Toom Skrevet July 18, 2015 Rapporter Share Skrevet July 18, 2015 Hej Jeg har et problem hvor en FB (faktisk både simpel & avanceret kip) tænder sin egen udgang uden at få puls på indgangen.. .. ja også selvom der ikke er tilsluttet noget som helst på indgangene! Jeg har i fejlfindingsøjemed fjernet alle indgangs forbindelser men den skifter stadig selv til ON!! Jeg opdagede problemet ved at jeg ikke kunne tænde lys (wireless tryk/lampested) og via serviceview kunne jeg se at udgangen allerede var ON på FB'en dog uden at lyser var tændt af den grund.Hvis jeg slukker og tænder på trykket til lampestedet kan jeg få det til at virke i noget tid - hvilket skyldes at jeg kan få FB'ens udgang til at gå OFF ved at slukke for lampestedet. SW: 2.7.220 Har i nogle tips? -- Tom Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Toom Besvaret July 18, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret July 18, 2015 Noget tyder på at det er mit lampested som baglæns "tænder" udgangen på FB'en. Jeg har prøvet at fjerne forbindelsen mellem FB og lampested, hvilket medføre at problemet er væk. Er mit lampested deffekt eller hvad sker der ?????? -- Tom Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
TorbenSørensen Besvaret July 19, 2015 Rapporter Share Besvaret July 19, 2015 Hvis der er for lidt forbrug på et Wireless lampeudtag, kan de desværre lave det nummer der.. Har du en sparepære/led på lampeudtaget? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Toom Besvaret July 20, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret July 20, 2015 Jo, jeg har en enkelt 4W LED på lampeudtaget. Men det er jo et relæ-lampeudtag! Den burde vel ikke kunne se en evt. belastning eller hva' ? Jeg har nu prøvet at gøre lampeudtaget Senarie styrret vha. FB Avanceret Kip i stedet for at bruge den alm. udgang fra fx. FB Simpel Kip..... det lader måske til at virke som det skal med denne metode. Jeg tester det lige et par dage. -- Tom Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
TorbenSørensen Besvaret July 20, 2015 Rapporter Share Besvaret July 20, 2015 I følge databladet kræver de en minimumsbelastning på 5VA. Der har været skrevet om lignende problemer herinde, med wireless stikkontakter tilkoblet f.eks. en cirkulationspumpe og en led bordlampe. De har samme minimumsbelastning på 5VA. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1 Besvaret July 20, 2015 Rapporter Share Besvaret July 20, 2015 Jo, jeg har en enkelt 4W LED på lampeudtaget. Men det er jo et relæ-lampeudtag! Den burde vel ikke kunne se en evt. belastning eller hva' ? Jeg har nu prøvet at gøre lampeudtaget Senarie styrret vha. FB Avanceret Kip i stedet for at bruge den alm. udgang fra fx. FB Simpel Kip..... det lader måske til at virke som det skal med denne metode. Jeg tester det lige et par dage. -- TomJo. Grundet den tumpet måde som LK har designet deres wireless enheder på kræves der en minimums belastning for at de virker. Du kan f.eks. ikke linke en wireless dimmer, uden at der sidder en belastning på. Den skal ikke være tændt. Den skal bare være der. De har for et års tid siden frigivet nogle nye lampe udtag og stikkontakter hvor fejlen er rettet, men de har desværre samme produkt nr. som de gamle, så man kan ikke være sikker på om man får en gammel model eller en ny når man bestiller et lampeudtag. Pænt irriterende. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Anders Bo Besvaret July 20, 2015 Rapporter Share Besvaret July 20, 2015 Hej ToomAlle elektroniske relæer på markedet har den svaghed som Lars beskriver - dette er heldigvis forbi ifm. HW 2 relæer. Jeg tror dog at dit problem kan ligge i links på det pågældende produkt. Den lokale blok skal linkes udgang til udgang i Visual SW og alle øvrige styringer til samme relæ skal foretages med scenarier.Hvis dette ikke er tilfældet vil du blive straffet med dobbeltlink effekten - dette er et bevist valg i SW (der skal eksempelvis ikke trykkes to gange efter en sluk alt) men man straffes hvis man glemmer denne grundregel...Anders Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Toom Besvaret August 5, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 5, 2015 Jo, jeg har en enkelt 4W LED på lampeudtaget. Men det er jo et relæ-lampeudtag! Den burde vel ikke kunne se en evt. belastning eller hva' ? Jeg har nu prøvet at gøre lampeudtaget Senarie styrret vha. FB Avanceret Kip i stedet for at bruge den alm. udgang fra fx. FB Simpel Kip..... det lader måske til at virke som det skal med denne metode. Jeg tester det lige et par dage. -- Tom Har nu testet i et par uger og det kører perfekt med senarie-tricket! -- Tom Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1 Besvaret August 5, 2015 Rapporter Share Besvaret August 5, 2015 Bliv ikke overrasket hvis det pludselig holder op med at virke igen. Jeg har selv oplevet problemet et par gange, og der er virkelig INGEN logik i hvornår de wireless relæer tænder udgangen af sig selv, og hvornår de ikke gør det, når man har sparepære etc. siddende på dem, og belastningen når de er slukket ligger mellem 0VA og 5VA. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts