Hop til indhold
  • 0

Hjælp Til Powermax Funktionsblok

TBT85
 Share

Spørgsmål

Hej.

Jeg har nu endelig fået monteret mit overdragelses relæ som skal bruges til funktionsblokken 6.5.01 PowerMax Pro tyverialarm. Men når jeg programmer det vil det ikke helt som jeg vil, så jeg håber at i kan hjælpe mig da jeg stadig er nybegynder.

Hele min installation er wireless på nær stikkontakter.

Jeg kunne godt tænke mig at alt lys i huset slukker når man tilkobler alarmen.

At lys i loft bryggers tænder når man frakobler alarmen.

At alt lys i huset blinker hvis alarmen aktivers.

Som jeg har programmeret det nu slukker lyset i loftet ikke når jeg tilkobler alarmen, men det slukker når frakobler den, det skulle virke lige modsat. Har prøvet at skifte udgange mellem frakoblet og tilkoblet puls, men det fungere ikke.

Har prøvet også prøvet med lys i overskabe som er forsynes fra et wireless relæ, det slukker godt nok når man tilkobler alarmen, men når jeg frakobler den blinker det bare en enkelt gang og det sammen hvis alarmen aktiveres.

Jeg har vedhæftet programmet, så i kan se hvad jeg har forsøgt med. Håber i kan hjælpe.

Med venlig hilsen

Thomas

Enghaven.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Hej Thomas

Powermaxblokken sender kun en puls, hvis man forbinder den direkte til en udgang vil denne går on i 1 pulsperiode.

Jeg har ændret dit program så det burde virke, jeg har skiftet din sluk alt og tænd alt blokke så der blev mulighed for at vælge imellem forskellige tryktider til samme funktion, da pulsen fra alarm blokken ikke er lang nok til at aktivere fx. din sluk alt på 2 sec. 

Jeg har indsat en blinkblok som styres af lydgiverudgangen, da denne er konstant on så længe der er alarm, har sat tiden op, det kan gøres i alarmblokken. Tiden for blink kan reguleres i blinkblokken, det er med vilje at jeg bruger on puls til sluk og off puls til at tænde, det gør at når alarmen bliver afstilt, så forbliver alt lys tændt, hvilket kan være meget rart så man ik står der i mørke. Du kan prøve at lege lidt med tiderne, de er pt sat til 3 sec on 3 sec off, bla.  pga. wireless dimmer har brug lidt tid til at reagere i.

Prøv det  :)

Allan

Enghaven med powermax.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hej Thomas

Powermaxblokken sender kun en puls, hvis man forbinder den direkte til en udgang vil denne går on i 1 pulsperiode.

Jeg har ændret dit program så det burde virke, jeg har skiftet din sluk alt og tænd alt blokke så der blev mulighed for at vælge imellem forskellige tryktider til samme funktion, da pulsen fra alarm blokken ikke er lang nok til at aktivere fx. din sluk alt på 2 sec. 

Jeg har indsat en blinkblok som styres af lydgiverudgangen, da denne er konstant on så længe der er alarm, har sat tiden op, det kan gøres i alarmblokken. Tiden for blink kan reguleres i blinkblokken, det er med vilje at jeg bruger on puls til sluk og off puls til at tænde, det gør at når alarmen bliver afstilt, så forbliver alt lys tændt, hvilket kan være meget rart så man ik står der i mørke. Du kan prøve at lege lidt med tiderne, de er pt sat til 3 sec on 3 sec off, bla.  pga. wireless dimmer har brug lidt tid til at reagere i.

Prøv det  :)

Allan

Ja det giver lidt mere mening, afprøver den imorgen også vender jeg tilbage med en update. Tak for hjælpen indtil videre APetersen :)

Link til kommentar
Del på andre sites