Hop til indhold

Solsensor Til Gardinstyring

Recommended Posts

Hej Steen,

Jeg har ikke erfaring med 507D6533 til styring af solafskærmning, men blot til styring af inde / ude belysning. Men det er min vurdering, at du godt kan bruge sensoren til styring af din solafskærmning, i det der er gode muligheder for at styre hysterese og forsinkelser af skiftetidspunkter, ved brug af blokken 1.1.12 Lysstyring.

Jeg skal tilføje, at 2-3 gange har jeg erfaret, at sensoren pludselig laver en tilbagemelding om ”0” lux på ”Lys” udgangen, på trods af fuld dagslys. Jeg opdager det ved at PIR aktivering tænder inde lys. Fejlen står på så længe, at jeg kan nå at åbne serviceview, og konstatere værdien ”0” på ”Lys” udgangen. Efter 4-5 minutter, vender sensoren tilbage til korrekt tilstand. Jeg går ud fra at det enten er min montering der er noget galt med, eller at produktet har en fejl, jeg har endnu ikke formået at tage mig sammen til at dykke ned i det.

Hilsner Ole.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Steen,

Jeg har ikke erfaring med 507D6533 til styring af solafskærmning, men blot til styring af inde / ude belysning. Men det er min vurdering, at du godt kan bruge sensoren til styring af din solafskærmning, i det der er gode muligheder for at styre hysterese og forsinkelser af skiftetidspunkter, ved brug af blokken 1.1.12 Lysstyring.

Jeg skal tilføje, at 2-3 gange har jeg erfaret, at sensoren pludselig laver en tilbagemelding om ”0” lux på ”Lys” udgangen, på trods af fuld dagslys. Jeg opdager det ved at PIR aktivering tænder inde lys. Fejlen står på så længe, at jeg kan nå at åbne serviceview, og konstatere værdien ”0” på ”Lys” udgangen. Efter 4-5 minutter, vender sensoren tilbage til korrekt tilstand. Jeg går ud fra at det enten er min montering der er noget galt med, eller at produktet har en fejl, jeg har endnu ikke formået at tage mig sammen til at dykke ned i det.

Hilsner Ole.

Tak for hurtigt svar, jeg går efter en løsning med 507D6533!

Link til kommentar
Del på andre sites

Hilsner Ole.

Hej Ole

Bare lige af ren nysgerrighed - er ledningerne til 0V og BIT udgang på sensoren parsnoet?

(Ved godt at det ikke står som et krav i manualen, men har lidt en idé om, at det måske kan give sådan en fejl, hvis de ikke er parsnoet... Også på temp. føler, hvor jeg også har set pludselige målinger på 0 grader).

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Jesper og Torben,

Mange tak for rådet.

Jeg har godt nok 4 snoede par til sensoren, men benytter brun / brun-hvid par til + og 0V, samt orange fra det orange / orange-hvide par til bit strømmen. Det må jeg hellere prøve at få trådet om.

I øvrigt kan jeg tilføje, at jeg erfarede at opmærkningen af tilslutningsklemmerne bag på lux- / temperatursensoren ikke stemte overens med afbildningen i den medfølgende papirdokumentation. Jeg ved ikke om det også gør sig gældende med temperatur sensoren.

/Ole

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Ole

Jeg har også monteret ovenstående Lux/temperatur føler hjemme hos mig. jeg bruger den på nuværende tidspunkt som skumrings relæ til køre mine lamel gardiner for og fra, og tænding af udvendig lamper på forskellige lys niveauer. Jeg har ikke oplevet udfald på luxføleren endnu, dog skal det siges at jeg har en forsinkelse på 3 min. mine ledninger til sensoren er ikke parsnoet.

Bruger du LK appen på din telefon? jeg har nemlig et andet problem jeg syndes ikke jeg kan se temperaturen fra luxsensoren på min  telefon??

med venlig hilsen Søren

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Søren,

OK, jeg kører med samme forsinkelse som dig, 3 minutter, hvilket jeg overvejer at øge.

Angående LK apps, benytter jeg ikke telefon appen (er Windows Mobile tilhænger), men kan tilføje, at jeg oplever det samme med iPad appen. Jeg har haft kontaktet LK kundeservice, og modtog 22-09 følgende svar:

Hej Ole
Du har desværre ret hvad angår manglende support af nye sensorer i app's.
IHCRemote forventes opdateret i denne uge. IHCTablet opdateres efterfølgende.

Jeg har ikke erfaret en opdatering af iPad appen, men mon ikke vi kan forvente noget snart :-)

Hilsner Ole.

Link til kommentar
Del på andre sites

Share

• Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok