HJMogelmose Skrevet July 27, 2015 Rapporter Share Skrevet July 27, 2015 Hej!I min spisestue har jeg 2 lampesteder, men kun 1 tændledning og 1 afbryder.Jeg ønsker separat tænding på hvert lampested og korrespondance.Kan jeg gøre sådan her:1x wireless lampested1x 4 polet batteritryk1x kombitryk. Det er kombitrykket der volder mig problemer. Jeg kan ikke finde ud af om kombitrykket kan håndtere et wireless lampested.Altså:Wireless lampested som tænding nr. 2Kombitryk til oprindelige installation. Øverste tangenter styrer oprindelig tændledning. Nederste tangenter styrer "Tændledning" 2.Batteritryk som korrespondance. Øverste tangenter styrer oprindelig tændledning. Nederste tangenter styrer "Tændledning" 2. Eller skal jeg gå denne vej:2x wireless lampested.2x 4 polet batteri tryk Håber i kan hjælpe mig Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Claus Frederiksen Besvaret July 27, 2015 Rapporter Share Besvaret July 27, 2015 Det kan sagtens lade sig gøre - altså den første løsning du beskriver, og det vil også være den billigste.Eneste krav er at der er nul, hvor kombitrykket skal være og fase hvor wireless lampeudtaget skal være. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1 Besvaret July 29, 2015 Rapporter Share Besvaret July 29, 2015 Det kan sagtens lade sig gøre - altså den første løsning du beskriver, og det vil også være den billigste.Eneste krav er at der er nul, hvor kombitrykket skal være og fase hvor wireless lampeudtaget skal være.Om det er billigst afhænger vel af hvordan den eksisterende installation er lavet. Er det en nyer med kabler, vil jeg give dig ret, men er det en ældre med rør, bør det være simpelt at trække den ekstra tænd ledning, og sætte en krone afbryder op. Forudsætning er selvfølgelig at begge dele laves af en autoriseret elektriker, eller at man byder loven, og gør begge dele selv. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Claus Frederiksen Besvaret July 30, 2015 Rapporter Share Besvaret July 30, 2015 Om det er billigst afhænger vel af hvordan den eksisterende installation er lavet. Er det en nyer med kabler, vil jeg give dig ret, men er det en ældre med rør, bør det være simpelt at trække den ekstra tænd ledning, og sætte en krone afbryder op. Forudsætning er selvfølgelig at begge dele laves af en autoriseret elektriker, eller at man byder loven, og gør begge dele selv.Nu var opgaven jo ikke kun at lave to tændinger, men samtidig lave korrespondance (til begge tændinger) ved at placere et batteritryk. Ellers har du helt ret. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1 Besvaret July 31, 2015 Rapporter Share Besvaret July 31, 2015 Nu var opgaven jo ikke kun at lave to tændinger, men samtidig lave korrespondance (til begge tændinger) ved at placere et batteritryk. Ellers har du helt ret.LK har også dobbelt korrespondance afbryder, og hvis rør installationen er lavet korrekt er der plads til alle ledningerne. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Claus Frederiksen Besvaret July 31, 2015 Rapporter Share Besvaret July 31, 2015 LK har også dobbelt korrespondance afbryder, og hvis rør installationen er lavet korrekt er der plads til alle ledningerne. det ville jo så forudsætte at der i forvejen var afbryder/rørinstallation to steder - hvilket jeg ikke læser dette som:I min spisestue har jeg 2 lampesteder, men kun 1 tændledning og 1 afbryder. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts