ur, skumring eller alarm er Off, ellers forbliver det tændt. Hvis ingen af ovennævnte er gældende tændes og slukkes lyset via ur, skumring og alarm. "Sluk" vil altid slukke.Msstone lysstyring.vis Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Msstone
Hej Allesammen
Jeg har behov for en lysstyring der kan følgende:
Jeg ville også gerne hvis den kunne udvides med en skumringsfunktion der var afhængig af ur og alarmtilstand (alarm til eller fra)
Jeg håber at der i et af de kloge IHC hoveder er en god idé?
MS
Link til kommentar
Del på andre sites
12 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts