Hop til indhold
  • 0

Problemer Med Ihc Installation - El Firma Der Installerede Er Lukket

Allan Jensen
 Share

Spørgsmål

Hej. Håber dette hører til i "Projekt" gruppen.

Jeg søger i princippet en EL/IHC kyndig i Odense området der kan komme forbi (mod betaling forstås) og fejlrette min samlede installation.

Det oprindelige firma der installerede i 2009 da vi byggede huset eksisterer desværre ikke mere.

Jeg har fået et problem med min IHC installation.

Lidt baggrund:

Jeg har bestilt en EL bil, og har i den forbindelse fået monteret et CEE stik i min carport.  I den forbindelse blev dette træk sat på sin egen gruppe og jeg skulle have haft min udendørsbelysning sat på seperat gruppe (HPF kombirelæ.

Selve monteringen af det hele forløb planmæssigt, men ved test af det separate kombirelæ gik strømmen i hytten.

Efterfølgende en mindre fejlsøgnings sceance blev dette kombi relæ pillet fra installationen.

Desværre kan vi nu ikke længere tænde lyset i huset på de tryk vi har. Der skal jeg trykke ude i teknikskabet vo vores dæmpere. Der er en lille knap der lyser blåt når der er tændt. På de få rum hvor vi ikke har dæmpning kan der slet ikke tændes lys.

Jeg behøver formodentlig ikke sige at jeg ikke er i kridthuset ved den kvindelige del af husstanden, OGSÅ selvom jeg har fortalt at "jammen stikket til den kommende EL ræser fungerer" :-)

Min elektriker makker er industrielektriker og har ikke erfaring med IHC desværre. Han var selvsagt ikke så stolt af situationen.

Jeg selv er EL handikappet i højeste grad!! :-P

Så:

1. Er der oplagte steder man "bør fejlsøge" (som jeg kan sige videre)

2. Er er der en herinde fra der enten kan/vil ELLER kan henvise til en venlig slæj der måske kan komme ud og få et overblik for mig.

3. AARGH!

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Det var såmænd ikke noget særligt.

Efter strømafbrydelsen var der ingen liv i controlleren. Slukkede for strømmen igen - Inc batteribackup, hvorefter der kom liv i alle funktioner igen. En enkelt ting var dog stadig "ude af sync" nemlig output for alarm, så det bimlede og bamlede. Allan havde dog heldigvis en backup af programmet som jeg havde fået på forhånd og her havde jeg udskrevet dokumentationen via MikkelS hjemmeside, så den ene forbindelse blev pillet fra og så der var fred og ro til den videre fejlretning.

Så var der bare de sædvanlige problemer med at få Admin forbindelse til controlleren, java mm. Men det lykkedes også at få forbindelse og koblet controlleren på LAN. Herefter var det bare at invertere den pågældende udgang i Serviceview. Teste at alt fungerede. Koble alarmforbindelsen på igen og teste endnu en gang.

Men alt ialt en OK oplevelse og dialog hvor vi er blevet en oplevelse rigere. Og Allan har nu mulighed for at få "remote support" online hvis det skulle blive nødvendigt.

Link til kommentar
Del på andre sites