ridderdk Skrevet August 11, 2015 Rapporter Share Skrevet August 11, 2015 Jeg faldt jeg over dette system da jeg ledte efter alternativer til IHC wireless stikkontaker -->http://www.smappee.com/be_en/?l=da_DK Et par reviews har jeg læst og umiddelbart ser det ud til at virke som påstået.Derudover kan plugs tilkøbes til ingen penge efter "hovedinstallationen" er foretaget Er der nogen brugere herfra der har nogen erfaring med det ? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
McenterFreak Besvaret August 22, 2015 Rapporter Share Besvaret August 22, 2015 Det er jo ikke et alternativ til IHC. Det er, så vidt jeg se, "bare" plugin stikkontakter der kan rapportere forbrug til en App Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret August 23, 2015 Rapporter Share Besvaret August 23, 2015 Ja dem findes der masser af. Men det smarte ved flere af disse er at de understøtter IFTTT. Så du kan styre dem vha af næsten alt og er ikke afhængig af du skal have fysiske enheder forbundet i din installation, men kan benytte "Internet services" direkte.Så på den måde kan du (måske) få tændt op i grillen hvis der er weekend og dine venner poster en Facebook besked med "grilfest" og vejrudsigten siger sol og 25 grader, helt uden at rører en finger. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
ridderdk Besvaret August 26, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 26, 2015 Jeg ledte jo heller ikke efter alternativ til IHC, men et alternativ til IHC wireless stikontakter.De plugs man kan få til Smappee koster under 100,- stykket, men kræver selvfølgelig Smappe også er med. Jeg har haft Smappee nu i 14 dage og er ovenud tilfreds.Måling af forbrug og effekt fra solceller svarer nøjagtig til hvad SEAS også mener vi har brugt.At man så kan aflæse i realtime på sin telefon hvad der produceres og forbruges er jo sjovt og de forskellige enheder på ens net findes efterhånden, dog ser det ud til enheden skal over 40 watt før man kan registrere den enkeltvis. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Per Evers Besvaret October 22, 2015 Rapporter Share Besvaret October 22, 2015 Smappee skriver at enheden selv kan identificere de forskellige produkter, og man derfor kan bruge det til at finde ud af hvad der bruger strøm, altså at det kan bruges som en strømtyv, har du brugt den funktion? Og hvordan virker det?Jeg ledte jo heller ikke efter alternativ til IHC, men et alternativ til IHC wireless stikontakter.De plugs man kan få til Smappee koster under 100,- stykket, men kræver selvfølgelig Smappe også er med.Jeg har haft Smappee nu i 14 dage og er ovenud tilfreds.Måling af forbrug og effekt fra solceller svarer nøjagtig til hvad SEAS også mener vi har brugt.At man så kan aflæse i realtime på sin telefon hvad der produceres og forbruges er jo sjovt og de forskellige enheder på ens net findes efterhånden, dog ser det ud til enheden skal over 40 watt før man kan registrere den enkeltvis. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts