TAX Skrevet July 11, 2015 Rapporter Share Skrevet July 11, 2015 Hej IHC Users, Jeg har et gammelt IHC system fra 2005 som jeg har lidt problemer med. Nogle af mine tryk er holdt op med at fungere. Jeg skal derfor til at fejlsøge systemet og har i den anledning fået skaffet en Windows PC med passende kabler etc. Controlleren er en type: Visual version 0.1.5.2 Jeg har koblet mig på controllerne med IHC service programmet og kan se at alle mine tryk fungerer. Jeg har derfor rettet min opmærksomhed imod udgangene. Jeg har udover installationen også en beskrivelse af kredsløbet hvori jeg kan finde frem til ID'et på de udgange som ikke fungerer. Men hvordan er udgangene addresseret. Har de en DIP switch eller lignende? Udover symptomet har jeg to bonusinformationer. 1) Strømforsyningen til alle enhederne siger de skal have 24V men jeg kan kun måle 16. Er det normalt og kan det forklare mit problem? 2) Der sidder et IHC Backup modul med et batteri der er helt fladt. Kunne det have noget med fejlen at gøre. Et billede af herligheden kan ses her:http://i.imgur.com/YK0kusH.jpg Jeg håber at kunne få lidt kreativt input så jeg kan komme videre i min fejlsøgning. mange hilsener Jesper Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
BrianPedersen Besvaret July 11, 2015 Rapporter Share Besvaret July 11, 2015 16V er nok lige lidt nok, det kunne godt forklare problemerne, backup batteriet har ikke noget at sige i den sammenhæng, den vil bare ikke virke ved strømsvigt.. Prøv at tage afgangen af din strømforsyning og mål så igen, om du har 24V (min giver 27V) hvis dette er tilfældet kan det være et modul som trækker spændingen ned, hvis du stadig har 16V så få fat på en ny strømforsyning Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
BrianPedersen Besvaret July 11, 2015 Rapporter Share Besvaret July 11, 2015 P.S. Velkommen til... Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
TAX Besvaret July 12, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret July 12, 2015 Tak fo info. Jeg fik nu fat i en ny 24V forsyning og har monteret denne. Nu bliver jeg så mødt med to lange hyl efterfulgt af fire korte. Jeg kan ikke finde ud af hvad det betyder? Nogle af de før døde tryk reagerer nu, men alle lysdæmpere virker ikke. Nogen videre ideer? mvh Jesper Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
TAX Besvaret July 12, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret July 12, 2015 PSU udskiftet og fejlen på lysdæmperene blev sporet ned til en fase der var afbrudt på kontakten. Nu er mysteriet blot hvad deto korte og fire lange hyletoner betyder? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
BrianPedersen Besvaret July 13, 2015 Rapporter Share Besvaret July 13, 2015 hvornår får du de hyletoner? er det når controlleren starter op? kunne det måske være en indikering af af alarmen er klar, ?? jeg har desværre aldrig arbejdet rigtig med ThermIHC versionen, så jeg kan ikke tjekke dit program, og se hvad det skyldes... Alternativt kunne du overveje at udskifte din gamle controller til en mere windows baseret model af slagsen, en ny controller kan findes til 1500-2500 på den blå avis, for en std. Visual 2 uden viewer, så kan du også evt. styre din installation fra ipad. tilføje wireless tryk mm... Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts