Martin1354922221 Skrevet September 3, 2008 Rapporter Share Skrevet September 3, 2008 Er der nogen som kender en trådløs røgalarm, som virker med IHC ? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henrik Due Jørgensen Besvaret September 3, 2008 Rapporter Share Besvaret September 3, 2008 Jeg tror også lige at jeg tilslutter mig denne tråd. Er nemlig også selv på jagt efter nogen som kunne tilkobles IHC Wireless//Henrik Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikis Besvaret September 3, 2008 Rapporter Share Besvaret September 3, 2008 Jeg søger også bud på anbefalelsesværdige serieforbundne trådløse brandalarmere men behøver ikke være til IHCDer findes mange slags på nettet men hvilke kan sove trygt til er der nogen form for special godkendelse?Mortensen Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Bruun Besvaret September 3, 2008 Rapporter Share Besvaret September 3, 2008 h2o skrev:Er der nogen som kender en trådløs røgalarm, som virker med IHC ?Hvis man nu finder en der kan sende signal videre til en anden røgalarm via ledninger, så kan det være det er så smart at man kan ta' et af LK IHC's nye trådløse relæer som snart kommet, og sætte på de ledninger...Men det kommer lige an på om man kan finde en der bare slutter en kontakt når den giver alarm Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikis Besvaret September 3, 2008 Rapporter Share Besvaret September 3, 2008 Kan du fortælle lidt mere om de trådløse relæer Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Martin1354922221 Besvaret September 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 4, 2008 Mit problem er jeg har et rum, hvor elektrikker har "glemt" at trække ledning til røgalarm, og måske der findes en med sender/modtager - så jeg bare kan få den til at køre på IHC. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Bruun Besvaret September 4, 2008 Rapporter Share Besvaret September 4, 2008 Mortensen skrev:Kan du fortælle lidt mere om de trådløse relæerDesværre ikke, jeg ved kun at de kommer, forbi Thomas har været på messe og hørt/set det, og fortalt det videre herinde ;)Vi må væbne os med tålmodighed, det er jo efterår nu, og de skulle vist komme til efteråret...(Husk, LK kører ikke samme kalenderår som os andre...) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret September 4, 2008 Rapporter Share Besvaret September 4, 2008 de trådløse røgalarmer jeg så, er fra esylux.den ene skal have 230V, resten snakker sammen trådløst.batteriet skulle kunne holde i ca 10 år.man kan så sætte den ind på en 230v input og få IHC´en til at bimle, de skulle komme i denne måned.men jeg tager da lige fat i esylux og spørger dem ad. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Bruun Besvaret September 4, 2008 Rapporter Share Besvaret September 4, 2008 Okay, dem tror jeg så ikke jeg har læst dine indlæg omkring ;)Det jeg snakkede om var at benytte de trådløse relæer som LK skulle komme med snart, til at hive signalet fra en røgalarm og overføre det trådløst til IHC :)Men det der er da også meget nemmere Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret September 4, 2008 Rapporter Share Besvaret September 4, 2008 ja, men kunne bare sætte et trådløs relæ bag røgalarmen, så behøver man ikke et input.sikkert også billigere :-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikis Besvaret September 4, 2008 Rapporter Share Besvaret September 4, 2008 hej Har i evt. ca priser på deres brandalarmer?Man kan se produkterne herDet trådløse system virker interesant http://www.esylux.com/dk/dk/downloads/kataloge_broschueren/ESYLUX_Neuh08_dk.pdfMortensen Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Martin1354922221 Besvaret September 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 4, 2008 Tak for svar - det lyder jo alt sammen genialt.Tusind tak i kloge mennesker, igen har IHC-user reddet mig. Havde prøvet at "google" det - men det hjalp mig ikke ;)Tusind tak. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henrik Due Jørgensen Besvaret September 5, 2008 Rapporter Share Besvaret September 5, 2008 Det her er et fantastisk forum. Jeg tror jeg prøver at arbejde videre med de Esylux røgalarmer - de kunne være helt interessante. Men hvad er det lige for et trådløst relæ fra lk I snakker om? Et nyt der kommer her til efteråret?(det har vel samme tidshorisont som gulvvarme styringen)//Henrik Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret September 5, 2008 Rapporter Share Besvaret September 5, 2008 HDJ skrev:Det her er et fantastisk forum. Jeg tror jeg prøver at arbejde videre med de Esylux røgalarmer - de kunne være helt interessante. Men hvad er det lige for et trådløst relæ fra lk I snakker om? Et nyt der kommer her til efteråret?(det har vel samme tidshorisont som gulvvarme styringen)//Henrikjamen det har du ret, det er et fantastisk forum ;-)de nye produkter har vist lange udsigter, LK sagde på messen at de kom i 3 kvartal... men de har en anden tidsregning derovere...varmestyringen skulle også være på trapperne ( 3 kvartal ),men ja, vi venter stadig Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret September 5, 2008 Rapporter Share Besvaret September 5, 2008 Mortensen skrev:hej Har i evt. ca priser på deres brandalarmer?Man kan se produkterne herDet trådløse system virker interesant http://www.esylux.com/dk/dk/downloads/kataloge_broschueren/ESYLUX_Neuh08_dk.pdfMortensenesylux regner med en listepris på ca 800 kr, for den model med en batteritid på 10 år.jeg har desværre ikke hørt noget om frigivelsen endnu Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Sand Besvaret September 15, 2008 Rapporter Share Besvaret September 15, 2008 http://www.visonic.com/VisonicHomePage.nsf/sysAllDocuments/BA9765FDB7B3C038C2256C17002C1782?OpenDocumentkan modtages af www.rfxcom.com produkterne. og derfra i www.homeseer.com Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret September 16, 2008 Rapporter Share Besvaret September 16, 2008 den ville jeg nok ikke have derhjemme.så venter jeg hellere på esylux, der er noget pænere Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Sand Besvaret September 17, 2008 Rapporter Share Besvaret September 17, 2008 Well så er der den her den har flere frekvenser/protokollerhttp://www.marmitek.com/en/catalogus/product.php?product=286 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret September 19, 2008 Rapporter Share Besvaret September 19, 2008 den kan vel ikke kommunikere med IHC?det ser ud til at den skal være sammen med deres alarmcentral Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret October 2, 2008 Rapporter Share Besvaret October 2, 2008 nå, jeg har talt med esylux, de har ikke en dato på frigivelsen endnu.. datoen er flyttet 2 gange, så de tør ikke komme med noget konkret..pis Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Knud Pedersen Besvaret November 15, 2012 Rapporter Share Besvaret November 15, 2012 nogen der har arbejdet videre med de trådløse Easylux røgalarmer?Man kan vel koble een af dem til IHC wireless relæ, som så sender alarmen videre til controlleren...Kan man ikke få en batteridrevet wireless røgalarm fra Esylux, eller andre, som kan kommunikere med IHC wireless? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts