Karsten Bruun Andersen Skrevet November 8, 2015 Rapporter Share Skrevet November 8, 2015 Vi bor i en lejlighed, der for 5 år siden blev "født" med IHC. Først nu har jeg fået læst manualerne og er kommet igang. Umiddelbart er det nemt tilgængeligt, da jeg har besluttet ikke at programmere. Jeg har kunne konfigurere, det jeg har haft brug for. Da vi har rigtig mange stikkontakter og spots tilkoblet, har jeg besluttet at bruge 2-3 scenarier pr. rum. De mange spots vi har i lofterne er alle tilsluttet lysdæmpere, men produktet "Dimmertouch" indeholder ikke "Scenarier". Findes der et andet produkt der dels er beregnet for fastfortrådede lysdæmpere og som giver mulighed for at indgå i scenarier med forskellige procentsatser? Mvh. Karsten Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret November 8, 2015 Rapporter Share Besvaret November 8, 2015 Det korte svar er nej.Du kan dog montere wireless dimmere i underlag/kanaler ved tavlen og få den fulde funktionalitet med scenarier og % regulering.Søg lidt i forummet. Der er flere billeder af den slags installationer. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Karsten Bruun Andersen Besvaret November 8, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 8, 2015 Hej Lars,Tak for dit svar.Løsningen med wireless dimmere i underlag kræver vel en wireless dimmer for hver fast trådede dimmer? Dvs. at jeg skal investere i - og installere - omkring 30 nye trådløse dimmere.Er der ingen muligheder for at programmere sig ud af problemstillingen? - eller er problemet at contrrolleren ikke kan "se" hvilket niveau dæmperen står på og ikke kan ændre den værdi? Hilsen Karsten Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret November 8, 2015 Rapporter Share Besvaret November 8, 2015 De fortrådede dimmere har ikke nogen indikering af niveau, og er derfor ikke så flexibel.Hvis man har den fuldt fortrådet, er der dog mulighed for at benytte 2 mem niveauer i hver dimmer, men de skal altså presettes individuelt.Prøv at vedhæfte dit program, så kan vi bedre guide/vejlede dig.Tag evt. også et billede af en dimmer uden afdækning, så vi kan se om dimmeren er fuldkablet eller ej. Men uanset hvad så er en software styring af dimmeren altid et skud i tågen da der som sagt ikke er noget tilbagemelding om status/niveau. At lave en IHC installation med 30 fortrådede dimmer viser bare hvor meget erfaring og viden elektrikkeren/installatøren har om IHC Det skal kunne dæmpes, OK så montere vi en dimmer som vi plejer..... Og ja wireless dimmere fandtes også for 5 år siden. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Clemen Besvaret November 8, 2015 Rapporter Share Besvaret November 8, 2015 Husk at de wireless dimmer ikke er lavet til tavlemontering, sidder de for tæt og for mange, så oplever man ofte problemer med manglende/svigtende dækning. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Clemen Besvaret November 8, 2015 Rapporter Share Besvaret November 8, 2015 Du kan kode dig ud af at den "holder" kontakten ibund for at dimme dimmeren op og ned men det er ikke en holdbar løsning. Det kommer ud af sync på et eller andet tidspunkt. Vil du have scenarier hedder det udskiftning til wireless dimmere som Lars også skriver. (750kr pr. dimmer i hardware) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henning Pedersen Besvaret November 8, 2015 Rapporter Share Besvaret November 8, 2015 Husk at de wireless dimmer ikke er lavet til tavlemontering, sidder de for tæt og for mange, så oplever man ofte problemer med manglende/svigtende dækning. Er det ikke et levn fra de ældre FW, syntes ikke jeg har støt på det fornylig. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Clemen Besvaret November 9, 2015 Rapporter Share Besvaret November 9, 2015 Nej, det er også derfor at LK ikke har lavet et tavle monteringsbeslag til wireless dimmerne endnu. Men som med alt andet trådløst kommunkation så er der rigtigt mange faktorer der spiller ind, nogle oplever problemer andre gør ikke. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts