Hop til indhold

Hjælp Til Opgradering

Recommended Posts

Jeg er ved at brænde sammen over IHC !!

Jeg har IHC i hele huset som er bygget i 2003, men nu er den gl. windows computer skiftet ud med et hav af Appleprodukter og elektrikeren er gå på pension, nu kan jeg ikke styre en skid !

Er det ikke muligt at opdatere så jeg kan bruge mine mac computere, Ipad, Iphone, watch, osv.. til styrring af mit anlæg?

Er der en venlig sjæl der kan vise mig i den rette retning? Jeg har snakket med en elektriker om problemmet og svaret var 72000 Kr for at "kigge" på det og så er det billigere at flytte :)

Jeg har vedhæftet et billed af anlægget og det er nok en gl controller som skal skriftes en ny med wiewer, men hvad kan jeg ellers gøre?

På forhånd tak

Kevin

Link til kommentar
Del på andre sites

IHC programmet virker desværre ikke med mac, men der findes flere programmer til at køre en windows på mac, så man også kan bruge IHC, bruger selv parallels, og kan så ændre i min ihc fra mac, derudover, findes der app til iphone / ipad, som du kan styre installationen fra, men det kræver en visual 2 controller, som er det eneste der skal skiftes, for at du er up to date, men 72.000 syntes lige vildt nok, men hvis du mener 7200 i stedet, så er det nok prisen for en ny controller fra elektrikeren, dette kan dog gøres billigere.. måske kan du selv skifte controlleren, og klare programmeringen..

Billedet mangler ..?

Hvor er du fra .. ? 

Link til kommentar
Del på andre sites

IHC programmet virker desværre ikke med mac, men der findes flere programmer til at køre en windows på mac, så man også kan bruge IHC, bruger selv parallels, og kan så ændre i min ihc fra mac, derudover, findes der app til iphone / ipad, som du kan styre installationen fra, men det kræver en visual 2 controller, som er det eneste der skal skiftes, for at du er up to date, men 72.000 syntes lige vildt nok, men hvis du mener 7200 i stedet, så er det nok prisen for en ny controller fra elektrikeren, dette kan dog gøres billigere.. måske kan du selv skifte controlleren, og klare programmeringen..

Billedet mangler ..?

Hvor er du fra .. ? 

Tak for svar.

Jeg er fra Solrød str. (Sjælland) 

Jeg regner med at købe en ny controller visual 2 og selv lege med programmeringen, når jeg har fået parallels installeret på mac´en. De 72000 kr var rigtig nok, så jeg hopper selv ud i programmeringen. Er det rigtig, at jeg kan lave programmeringen og afprøve det inden at jeg overføre det på anlægget? Bare så jeg kan åbne døren uden alarmerne sætter igang og lyset ikke vil tænde :)

og nu med billed.

post-5059-0-13223000-1441045531_thumb.jp

Link til kommentar
Del på andre sites

Du kan lave programmeringen på computeren og simulere afprøvningen, og hvis du har dokumentation på hvad der sidder hvor på indgange og udgange, så er det bare at gå i gang, ellers må du prøve at finde en gammel pc med windows xp, (det ligner en visual 1 controller du har) og så installere visual 1 på den, og hente programmeringen ned, (visual 1 kører bedst på en xp, men kan også klemmes på en win 7)  og så ville jeg koncentrere mig om at få lysinstallationen til at spille, så kan du altid lege med de andre finesser, du overlever nok en dag eller to uden alarm ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Brian

Nu har jeg fundet en PC, dog uden diskettedrev, som jeg vil prøve at programmere på. Jeg har bestilt en ny controller og har downloadet LK IHC Visual 2.7 på pc´en, er det mon muligt at overføre den gl. programmering til den nye controller, hvis jeg kan få det ud fra en backup-diskette og over på en usb nøgle ? Jeg har også det hele på papir men skal lige finde ud af div. ind/udgange.

Link til kommentar
Del på andre sites

Man kan desværre ikke importere/overføre et gammelt ver. 1 program til det nye ver. 2.

Men man kan jo installere begge verisoner på PC´n og så har man det er det rimelig let at finde ud af hvilke ind/udgange der er anvendt fysisk, og så få det konfigureret i den nye version. Som Brian nævner så er det jo primært lys. Alt det fancy med PIR, timer, alarm mm kan så vente lidt med indtil man har fået liv i den. Har man tid kan man selvfølgelig prøve at lave alt 100% inden.

Link til kommentar
Del på andre sites

Share

• Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok