Christian Poulsen Skrevet September 20, 2015 Rapporter Share Skrevet September 20, 2015 Er det muligt at dæmpe en lampe f.eks over 30 min fra 100% til 0 %Hvor man kan ændre både tid og styrke i begge ender :-) Christian Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Clemen Besvaret September 20, 2015 Rapporter Share Besvaret September 20, 2015 Ja hvis du har wireless dæmper. Du skal du være obs på at det kommer meget an på hvilke lyskilder du bruger. En halogen kan sagtens dæmpes til 0 hvor man samtidgt føler at lyset forsvinder langsomt. En tilsvarende LED vil næsten altid stoppe brat, og dæmpes ikke på samme måde til 0 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Danni k Besvaret September 21, 2015 Rapporter Share Besvaret September 21, 2015 Du kan vel bare lave en funktionsblok hvor du bruger lysniveauet fra dimmeren og så hvert xx sekundt trækker xx fra dit lysniveau... Så hvis du hvert 18 sekundt trækker 1% fra vil det vel være 30 minutter fra 100 - 0% Så kan du skrue på de to værdier som det passer dig... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret September 21, 2015 Rapporter Share Besvaret September 21, 2015 Hvis ikke du vil programmere en FB selv (eller en eller anden herinde forbarmer sig), kan du prøve om du kan nøjes med den indbyggede rampetid i wireless dimmeren. Har kan du sætte tiden fra aktivering til lysniveau, når du programmere scenariet i Visual, og trækker forbindelsen over. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Christian Poulsen Besvaret September 21, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 21, 2015 Ja hvis du har wireless dæmper. Du skal du være obs på at det kommer meget an på hvilke lyskilder du bruger. En halogen kan sagtens dæmpes til 0 hvor man samtidgt føler at lyset forsvinder langsomt. En tilsvarende LED vil næsten altid stoppe brat, og dæmpes ikke på samme måde til 0Jeg har en 1 moduls uni250w wireless dæmper :-) er der en en Fb der er lavet til det eller skal man selv lave den ? :-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Carsten L. Besvaret September 24, 2015 Rapporter Share Besvaret September 24, 2015 " er der en en Fb der er lavet til det eller skal man selv lave den ? :-)"Som Lars skriver kan du jo prøve med standard Rampetid, her kan du godt Rampe ned over 30min Hvis ikke du vil programmere en FB selv (eller en eller anden herinde forbarmer sig), kan du prøve om du kan nøjes med den indbyggede rampetid i wireless dimmeren. Har kan du sætte tiden fra aktivering til lysniveau, når du programmere scenariet i Visual, og trækker forbindelsen over. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Christian Poulsen
Er det muligt at dæmpe en lampe f.eks over 30 min fra 100% til 0 %
Hvor man kan ændre både tid og styrke i begge ender :-)
Christian
Link til kommentar
Del på andre sites
5 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts