Henning Pedersen Skrevet September 7, 2015 Rapporter Share Skrevet September 7, 2015 Jeg har før lavet funktionsblokke hvor der både er blevet ganget og divideret, men det kan jeg bare ikke få til at virke i den nye Visual - er det fjernet eller er det mig der overser noget? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret September 7, 2015 Rapporter Share Besvaret September 7, 2015 Næ mig bekendt har der aldrig været disse regnefunktioner, kun plus og minus.Man kan så plusse et tal x antal gange og derved få den ene regnefunktion. Og ligeledes den anden vej, men det er bøvlet , omstændigt og ikke særlig anvendeligt. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret September 8, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 8, 2015 Hvis du starter den "gamle" version af Visual op - laver en ny fb med en temperatur og et heltal - trækker temperaturen over, så gives der mulighed for både gange og dividerer. Se vedhæftede .png fil. Den gode nyhed er måske at "gamle" fbér med gange og divider ser ud til at virke i kontrolleren - men hvor længe. Jeg tager en snak med LK i dag. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret September 8, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 8, 2015 Har lige talt med LK De har længe arbejdet på muligheden for gange og divider, hvilket ikke er blevet mindre aktuelt med de nye fugt og lux føler. Hvornår det kommer vides dog ikke. At det var lagt ud i Visual 110 var har ikke klar over. Ingen garantier for at det virker i Kontrolleren, så hvis I f.eks. har hentet fben "komforstyring" til udekompensering her fra IHC-user så er det på eget ansvar. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret September 8, 2015 Rapporter Share Besvaret September 8, 2015 Tak for info.Jeg har som sagt heller aldrig før set muligheden for at gange/dividere. Dog har jeg oftest kun benyttet regnearter på heltal og tællere, og ikke på en temperatur indgang. Så det er muligt de har været at finde lige netop der. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Clemen Besvaret September 8, 2015 Rapporter Share Besvaret September 8, 2015 Har lige talt med LK De har længe arbejdet på muligheden for gange og divider, hvilket ikke er blevet mindre aktuelt med de nye fugt og lux føler. Hvornår det kommer vides dog ikke. At det var lagt ud i Visual 110 var har ikke klar over. Ingen garantier for at det virker i Kontrolleren, så hvis I f.eks. har hentet fben "komforstyring" til udekompensering her fra IHC-user så er det på eget ansvar. Det viser jo lidt om hvor seriøs LK er omkring ihc.. At de ikke engang selv vidste at de havde den funktion. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret September 8, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 8, 2015 Jeg mener faktisk at de er ok seriøse med ihc, selv om der er plads til forbedringer - og der er stor forskel på "han" og "de" Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Clemen Besvaret September 9, 2015 Rapporter Share Besvaret September 9, 2015 Seriøse? Til debat mødet fastholdt de at de nye følere til lux kom inden årsskiftet. De er kun lige kommet i handlen nu. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret September 9, 2015 Rapporter Share Besvaret September 9, 2015 For ikke at tale om forsinkelsen på den seneste FW, afdækningen til udendørs føler, og alt det andet som de lovede på debat mødet. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 hrravn Besvaret November 15, 2016 Rapporter Share Besvaret November 15, 2016 På 8/9/2015 at 07:07 , Henning Pedersen skrev: Hvis du starter den "gamle" version af Visual op - laver en ny fb med en temperatur og et heltal - trækker temperaturen over, så gives der mulighed for både gange og dividerer. Se vedhæftede .png fil. Den gode nyhed er måske at "gamle" fbér med gange og divider ser ud til at virke i kontrolleren - men hvor længe. Jeg tager en snak med LK i dag. Hvilken version af Visual er det i? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret November 15, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 15, 2016 2.7.110 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 hrravn Besvaret March 19, 2017 Rapporter Share Besvaret March 19, 2017 Er der er en, som har en installer til Visual 2.7.110? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret March 19, 2017 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 19, 2017 Desværre ikke, men jeg har 2.7.110 installeret, er det noget jeg kan hjælpe med. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret March 19, 2017 Rapporter Share Besvaret March 19, 2017 Kunne du prøve at lave en Fb med gange/divider funktionerne. Så kan vi jo prøve om man kan benytte den i en ny Visual version. Så er det bare at gemme den som sin egen, og så kan man jo bare arbejde videre med den. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret March 20, 2017 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 20, 2017 Jeg har lige syslet lidt med den fb Lars foreslår, men gange/dividere virker ikke længere i den version af 2.7.110 jeg har installeret, sandsynligvis fordi den deler .dll filer med én af de nyrer versioner af Visual. Uanset hvilke værdier jeg forsøger med, bliver alle divisions resultater = 254 og alle gange resultater = 0.0 hvilket ikke kan bruges til noget. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret March 20, 2017 Rapporter Share Besvaret March 20, 2017 Øv øv. og det er ikke bare i simulering det giver 254 ? det kunne jo være den opførte sig ordentlig i en controller og regner rigtig ? Kan måske checkes vha Serviceview ? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret March 20, 2017 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 20, 2017 Sørme så - det køre fint i en 6.2 controller med FW 220 Gange & dividere.vis Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 hrravn Besvaret March 21, 2017 Rapporter Share Besvaret March 21, 2017 På 19/3/2017 at 18:43 , Henning Pedersen skrev: Desværre ikke, men jeg har 2.7.110 installeret, er det noget jeg kan hjælpe med. Det tror jeg ikke. Jeg er ved at lave en temperaturregulering i stil med http://www.ihc-user.dk/forum/topic/2466-varmeregulering-af-fjernvarme-unit/?hl=fjernvarme Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Henning Pedersen
Jeg har før lavet funktionsblokke hvor der både er blevet ganget og divideret, men det kan jeg bare ikke få til at virke i den nye Visual - er det fjernet eller er det mig der overser noget?
Link til kommentar
Del på andre sites
17 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts