Peter286 Skrevet October 11, 2015 Rapporter Share Skrevet October 11, 2015 Hej Jeg har hentet skumringsrelæet herinde fra, men hvordan sættes det op. Jeg skal have det sat op med en FB 1.1.01d(mener jeg den hedder)Sådan at skumringsrelæet aktivere FB'en når solen går ned og op igen Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 TorbenSørensen Besvaret October 11, 2015 Rapporter Share Besvaret October 11, 2015 Udgang_Puls_Sol_Nede føres til Tænd (konstant) i fb. 1.1.01.d. og Udgang_Puls_Sol_Oppe føres til Sluk i fb. 1.1.01.d. Bemærk at du skal bruge Virtuel Skumringsrelæ v6.1, da der var en fejl i v6 vedrørende opdatering af tider ved overgang til sommer-/vintertid. Det er rettet i v6.1.http://www.ihc-user.dk/forum/files/file/73-sol-op-og-nedgang-v6/ Peter286 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Peter286 Besvaret October 11, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret October 11, 2015 Synes jeg også jeg har gjort men den slukkede ikke kl 00.01 som der står den ville. Derfor jeg troede jeg havde gjort det forkertUdgang_Puls_Sol_Nede føres til Tænd (konstant) i fb. 1.1.01.d. og Udgang_Puls_Sol_Oppe føres til Sluk i fb. 1.1.01.d.Bemærk at du skal bruge Virtuel Skumringsrelæ v6.1, da der var en fejl i v6 vedrørende opdatering af tider ved overgang til sommer-/vintertid. Det er rettet i v6.1.http://www.ihc-user.dk/forum/files/file/73-sol-op-og-nedgang-v6/ Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Peter286 Besvaret October 11, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret October 11, 2015 Dobbel Peter286 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Peter286 Besvaret October 11, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret October 11, 2015 Kan noget finde ud af hvad der er galt hvis jeg har gjort som ovenfor beskrevet. Peter286 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Peter286 Besvaret October 11, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret October 11, 2015 Og hvorfor egentlig puls udgangene og ikke de almindelig udgange? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Peter286 Besvaret October 11, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret October 11, 2015 er er mit program som det er idag, men synes ikke helt det virker? Har vedhæftet mit program, så hvis en venlig sjæl vil kigge det igennem, vil jeg blive glad :-) Det er under udendørs udfordringen ligger.Udendørs.vis Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Peter286 Besvaret October 11, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret October 11, 2015 Og hvilke af disse to skumringsrelæer er den nyeste og rigtige?? altså af dem der ligger herinde? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret October 11, 2015 Rapporter Share Besvaret October 11, 2015 Hvad er det der ikke virker ?I simulerering ser det ud til at tænde som det skal kl. 18:16 hvor "solen går ned"Det slukker om nattet kl. 00:01 indtil kl. 05:30 (ignorer =JA)hvorefter det igen er tændt indtil kl. 07:40 hvor "solen står op" Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 TorbenSørensen Besvaret October 11, 2015 Rapporter Share Besvaret October 11, 2015 Det ser ud til at virke i simulering.. Du bør dog slette de 2 ur-fb.2.1.02.a , som du styrer de samme lamper med, så de ikke konflikter. Passer uret i din controller? v6.1 som du har indsat i dit program, er den sidste nye. Grunden til at det er "pulserne" der skal forbindes i dit tilfælde, er at de tænd/sluk-indgange i 1.1.01.d. kræver en puls. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Peter286 Besvaret October 11, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret October 11, 2015 Det virker så også åbenbart, men det tændte først kl ca 19.00 idag. Hvordan ser du at det er kl 18.16 idag?Urene er slået fra så de ikke konflikter, men det er dem der er brugt før, da skumringsrelæet ikke virkede Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 TorbenSørensen Besvaret October 11, 2015 Rapporter Share Besvaret October 11, 2015 Tænd/sluk tiderne kan kun ses internt i funktionsblokken, så der skal du vælge "vis program".Hvis lyset tændte ved 19 tiden, lyder det som om at tiden i din controller er ca 45 min bagud..Prøv at starte IHC Administrator, og se hvad controllertiden viser. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Peter286 Besvaret October 11, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret October 11, 2015 Det var sgu uret der ikke passede i controlleren, men hvordan får jeg den til automatisk opdatere sig, for den tidsserver jeg prøver virker ikke. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Peter286 Besvaret October 11, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret October 11, 2015 Synes bare ikke rigtigt jeg kan se andet end nogle enkelte dage i vis program, men nok mig :-) Peter286 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret October 12, 2015 Rapporter Share Besvaret October 12, 2015 Blot til orientering så ændre tænd/sluk tiderne sig hver 14. Dag. De er programmeret ind i FB'n efter almanakken for dk (formentlig Kbh) Passer det ikke helt pga breddegrad/lokation har man mulighed for at lave offset. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 TorbenSørensen Besvaret October 13, 2015 Rapporter Share Besvaret October 13, 2015 Blot til orientering så ændre tænd/sluk tiderne sig hver 14. Dag.4 gange pr. måned. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret October 13, 2015 Rapporter Share Besvaret October 13, 2015 OK.jeg har ikke checket/kikket efter. Kan bare huske at Kent ifb med nogle af de første udgaver oplyste at det var hver d. 1. og d. 15. der blev opdateret, men det kan selvfølgelig være blevet udvidet. Nu er vi jo også nået til ver 6.1Men dejlig nemt er det da med sådan en FB. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 McenterFreak Besvaret October 16, 2015 Rapporter Share Besvaret October 16, 2015 Det var sgu uret der ikke passede i controlleren, men hvordan får jeg den til automatisk opdatere sig, for den tidsserver jeg prøver virker ikke. time-b.nist.gov Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Peter286
Hej
Jeg har hentet skumringsrelæet herinde fra, men hvordan sættes det op.
Jeg skal have det sat op med en FB 1.1.01d(mener jeg den hedder)
Sådan at skumringsrelæet aktivere FB'en når solen går ned og op igen
Link til kommentar
Del på andre sites
17 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts