Jens Skrevet September 27, 2007 Rapporter Share Skrevet September 27, 2007 Hej IHC Eksperter Der er ved at blive lagt sidste hånd på vores nye hus, der er udstyret med en IHC NET installation. For at kunne forbinde de enkelte komponenter i tavlen, skal der jo anvendes en del patchkabler. Mit spørgsmål går derfor på - er det nødvendigt at anvende de specielle men dyre kabler fra LK, eller kan man bare anvende helt almindelige netkabler med RJ45 stik ??? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret September 28, 2007 Rapporter Share Besvaret September 28, 2007 du kan godt bruge andre, men det skal være typen \"stp. kat6\" altså et skærmet kabel i katagori 6.de er ca 20-30 kr billigere.. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jens Besvaret September 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 28, 2007 Hej ThomasblSuper - tak for dit svar. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret September 29, 2007 Rapporter Share Besvaret September 29, 2007 var det mindste.er her jo for at hjælpe:) Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Frederik Larsen Besvaret January 29, 2008 Rapporter Share Besvaret January 29, 2008 Hej Thomasbl,Nu så jeg et andet sted at du skrev af LK gav garanti, men hvordan kan de give garanti på kabeltrækket? eller det er måske kun på at signalet på kunne komme igennem?Umiddelbart så koster 305m Link-10 kabel min. det dobbelte af alm. CAT6 STP. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret January 29, 2008 Rapporter Share Besvaret January 29, 2008 det er fordi at LK har fået testet IHC´en med det kabel og godkendt system med kablet, derfor kan de ikke garantere noget som de ikke har testet og fået godkendt.med Link-10 er de 100% sikker på at systemet lever op til kravene Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Bruun Besvaret January 29, 2008 Rapporter Share Besvaret January 29, 2008 Tja, mener godt nok også at LINK-10 er dyrere end cat 6, men synes kun det var 1-2 kr pr meter...Men hvorfor vil du ha' CAT6 STP? - Det er i hvertfald ikke nemmere at arbejde med...Hvad er prisen på det LINK-10 du har fundet? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret January 29, 2008 Rapporter Share Besvaret January 29, 2008 Jakob Bruun skrev:Tja, mener godt nok også at LINK-10 er dyrere end cat 6, men synes kun det var 1-2 kr pr meter...Men hvorfor vil du ha' CAT6 STP? - Det er i hvertfald ikke nemmere at arbejde med...Hvad er prisen på det LINK-10 du har fundet?link-10 kabel er KUN til IHC CONTROL, til IHC NET, anbefales LK´s kabel, som er testet og godkendt.IHC net patch kabler er CAT 6 STP, IHC net, arbejder på en meget høj hastighed og er ret følsom over for støj, derfor den høje standard. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Frederik Larsen Besvaret January 29, 2008 Rapporter Share Besvaret January 29, 2008 Jeg syntes flere steder at jeg har set 305m Link-10 til ca. 2000kr, og STP koster godt 1000kr. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jens Østerballe Besvaret January 29, 2008 Rapporter Share Besvaret January 29, 2008 Til data/tele delen kan du godt bruge alm. patch kabler men til antenne skal du bruge skærmede patch kabler men ikke nødvendivis LK´s men da IHC patch kablerne ikke er så lange vil det se bedre ud i din net tavle, og inderst inde nu har du brugt så mange penge på det er det så ikke synd at spare lige derHilsen Jens [img size=336]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/images/29012008076_1.jpg Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Bruun Besvaret January 30, 2008 Rapporter Share Besvaret January 30, 2008 Thomas -> Det lød som om han ville bruge CAT6 kabel i stedet for LINK-10, og eftersom LINK-10 bliver brugt til trykkene, troede det var det han ville bruge det til...Selvom jeg ikke bryder mig om idéen med IHC NET, så ved jeg godt at det skal ha' et ordentlig skærmet kabel Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret January 30, 2008 Rapporter Share Besvaret January 30, 2008 Jakob Bruun skrev:Thomas -> Det lød som om han ville bruge CAT6 kabel i stedet for LINK-10, og eftersom LINK-10 bliver brugt til trykkene, troede det var det han ville bruge det til...Selvom jeg ikke bryder mig om idéen med IHC NET, så ved jeg godt at det skal ha' et ordentlig skærmet kabel det troede jeg troede jeg også.ville bare understrege det, bare for forvirringens skyld. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Frederik Larsen Besvaret January 31, 2008 Rapporter Share Besvaret January 31, 2008 Hej,Ja det var CAT6 jeg ville bruge istedet for Link-10.Men jeg tror jeg holder mig til Link-10 på Thomasbl's anbefaling.Vil gerne være sikker på at skidtet virker... Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts