cathper Skrevet October 25, 2015 Rapporter Share Skrevet October 25, 2015 Hej gode IHC-folk Jeg er begyndt at lege med funktionsblokke i dag — og panden er allerede stødt mod muren :-) Lamelgardinet fungerer som følger:* Kører for enten ved impuls (kører helt til enden) eller så længe man holder "for" nede.* Kører fra enten ved impuls (hører helt til enden) eller så længe man holder "fra" nede. Funktionsblokken fungerer udmærket hvis jeg kun bruger det lange tryk. Hvis jeg bruger impulstryk, så bliver retningen ("Rul for"-flaget) ikke vendt. Hvordan dælen laver jeg funktionsblokke som kan "fange" både impulstryk og "hold-nede-tryk"? Og findes der en semantik for programmeringssproget ud over den beskrivelse der er i "Version 2.01 IHC Control Manual"? V.h.Casperlamelgardinfunktionsblok-1.vis Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 cathper Besvaret October 31, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret October 31, 2015 Jeg tror jeg har fattet at der ikke kendes forskel, men det er jo bare fordi den vender to gange, når der er to korte tryk til at starte og stoppe Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
cathper
Hej gode IHC-folk
Jeg er begyndt at lege med funktionsblokke i dag — og panden er allerede stødt mod muren :-)
Lamelgardinet fungerer som følger:
* Kører for enten ved impuls (kører helt til enden) eller så længe man holder "for" nede.
* Kører fra enten ved impuls (hører helt til enden) eller så længe man holder "fra" nede.
Funktionsblokken fungerer udmærket hvis jeg kun bruger det lange tryk. Hvis jeg bruger impulstryk, så bliver retningen ("Rul for"-flaget) ikke vendt.
Hvordan dælen laver jeg funktionsblokke som kan "fange" både impulstryk og "hold-nede-tryk"?
Og findes der en semantik for programmeringssproget ud over den beskrivelse der er i "Version 2.01 IHC Control Manual"?
V.h.
Casper
lamelgardinfunktionsblok-1.vis
Link til kommentar
Del på andre sites
1 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts