Steen Secher Skrevet October 11, 2015 Rapporter Share Skrevet October 11, 2015 Er der nogen som har erfaring med styring af solafskærmning ved hjælp af Lux/temperaturmåler (507D6533)?Jeg påtænker at anvende sensoren til at styre mine lamelgardiner når solen skinner ind på vinduerne. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Ole Besvaret October 12, 2015 Rapporter Share Besvaret October 12, 2015 Hej Steen, Jeg har ikke erfaring med 507D6533 til styring af solafskærmning, men blot til styring af inde / ude belysning. Men det er min vurdering, at du godt kan bruge sensoren til styring af din solafskærmning, i det der er gode muligheder for at styre hysterese og forsinkelser af skiftetidspunkter, ved brug af blokken 1.1.12 Lysstyring. Jeg skal tilføje, at 2-3 gange har jeg erfaret, at sensoren pludselig laver en tilbagemelding om ”0” lux på ”Lys” udgangen, på trods af fuld dagslys. Jeg opdager det ved at PIR aktivering tænder inde lys. Fejlen står på så længe, at jeg kan nå at åbne serviceview, og konstatere værdien ”0” på ”Lys” udgangen. Efter 4-5 minutter, vender sensoren tilbage til korrekt tilstand. Jeg går ud fra at det enten er min montering der er noget galt med, eller at produktet har en fejl, jeg har endnu ikke formået at tage mig sammen til at dykke ned i det. Hilsner Ole. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Steen Secher Besvaret October 12, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret October 12, 2015 Hej Steen, Jeg har ikke erfaring med 507D6533 til styring af solafskærmning, men blot til styring af inde / ude belysning. Men det er min vurdering, at du godt kan bruge sensoren til styring af din solafskærmning, i det der er gode muligheder for at styre hysterese og forsinkelser af skiftetidspunkter, ved brug af blokken 1.1.12 Lysstyring. Jeg skal tilføje, at 2-3 gange har jeg erfaret, at sensoren pludselig laver en tilbagemelding om ”0” lux på ”Lys” udgangen, på trods af fuld dagslys. Jeg opdager det ved at PIR aktivering tænder inde lys. Fejlen står på så længe, at jeg kan nå at åbne serviceview, og konstatere værdien ”0” på ”Lys” udgangen. Efter 4-5 minutter, vender sensoren tilbage til korrekt tilstand. Jeg går ud fra at det enten er min montering der er noget galt med, eller at produktet har en fejl, jeg har endnu ikke formået at tage mig sammen til at dykke ned i det. Hilsner Ole. Tak for hurtigt svar, jeg går efter en løsning med 507D6533! Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
TorbenSørensen Besvaret October 13, 2015 Rapporter Share Besvaret October 13, 2015 Jeg skal tilføje, at 2-3 gange har jeg erfaret, at sensoren pludselig laver en tilbagemelding om ”0” lux på ”Lys” udgangen, på trods af fuld dagslys. Jeg opdager det ved at PIR aktivering tænder inde lys. Fejlen står på så længe, at jeg kan nå at åbne serviceview, og konstatere værdien ”0” på ”Lys” udgangen. Efter 4-5 minutter, vender sensoren tilbage til korrekt tilstand. Jeg går ud fra at det enten er min montering der er noget galt med, eller at produktet har en fejl, jeg har endnu ikke formået at tage mig sammen til at dykke ned i det.Hilsner Ole.Hej OleBare lige af ren nysgerrighed - er ledningerne til 0V og BIT udgang på sensoren parsnoet?(Ved godt at det ikke står som et krav i manualen, men har lidt en idé om, at det måske kan give sådan en fejl, hvis de ikke er parsnoet... Også på temp. føler, hvor jeg også har set pludselige målinger på 0 grader). Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
ihcJesper Besvaret October 13, 2015 Rapporter Share Besvaret October 13, 2015 HejJa lidt tankevækkende at der er præcis sammes problem med fejl målinger med Lux sensor som med temperatur måleren..... Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Ole Besvaret October 14, 2015 Rapporter Share Besvaret October 14, 2015 Hej Jesper og Torben, Mange tak for rådet. Jeg har godt nok 4 snoede par til sensoren, men benytter brun / brun-hvid par til + og 0V, samt orange fra det orange / orange-hvide par til bit strømmen. Det må jeg hellere prøve at få trådet om. I øvrigt kan jeg tilføje, at jeg erfarede at opmærkningen af tilslutningsklemmerne bag på lux- / temperatursensoren ikke stemte overens med afbildningen i den medfølgende papirdokumentation. Jeg ved ikke om det også gør sig gældende med temperatur sensoren. /Ole Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Søren E Besvaret October 14, 2015 Rapporter Share Besvaret October 14, 2015 Hej Ole Jeg har også monteret ovenstående Lux/temperatur føler hjemme hos mig. jeg bruger den på nuværende tidspunkt som skumrings relæ til køre mine lamel gardiner for og fra, og tænding af udvendig lamper på forskellige lys niveauer. Jeg har ikke oplevet udfald på luxføleren endnu, dog skal det siges at jeg har en forsinkelse på 3 min. mine ledninger til sensoren er ikke parsnoet.Bruger du LK appen på din telefon? jeg har nemlig et andet problem jeg syndes ikke jeg kan se temperaturen fra luxsensoren på min telefon?? med venlig hilsen Søren Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Ole Besvaret October 16, 2015 Rapporter Share Besvaret October 16, 2015 Hej Søren, OK, jeg kører med samme forsinkelse som dig, 3 minutter, hvilket jeg overvejer at øge. Angående LK apps, benytter jeg ikke telefon appen (er Windows Mobile tilhænger), men kan tilføje, at jeg oplever det samme med iPad appen. Jeg har haft kontaktet LK kundeservice, og modtog 22-09 følgende svar: Hej OleDu har desværre ret hvad angår manglende support af nye sensorer i app's.IHCRemote forventes opdateret i denne uge. IHCTablet opdateres efterfølgende. Jeg har ikke erfaret en opdatering af iPad appen, men mon ikke vi kan forvente noget snart :-) Hilsner Ole. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts