Hop til indhold
  • 0

Fb 'bolig Dag Og Nat' Går Ikke Til 'dag' Tilstand Ved Forud Indstillet Tidspunkt

Søren Birkholm Eriksen
 Share

Spørgsmål

Hej alle

Det er først for nyligt at jeg har taget FB 'Bolig Dag og Nat' i brug. Men den giver mig lidt udfordringer. Den anden dag, hvor mit skumringsrelæ stod ON og kl. var over 6.00 stod huset stadig i Nat-tilstand. 

FB'n ser således ud - se vedhæftet.

Jeg har forsøgt frem og tilbage med simulering, logninger mv. men jeg kan slet ikke hitte ud af, hvorfor der ikke skiftes til 'Dag' kl. 06.00.

Nogen som har et godt bud på, hvad jeg laver forkert?

På forhånd tak.

Mvh Søren

post-5620-0-64045100-1430809065_thumb.pn

Link til kommentar
Del på andre sites

13 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Der er en lille fejl i "9.2.05. Bolig® Dag og Nat", som gør at den ikke går i Dag-tilstand på tidspunkt, som der ellers bliver reklameret med...

Der er også fejl i "9.2.01. Bolig® Master", som bevirker at Energi udgangene kan tænde utilsigtet, selvom man har sat huset i ude-tilstand/alarmtilkoblet. Desuden er hjemmesimuleringen HELT håbløst lavet...

Jeg er absolut ikke fan af fb. 9.2.xx :D

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

det du vedhæfter ser rigtigt ud, det ville hjælpe hvis du ligger hele dit program op, så er det nemmere at fejlsøge

Hej Brian

Jamen, jeg prøver da lige at uploade mit seneste program :) - tak.

Mvh Søren

Grund IHC programmering af Ditlevs EL og Data - Kalvegangen 1 - v2.0.039 - Tilføjet 'Spot over køkken' til 'Velkomst'-lys.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Der er en lille fejl i "9.2.05. Bolig® Dag og Nat", som gør at den ikke går i Dag-tilstand på tidspunkt, som der ellers bliver reklameret med...

Der er også fejl i "9.2.01. Bolig® Master", som bevirker at Energi udgangene kan tænde utilsigtet, selvom man har sat huset i ude-tilstand/alarmtilkoblet. Desuden er hjemmesimuleringen HELT håbløst lavet...

Jeg er absolut ikke fan af fb. 9.2.xx :D

Ahhh... Ja... så giver det jo god mening, at jeg ikke kan få det til at virke. Jeg vil sende en forespørgsel til LK.

Enig mht. hjemmesimulering. I teorien lyder det smart, men efter at have sat op i en kort periode, valgte min hustru og jeg at disable det igen. Findes der ikke noget ordentligt hjemmesimulering til IHC? Hvad bruger folk ellers, hvis ikke det LK har leveret?

Mvh Søren

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Du kan prøve vedhæftede, hvor jeg har rettet så den også går i Dag-tilstand på indstillet tidspunkt.. Har ligeledes rettet, så den ikke tænder energi-udgangen, så længe huset er i Ude-tilstand.

Hej Torben

Mange tak for det, det er fornemt :) -  Nu er jeg lidt nysgerrig anlagt. Hvordan og hvad er det du har ændret? Jeg kan se at 'Bolig Master' og 'Bolig Dag og Nat' blokken forsat er røde - så det er måske slet ikke i disse to FB'r du har rettet i? :)

Mvh Søren

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Ud fra tidspunktet, kan det da godt se ud til det... Prøv lige denne i stedet for...

Hej Torben

Fejlen kommer når skumringsrelæet går off samt når tidspunktet af opfyldt.

Jeg har lagt dit nye program op her til formiddag, 1000-tak... Så holder jeg øje i morgen tidlig.

Hvad er det du har ændret? Hvad og hvordan? Blokken er stadig "rød" så du har vel ændret et andet sted end Dag og Nat samt Bolig Master blokkene?

Tak.

Mvh Søren

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hvad er det du har ændret? Hvad og hvordan? Blokken er stadig "rød" så du har vel ændret et andet sted end Dag og Nat samt Bolig Master blokkene?

Tak.

Mvh Søren

Det ér i "Bolig® Dag og Nat" og i "Bolig® Master" jeg har rettet... ;)

I "Bolig® Dag og Nat", har jeg rettet så den sender dag-puls, når indstillet tidspunkt passeres, til "Bolig® Master", hvori jeg har rettet så den ikke tænder energi-udgangen utilsigtet, når huset er i ude-tilstand (sluk-alt ved fordør eller tilkoblet alarm). Sådan som LK har lavet den, vil den tænde energi-udgangen når der bliver lyst, selvom man har sat huset i ude-tilstand. Det er jo ikke meningen at den skal tænde igen, før man "melder" sin hjemkomst. I vinterhalvåret, hvor der for mange er mørkt når man tager hjemmefra om morgenen, vil de jo så tænde igen så snart der bliver lyst.

Jeg forstår faktisk ikke helt hvorfor LK har lavet den separate "Bolig® Dag og Nat" funktionsblok, i stedet for at integrere den i "Bolig® Master". Det eneste den gør, er at sende dag/nat-puls tilbage til "Bolig® Master", når den får ny status, som sjovt nok også kommer fra "Bolig® Master", og det ville have været meget nemmere at undgå de fejl, da man deri har flere brugbare signaler til sin programmering (bl.a skumring)..

(Den bruges også til visility, men det hele kunne stadig med fordel, have været lavet i "Bolig® Master").

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Det ér i "Bolig® Dag og Nat" og i "Bolig® Master" jeg har rettet... ;)

Jamen, hvon' dælen har du gjort det uden et blokken bliver "sort"?

I "Bolig® Dag og Nat", har jeg rettet så den sender dag-puls, når indstillet tidspunkt passeres, til "Bolig® Master", hvori jeg har rettet så den ikke tænder energi-udgangen utilsigtet, når huset er i ude-tilstand (sluk-alt ved fordør eller tilkoblet alarm). Sådan som LK har lavet den, vil den tænde energi-udgangen når der bliver lyst, selvom man har sat huset i ude-tilstand. Det er jo ikke meningen at den skal tænde igen, før man "melder" sin hjemkomst. I vinterhalvåret, hvor der for mange er mørkt når man tager hjemmefra om morgenen, vil de jo så tænde igen så snart der bliver lyst.

Jeg takker. Ja, lidt mærkeligt LK har lavet det sådan.

EDIT: Tak Torben :) - den ændring du lavede har gjort at omtalte fejl ikke er kommet de seneste to dage, så det er dejligt. Ligeledes at du retter LK's fejl :) - De har ikke engang svare tilbage, på min henvendelse om fejl i deres "Bolig® Dag og Nat" FB.

Mvh Søren

Redigeret af Søren Birkholm Eriksen
Link til kommentar
Del på andre sites