Thyge Skrevet August 29, 2015 Rapporter Share Skrevet August 29, 2015 HejEr der nogen der kan fortælle hvorfor man kun kan dæmpe 10 stk led lyskilder 10=4,5W= 45 W og de fleste dæmpere kan "klare" 250Wpft Thyge Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
lyngvig Besvaret August 29, 2015 Rapporter Share Besvaret August 29, 2015 Hej...det er din lyskilder som skal være dæmpbar,men jeg har prøvet med dæmpere til ihc,og med jernkerne trafo til 12volt og 4,5w lyskilder og de dæmper....hvis du er over 35w i forbrug. Mvh kim Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
lyngvig Besvaret August 29, 2015 Rapporter Share Besvaret August 29, 2015 Ja og det er med dimmer 350 lr.... Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thyge Besvaret August 30, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 30, 2015 Ja, det er jeg klar over og jeg har flere dæmpere med 4 lyskilder på, det fungere fint, men de dæmpere jeg har set på kan "klare" optil 10 lyskilder og påtænker noget scenarie på mit udendørsbelysing og der har 19 lyskilder (19 x 4,5w sunflux) Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret August 30, 2015 Rapporter Share Besvaret August 30, 2015 De kan sikkert også "klare" 19 stk. lyskilder, men hvis det er fra LK's positivliste så er det fordi de kun tester med op til 10 stk. i deres opstilling. Det er således ikke en øvre grænse, men blot at det er testet OK. Hvor grænsen er kunne da også være interesant at vide, men så hænger de nok på at alle kan nå det specifikke antal, og det vil de nok ikke hænges op på da det jo er meget afhængig af de enkelte/individuelle lyskilder. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jacob Damgaard Besvaret September 8, 2015 Rapporter Share Besvaret September 8, 2015 Hvad for en dimmer bruger du ? jeg har 14 stk led pære 7w på mit udv lys nemlig fint. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Anders Bo Besvaret September 8, 2015 Rapporter Share Besvaret September 8, 2015 Den oplyste effektfaktor på lyskilder er afgørende. Det er den effekt som dimmer reelt belastes med.Jeg har f.eks. fint kunne dæmpe en enkelt GU 10 på 3W med en Ø80 HW 2 dimmer...Anders Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts